איגוד הכדוריד פנה לאיגוד האירופי בבקשה לבחון את האפשרות לדחיית משחקי החוץ מול פורטוגל ואיסלנד (מתוכננים ל-4 ול-7 בנובמבר) בפתיחת מוקדמות היורו.
במכתב צוינה בקשה שהתייחסה אל העדר ערך ספורטיבי לקיום המשחקים, והחשש שייגרמו פציעות לשחקנים במשחקים ובחלון זמנים צר שכולל גם טיסות בעייתיות. באיגוד הבהירו, שלפחות מחצית משחקני הסגל (9-8 המשחקים בישראל) לא קיימו משחק רשמי מאז הפסקת הליגה בחודש מרץ, בסגר הראשון (כשפתיחת העונה הנוכחית נדחתה בגלל הסגר השני).
2 צפייה בגלריה
חן פומרנץ
חן פומרנץ
חן פומרנץ
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
גם פנייה שנעשתה למשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' איתמר גרוטו להחריג את נבחרת ישראל, ולאפשר לה לקיים משחקי אימון כדי להכשיר את השחקנים - טרם נענתה בחיוב. אימוני הנבחרת לא התקיימו קודם לכן בגלל בעיית ביטוח, עם הוצאת שחקנים לחל"ת ע"י הקבוצות - מה שלא מכסה אותם אם במקרה פציעה ע"י ביטוח לאומי.
באיגוד צרפו מסמך המעיד על קשיים בהשגת טיסות. מעבר להגעה לפורטוגל, שהפכה מדינה אדומה, האפשרויות כעת להגעה ממנה לאיסלנד, שגם הן לא מובטחות ע"י חברות התעופה, היא בשלוש טיסות המשך. כמו כן, קיים עניין הניוד של הליגיונרים שאמורים להגיע לפחות משבעה יעדים שונים, ועלולים להיתקל בקשיים בחזרתם ממדינה אדומה לירוקה וכמובן להשליך הפעילות בקבוצותיהם.
2 צפייה בגלריה
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
(צילום: שמוליק דודפור)
"האחראי על התחרויות גילה הבנה למצב, ואמר שאכן הוא בעייתי וביקש שנשלח את המכתב", אמר מ"מ יו"ר האיגוד אבי כחלון. "אנחנו נמצאים בפני סיטואציה קשה, עניין חוסר ערך ספורטיבי הוא ממשי - כשנבחרת אמורה לשחק ללא הכנה בטווח זמנים כה קצר ועוד בחוץ מול שתי נבחרות מהטופ העולמי. כמובן יש כאן סיכון גבוה לפציעות של שחקנים - בטח אלו שלא שיחקו תקופה ארוכה מאוד. לכל זה מצטרף כל העניין הלוגיסטי הלא פשוט, הכללים והמעברים בין מדינות ירוקות לאדומות ובחזרה. על פי בקשתו, שלחנו את המכתב ונמתין להתייחסות האיגוד האירופי".