"במשך כל הקרב הייתה לי מול העיניים תמונת הדמעות של לינוי אשרם. זה נתן לי מוטיבציה אדירה", כך, בקול משתנק מהתרגשות ועייפות, סיפר הג'ודוקא שגיא מוקי רגע אחרי שירד מהמזרן בו ניצח את יריבו האוזבקי וזכה במדליית הארד בטוקיו. בגיל 28 הגשים מוקי את חלומו הגדול והשלים את המסע שהחל בגיל 4, כשנכנס לאולם הג'ודו הקטן בנתניה: זכייה במדליה אולימפית.
2 צפייה בגלריה
השנה שלא הייתה התשף אולימפיאדה שגיא מוקי פייק
השנה שלא הייתה התשף אולימפיאדה שגיא מוקי פייק
מוקי מקבל מדליה, מירי רגב בוכה ליד
כזכור, 24 שעות קודם לכן הייתה אשרם בדרך הבטוחה למדליה אולימפית, אבל מעידה לא אופיינית בתרגיל הסרט ("הוא הסתבך לי באבני הסברובסקי שמעטרות את בגד הגוף"), גרמה לישראלית לעיכוב בן מספר שניות ולהפחתת ניקוד משמעותית, מה שהותיר אותה מחוץ לפודיום כשהיא ממררת בבכי. את התמונה הכואבת הזו לקח הג'ודוקא איתו אל המזרן.
מוקי, להזכירכם אלוף העולם, ידע שמרגע זה התקוות והציפיות של מדינה שלמה יושבות על כתפיו, ופתח את קרבות הבוקר מעט כבד ומהוסס, מה שעלה לו בהפסד ביוקו ליריב צרפתי בינוני ושלח אותו למסלול הניחומים. מהשלב הזה, ואחרי שיחת ניעור אמוציונלית של המאמן אורן סמדג'ה (סרטון שתיעד את הרגע הפך לוויראלי וזכה לשלל ממים) מוקי ידע להשתפר תוך כדי תנועה והפגין על המזרן את סגנונו ההתקפי המוכר שזיכה אותו בשלושה ניצחונות, שניים מהם באיפון, בדרך לקרב על המדליה.
2 צפייה בגלריה
השנה שלא הייתה התשף אולימפיאדה לינוי אשרם פייק
השנה שלא הייתה התשף אולימפיאדה לינוי אשרם פייק
אשרם בתחרות. מעידה קטנה השאירה אותה מחוץ לפודיום
בקרב על המדליה היוקרתית כבר לא היה ספק מי נחוש וחד יותר, ומוקי הסתער על האוזבקי כבר מהפתיחה, כשברקע נשמעות מהיציעים שאגות "אל אל ישראל". ביציעי האולם המפואר בטוקיו בלטו חברי נבחרת השחייה שנפנפו בדגלי כחול לבן ושלטים, אבל הקולניים מכולם היו חברי נבחרת הבייסבול הישראלית שקראו "יזראל מ-ל-ח-מ-ה" במבטא אמריקאי כבד.
נישא על גלי האהדה הצליח מוקי גם ליזום פעולות התקפיות וגם לשמור על ריכוז שמנע מהאוזבקי לסכנו. יתרון ווזארי שהשיג בדקה השנייה הספיק לישראלי עד לניצחון הכי חשוב בקריירה הארוכה, ניצחון שזיכה אותו במדליה אולימפית ראשונה.
במהלך טקס חלוקת המדליות נרשם רגע של מבוכה כששרת התרבות והספורט מירי רגב, המשיכה את מורשת לימוד לבנת, וזינקה על הפודיום כדי לחבק את מוקי הנבוך. רגב הדומעת הסבירה מאוחר יותר: "יש בינינו חיבור שהחל כבר במסע לאבו דאבי".
דקות ספורות אחרי הקרב התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו לברך את מוקי ואמר לו: "הבאת גאווה לישראל ולעם כולו. שרה ואני ישבנו בסלון ונהנינו לראותך נחוש, חזק ולא נותן לאף אחד להפיל אותך".
גם יו"ר כחול לבן בני גנץ התקשר לברך את הג'ודוקא, אבל גורמים בסביבתו מסרו כי "לא הצליח לתפוס את מוקי משום שזה היה כל הזמן בממתינה. ננסה שוב מחר".