אחרי חודשים ארוכים בהם מתקני הספורט, הבריכות וחדרי הכושר נותרו סגורים ולאור העובדה שאין מועד להחזרת הספורט לפעילות מלאה, הודיע הערב (שלישי) מטה המאבק "ספורט זה חיוני" על שינוי מהלך.
הפגנות צפויות ברחבי הארץ, כאשר ההפגנה המרכזית היא ברחבת הבימה בתל אביב (החל מ-17:00). הדרישה היא לחזרה לפעילות באופן מיידי. במכתב לשר הבריאות ולשר הספורט, עליו חתומים יותר מ-400 התאחדויות, איגודי ספורט ומועדונים מכל הענפים, נכתב בין היתר: "לפי כל הנתונים לא רק שאין הדבקה בחוגי הספורט, אלא שידוע ובהיר כי הפעילות היא הדרך להבראה, למניעת תחלואה ולחיזוק גוף ונפש בקרב אזרחי המדינה".
1 צפייה בגלריה
הפגנה
הפגנה
הפגנה דומה שהתקיימה לפני מספר חודשים
(צילום: אורן אהרוני)
במכתב פורטו הנזקים שנגרמים בתקופה זו לילדים, לבני נוער, למתאמנים בגיל הבוגר, לאוכלוסיות מיוחדות וכן גם למאמנים ולבעלי העסקים בתחום הספורט שנותרו ללא פרנסה כלל. "אנו חשים שבהסכמתנו עם התקנות אנו מנציחים מצב של תחלואה וגורמים נזק בלתי הפיך למאות אלפי אנשים אם לא למרבית האוכלוסייה".
עוד נכתב: "אנו בטוחים שתהיו תמימי דעים עמנו שפעילות מסודרת ובנוכחות מאמנים, עדיפה על פני אי פעילות ו/או פעילות אקראית במגרשים הפתוחים". חברת המטה – דנה בריל, אמא לספורטאי צעיר, ציינה כי כל הפניות, השיחות והפגישות לא העלו דבר: "לא סופרים אותנו! הייתה סיבה לקמפיין שלנו עם הסלוגן 'שכחו אותי בבית'. מי שחושב שפתיחת ליגות על בענפי כדור זה פתיחה של הספורט, עדיף לו שיחזיר את המפתחות".
בהפגנות מחר ישתתפו נציגים מכמה וכמה ענפי ספורט, ובין הדוברים ספורטאי עבר בולטים כמו אורי אוזן, ליעד סואץ קרני ואלון ששון.