אי הופעות מכוונות של ספורטאים איראנים למפגשים מול ספורטאים ישראלים הן דבר שבשגרה. מאז המהפכה האסלאמית, ספורטאים איראנים מחרימים מפגשים מול ספורטאים מישראל שבה המשטר האייתולות האיראני אינו מכיר. את ההיעדרות הם נוהגים לתרץ בתירוצים שונים ומשונים.
זכורים במיוחד הסיפורים של עראש מירסמילי, אלוף עולם בג'ודו שהעדיף לוותר על השתתפות באולימפיאדת אתונה 2004 אחרי שהוגרל מול אודי וקס הישראלי וכמובן סעיד מולאי, אלוף עולם בג'ודו שאולץ להפסיד במכוון כדי להימנע ממפגש מול שגיא מוקי – ולאחר מכן ברח לגרמניה, קיבל אזרחות מונגולית והתחרה לאחרונה בארץ תחת מדי מונגוליה.
2 צפייה בגלריה
עדן שרב
עדן שרב
שרב בפעולה. משחק היסטורי
(צילום מסך)
ייתכן והיום (א') נרשמה תפנית מסוימת בחרם האיראני העקבי. סוהיל והאדי (31), שחקן סנוקר איראני מקצועני ויליד טהרן, התייצב הערב כמתוכנן למשחק מול עדן שרב, שחקן סנוקר סקוטי-ישראלי המייצג את ישראל במסגרת טורניר ה-WST Pro Series.
הטורניר נערך בשיטת בתים. והאדי פתח את הופעתו מצוין וניצח בארבעת משחקיו הראשונים. המשחק מול שרב היה חשוב מאוד עבורו במאבק על הכרטיס לשלב הבא, ובניגוד למצופה הוא התייצב ואף ניצח 1:2. בסיום המשחק שרב ניסה להיפרד לשלום מיריבו, אך זה היה מרוכז בציוד שלו ולא הגיב. שרב איבד סיכוי להעפיל לשלב הבא בטורניר.
והאדי העפיל לסבב המקצועני ב-2016 אחרי שזכה באליפות העולם לחובבים. ארבע שנים קודם לכן הוא נאלץ לעשות הפסקה של שנה וחצי בקריירה בגלל שירות חובה בצבא האיראני. בשנתיים האחרונות הוא גר יחד עם אשתו בדרלינגטון שבאנגליה.
2 צפייה בגלריה
עדן שרב
עדן שרב
והאדי צופה בשרב משחק
(צילום מסך)
שרב (28) הוא יליד ישראל ועד גיל שלוש הוא גר במושב משמר איילון ליד רמלה. הוא נולד לאבא ישראלי ולאמא סקוטית. אחרי שהוריו התגרשו, הוא עבר עם אמו לסקוטלנד שם נחשף למשחק הסנוקר בו הצטיין. לפני שש שנים שרב צלח את טורניר ההעפלה לסבב המקצועני והפך לאחד מ-128 השחקנים הנמנים על סבב הסנוקר. בימים אלו הוא נלחם על מקומו בסבב ויזדקק לעוד נקודות כדי להבטיח שנתיים נוספות בין המקצוענים.
לפני ארבע שנים שרב עבר לבקשתו לייצג את ישראל, מולדתו. מאז הוא הספיק לשחק פעמיים יחד עם שחר רוברג בגביע העולם, מעין אליפות עולם לנבחרות. מאז שעבר לשחק תחת דגל המגן דוד ועד עתה, שחקנים איראנים נמנעו מהופעה למשחקים מול שרב. כך למשל בדצמבר 2018, השחקן האיראני חוסיין ופאי לא הופיע למשחק מול שרב במסגרת אליפות סקוטלנד והישראלי העפיל אוטומטית לסיבוב השני.