צ’לסי מודל 2020/21 היא חידה גדולה, קבוצה שבקיץ הכתירו אותה בתור אחת המועמדות המובהקות להתחרות על התואר, בעיקר אחרי מסע הרכש המפואר שעשתה החל מינואר שעבר. הבעיה הגדולה אצלה היא שישנם שני צדדים למטבע - הציפיות לאליפות ולתארים היו בצד אחד, אך המטבע שלה נפל על הצד השני והמציאות לא זוהרת.
אגדה על הקווים, ילדי פלא בסגל, שחקנים מוכחים - אך יותר מדי בלגן וחוסר שקט. רוב הביקורות מופנות בעיקר כלפי המנג'ר פרנק למפארד, שפוטר מתפקידו אחרי הירידה למקום התשיעי, אך האם הוא האשם הבלעדי?

1 צפייה בגלריה
פרנק למפארד
פרנק למפארד
פרנק למפארד
(צילום: AP)

אפשר לטעון שהוא קיבל יד חופשית וצ'ק פתוח להחתים כל שחקן שהוא חפץ בו, אחרי שאדן הזאר נמכר ועונש הפייר פליי הפיננסי תם, ואפשר גם לזקוף לרעתו את השיטות הלא מאוזנות והטקטיקה שנראית חסרת דרך. אך אי אפשר לשכוח שבעונה שעברה, עם סגל שמורכב בעיקר מצעירים שגדלו במועדון, הוא הוביל את הכחולים לליגת האלופות.
כנראה שפשוט רוב השחקנים החדשים לא התאקלמו מהר כפי שציפו מהם, לא קלטו את המנטליות של הליגה האנגלית. טימו ורנר וקאי האברץ בראש רשימת האכזבות: ורנר לא מצליח לכבוש בליגה, והאברץ לא בא כלל לידי ביטוי במשחק. וכך יוצא שההתקפה של צ’לסי, זו שהיא חיזקה בחלון ההעברות, היא דווקא החוליה המאכזבת ביותר. אמנם ההגנה התייצבה ופתחה את העונה טוב, והשוער אדוארד מנדי הוסיף למומנטום החיובי כשחתם, אולם גם התקופה הזו הגיעה לסיומה וצ’לסי חזרה לסורה.
אם לפחות השחקנים היציבים של השנה שעברה היו ממשיכים באותו הקו, אז למפארד היה יכול לבנות עליהם - אבל הם בנסיגה גדולה, מלבד מייסון מאונט. הקשר הוא נקודת האור המרכזית בסגל של צ’לסי. במשחקים האחרונים הוא תיפקד בעיקר כקשר מרכזי, בוח לכיוון האגפים וייצר יתרון מספרי, והעמדה הזו עושה לו טוב.
המנג'ר הבא, תומאס טוכל, יהיה חייב למצוא איזון בקישור, כיוון שהרווחים בין מרכז השדה להגנה גדולים מדי ותוקעים את משחק המעבר. צ’לסי גם חייבת לעבוד על השליטה והחזקת הכדור, כי במשחקים רבים היריבה תופסת פיקוד, וצ'לסי מבצעת טעויות רבות ונראית לא מדויקת. אצל טוכל גם תהיה הזדמנות טרייה לכל השחקנים, בלי באנקרים בהרכב, כי היו שמות שקיבלו יותר מדי קרדיט מלמפארד, ואי אפשר לרוץ בלי סוף עם מי שלא נותן את התפוקה והיכולת, במיוחד במצב הנוכחי של צ’לסי בליגה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.