כמה חשוב לעבוד בשכל ועם לב. במשחק בין ברצלונה לחטאפה, שהסתיים ב-2:5 ללאו מסי וחבריו, ראינו לקראת הסיום פנדל שנשרק לטובת בארסה.
מסי, שכבר כבש צמד במשחק, יכול היה להשלים שלושער ראשון העונה ולהשיג עוד גול חשוב במרוץ למלכות השערים מול קארים בנזמה. אבל במקום זאת, מסי החליט לוותר לאנטואן גריזמן, שמתקשה להיכנס לכושר הבקעה רציף ועמד לסיים משחק טוב ללא שער. גריזמן בעט ועשה את העבודה. קשה להאמין שהרבה פנדליסטים קבועים מוכנים היו מוכנים לתת לשחקן אחר לבעוט מהנקודה הלבנה, אבל מסי עשה את זה.

1 צפייה בגלריה
לאו מסי ואנטואן גריזמן
לאו מסי ואנטואן גריזמן
לאו מסי ואנטואן גריזמן
(צילום: AP)

מעבר לשער, שלא הייתה לו חשיבות מיוחדת מאחר שהמשחק כבר היה גמור, גריזמן קיבל מעט ביטחון הכרחי. מי שמכיר את הנפש של הסקורר, יודע שביטחון זה דבר סופר חשוב בצבירת הבקעות. חלוצים שלא מבקיעים עלולים לאבד ביטחון, לפספס שוב ושוב את השער ולהיכנס לתקופת בצורת. מסי החזיר לגריזמן את הביטחון, ובמשחק הבא הצרפתי לקח אחריות וכבש צמד שהחזיר את ברצלונה מפיגור לניצחון 1:2 על ויאריאל.
בשער הראשון הוא קיבל כדור עומק לרחבה, התכוונן לרגל שמאל ובעט בשיא קור הרוח כדור עדין מעל השוער. ספק אם היה לו האומץ לעשות זאת בלי הגול שכבש כמה ימים לפני כן בפנדל שקיבל ממסי. מספר דקות לאחר מכן שוב הגיע אל גריזמן כדור ברחבה, הפעם מטעות של שחקן הגנה, ובסיבוב הוא שיחרר כדור חד ושטוח לפינה, כמעט בלי לחשוב לשנייה.
גריזמן סובל מחוסר ביטחון ומזל מאז ההגעה לברצלונה, אבל מה שקרה בשני המשחקים מוכיח עד כמה מחווה אחת קטנה יכולה לעשות את ההבדל. זה מזכיר את נבחרת ברזיל במונדיאל 2006, אחת הנבחרות המושלמות בהיסטוריה. מספיק רק לדבר על קאקה, רונאלדו ורונאלדיניו, שהיה השחקן מספר 1 בעולם באותה תקופה. ולראות אותו לצד רונאלדו? חלום לכל אוהד כדורגל. אבל מתחילת אותו הטורניר, רונאלדיניו לא נראה בכושר טוב. במשחק בשלב הבתים ברזיל הובילה בבטחה, ובאחת ההתקפות קאפו פרץ מצד ימין וניסה בכוח להבקיע במקום לתת לרונאלדיניו להבקיע משני מטרים. קאפו פיספס, ברזיל ניצחה, אבל הכוכב הגדול נשאר במקום חסר ביטחון. בליגה זה קשה - בטורניר עולמי זה אסון. באותו רגע הבנת שהנבחרת בבעיה. העולם פיספס אלופת עולם שלא הייתה כמוה.
זה ההבדל בין שחקן חכם שמבין את המשמעות של הקבוצה, מול שחקן שרוצה בטובתו האישית. זה אחד הדברים שהופך את מסי לטוב בעולם, מעבר לכל האיכויות שכבר דיברו עליהן בלי סוף.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.