קריירת המשחק האדירה של סרינה וויליאמס (39) נפרסת לה כבר לאורך ארבעה עשורים ו-26 שנים בסך הכל. אתמול (רביעי) היא הגיע לציון דרך בלתי נתפס של 1,000 משחקים – זה אמנם הסתיים בהפסד לנדיה פודורוסקה בסיבוב השני של טורניר רומא, אך אי אפשר להתעלם מגודל ההישג.
היא אמנם אפילו לא בעשירייה הראשונה בהיסטוריה מבחינת מספר המשחקים, אבל במקום הרביעי בניצחונות (851), במקום החמישי בתארים בסבב (73), במקום השלישי בשבועות במקום הראשון (319), במקום השני במספר הזכיות בגראנד סלאמים (23) וראשונה ברווחים עם 94.2 מיליון דולר בכספי זכייה. אז אחרי שהיא עברה 1,000 משחקים, הגיע הזמן לחזור ל-10 תחנות בקריירה שלה.
8 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
סרינה. קריירה מדהימה
(צילום: AFP)

המשחק הראשון: 6:1, 6:1 מול אנני מילר בטורניר בל צ'לנג' בקוויבק | אוקטובר 1995

רק חודש לפני כן היא חגגה 14 וקיבלה כרטיס חופשי לטורניר הקטן בקנדה, מה שאיפשר לה להשתתף למרות גילה הצעיר. בסיבוב הראשון של המוקדמות היא פגשה את אנני מילר, אז בת 18 בלבד, והצליחה לזכות רק בשני משחקונים. אותה מילר העדיפה לעבור לתחום האקדמי ופרשה מטניס בגיל 21. למעשה, אחד מפרטי המידע הראשונים בעמוד הוויקיפדיה שלה הוא אותו ניצחון על וויליאמס במשחקה הראשון בקריירה.

המשחק ה-100: 3:6, 1:6 על ארנצ'ה סאנצ'ס ויקאריו בגביע גראנד סלאם במינכן | ספטמבר 1999

זו הייתה השנה האחרונה של המפעל שאיחד את שמונה הנשים והגברים המצטיינים של השנה בגראנד סלאמים השונים. וויליאמס, אז בת 17 ואחרי הזכייה הסנסציונית באליפות ארה"ב עם ניצחון בגמר על מרטינה הינגיס (משחקה ה-99 בקריירה), הייתה בכושר אדיר, פירקה את סאנצ'ס ויקאריו תוך 53 דקות והמשיכה כל הדרך לזכייה בטורניר עם ניצחון בגמר על... אחותה הגדולה ונוס.
8 צפייה בגלריה
סרינה ו-ונוס בצעירותן
סרינה ו-ונוס בצעירותן
סרינה בצעירותה יחד עם ונוס
(צילום: AP)

המשחק ה-200: 2:6, 6:4, 4:6 על ג'ניפר קפריאטי בגמר טורניר סקוטסדייל | פברואר 2002

זו הייתה אחת היריבות הקשוחות של סרינה בתחילת הקריירה. היא תיסכלה אותה במשחקיהן הראשונים עם ארבעה ניצחונות בחמישה מפגשים, אך אז וויליאמס הבינה את השיטה ורצה לרצף של שמונה ניצחונות מול בת ארצה, שדורגה באותו הזמן במקום ה-1 בעולם. וויליאמס גברה באותה שנה על קפריאטי גם בגמר במיאמי ומאזן הקריירה ביניהן עומד על 7:10 לטובת סרינה.

המשחק ה-300: 4:6, 4:6 על אלני דנילידו בחצי הגמר במיאמי | מרץ 2004

חודש אחרי שסרינה זכתה בגראנד סלאם השישי שלה בקריירה, ווימבלדון ב-2003, היא נאלצה לעבור ניתוח בברך. בתחילה הייתה אמורה להיעדר בין שישה לשמונה שבועות, אך משך ההחלמה התארך לשמונה חודשים. למרבה ההפתעה, כשהיא חזרה לא היה ניתן לראות חלודה. לכל אורך הטורניר היא איבדה רק מערכה אחת ושייטה לזכייה קלילה ומרשימה – שהייתה עבורה גביע מספר 24 בקריירה.

