ב-8 למאי נפגשו חברי הדירקטוריון של ליגת העל בכדורסל וקיבלו מספר החלטות חשובות בנוגע לליגה המקומית שלנו. ההחלטה שתפסה את כל הכותרות היא להחזיר את הליגה לאחר פגרת קורונה ארוכה במיוחד. אבל עוד החלטה חשובה מאוד שהתקבלה באותה ישיבה היא מספר הקבוצות בליגה: עונת 2019/20 - שתי קבוצות (הרצליה והפועל חיפה) עולות מהליגה הלאומית ויורדת אחת (סה"כ 13 קבוצות ישחקו בעונה הבאה). עונת 2020/21 - קבוצה אחת עולה מהליגה הלאומית ושתי יורדות (סה"כ 12 קבוצות ישחקו בעונה שאחריה). עונת 2021/22 והלאה - שתי קבוצות עולות מהליגה הלאומית ושתי יורדות (סה"כ 12 קבוצות).
לפי דעתי, ההחלטה שקיבלו חברי המנהלת היא שגויה ולא טובה. במהלך השנים הקרובות, פרט לעונה הבאה, נמשיך עם 12 קבוצות וזה מעט מדי. נוצר מצב שלפלייאוף מעפילות שני שליש מהקבוצות (8), מה שהופך את העונה הסדירה למעט מיותרת, חסרת ערך וארוכה (גם בזה ניגע בהמשך). אם הייתי ניצב במקום של מקבל ההחלטות, ההחלטה שלי הייתה קבועה לאורך שנים ולא משתנה בכל שנה.

1 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים חוגגת
הפועל ירושלים חוגגת
הפועל ירושלים. להגדיל את הליגה
(צילום: ראובן שוורץ)

מה שצריך היה לעשות הוא להעלות העונה 2 קבוצות מהלאומית, אך לא להוריד קבוצה מליגת העל בגלל שנוצר מצב לא ספורטיבי, בו קבוצות התחתית לא ישחקו הרבה אחרי הפגרה ולכן הסיכוי לירידה גדל.
ומה עם בעיית אורך העונה הסדירה? כמו בכל עונה נשמעים קולות מכל מיני אנשים בכירים בליגה על כך שהסיבוב השלישי מיותר, והאמת היא שאני מסכים איתם לגמרי. 33 משחקים, אחד בשבוע, זה יותר מדי, ועם הגדלת הליגה צריך יהיה לקיים רק שני סיבובים. אם העונה תהיה קצרה מדי, אפשר לקיים סדרות של 3-5 משחקים לאורך כל הפלייאוף. בקיצור, הנהלת הליגה - שנו את הגישה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.