המשחק ה-400: 1:6, 1:6 על מריה שראפובה בסיבוב הרביעי במיאמי | מרץ 2007

בשנת 2006 וויליאמס נעדרה מהמגרשים בגלל פציעה טורדנית שהשביתה אותה לזמן רב. היא צנחה עד למקום ה-95 וחזרה בדיוק בזמן לאליפות אוסטרליה – זה הסתיים באחת הזכיות המפתיעות וגם המרשימות ביותר שלה אחרי 1:6, 2:6 על שראפובה בגמר. חודשיים מאוחר יותר, היא אפילו הייתה פחות נחמדה ואיפשרה לרוסייה לזכות רק בשני משחקונים.
8 צפייה בגלריה
סרינה ושראפובה
סרינה ושראפובה
סרינה ושראפובה
(צילום: AP)

המשחק ה-500: 4:6, 2:6 על ז'נג ג'י בסיבוב השלישי בדובאי | פברואר 2009

באותה תקופה, סרינה הייתה על גג העולם. היא בדיוק זכתה בשני מייג'ורים רצופים (ארה"ב ואוסטרליה) ועל הדרך כבשה את פסגת הדירוג העולמי מחדש. היא קיבלה את ז'נג הסינית בכושר מצוין בדיוק לאחר שפרצה לטופ 20, אך יש סיבה שהמאזן ביניהן עומד 0:6 וגם כאן הניצחון הלך לוויליאמס. אגב, המסע שלה לתואר נעצר בחצי הגמר, כשאחותה שוב עמדה בדרכה.
8 צפייה בגלריה
סרינה וז'נג ז'י
סרינה וז'נג ז'י
סרינה וז'נג ג'י
(צילום: AP)

המשחק ה-600: 6:2, 6:3 מול סמנתה סטוסור בגמר אליפות ארה"ב | אוגוסט 2011

רצף אירועים מוזר, כולל דריכה על זכוכית, גרם לוויליאמס להיעדרות של כשנה מהמגרשים. גם הפעם היא חזרה בדיוק בזמן לאירוע גדול, ולמרות בעיות הבריאות שלה, לכולם היה ברור שבטורניר הביתי הזה היא תלך עד הסוף. לכולם מלבד סטוסור. האוסטרלית סיפקה את אחת ההפתעות הגדולות ביותר בגמרים בפלאשינג מדו. סטוסור נתנה את משחק חייה והפכה אז לשחקנית השלישית בלבד שמנצחת את האמריקאית בגמר גראנד סלאם – קדמו לה ונוס ושראפובה.
8 צפייה בגלריה
סרינה וסטוסור
סרינה וסטוסור
סרינה וסטוסור
(צילום: AP)

המשחק ה-700: 1:6, 3:6 על ויקטוריה אזרנקה בגמר טורניר רומא | מאי 2013

זו הייתה אחת השנים הטובות בקריירה שלה. היא הסתיימה עם מאזן דמיוני של 4:78 וכללה זכייה ב-11 טורנירים, כשהיא הצטיינה במיוחד בעונת החימר. ברומא סרינה שלטה לחלוטין, איבדה רק 16 משחקונים בטורניר כולו (!) וזכתה בתואר הזה לראשונה מאז 2002. אגב, אותה אזרנקה הייתה אחראית לשניים מתוך ארבעת ההפסדים של יריבתה באותה שנה, אך בגמר הזה אפילו לא היוותה יריבה ראויה.
8 צפייה בגלריה
סרינה ואזרנקה
סרינה ואזרנקה
סרינה ואזרנקה
(צילום: AP)

המשחק ה-800: 4:6, 4:6 על אנה איבנוביץ' בשלב הבתים של טורניר גמר הסבב | אוקטובר 2014

השליטה של וויליאמס בטניס העולמי הייתה אז בשיאה. היא הייתה בפסגה הדירוג עוד מפברואר 2013 ונשארה שם עד לספטמבר 2016. מוקדם יותר באותה שנה היא זכתה באליפות ארה"ב והעלתה את מאזנה ל-18 מייג'ורים, בדיוק כמו מרטינה נברטילובה. איבנוביץ' המוכשרת לא ממש הצליחה להתמודד עם האמריקאית שגם סיימה עם הגביע לאחר ניצחון על סימונה האלפ בגמר.
8 צפייה בגלריה
סרינה ואיבנוביץ'
סרינה ואיבנוביץ'
סרינה ואיבנוביץ'
(צילום: AP)

המשחק ה-900: 3:6, 3:6 על וניה קינג בסיבוב השני באליפות ארה"ב | אוגוסט 2016

אין הרבה מה לומר על המשחק הזה. הוא פשוט היה חלק מהיריבה הכי גדולה של סרינה באותה תקופה – ההיסטוריה. כל ניצחון שלה שבר איזשהו שיא מיתולוגי. היא השאירה מאחור אגדות כמו שטפי גראף ונברטילובה, ולמרות שנעצרה בחצי הגמר, בתחילת 2017 הניפה את הגביע באוסטרליה והפכה לשיאנית כל הזמנים בעידן הפתוח, עם 23 גראנד סלאמים. בטבלת כל הזמנים רק מרגרט קורט-סמית' מקדימה אותה (24).
8 צפייה בגלריה
סרינה עם וניה קינג
סרינה עם וניה קינג
סרינה עם וניה קינג
(צילום: AP)