בהחלט בום
קארסטן וארהולם פיספס שיא עולם מטורף ב-400 מטר משוכות הערב (ראשון) בליגת היהלום בשטוקהולם. מה הכוונה פיספס? וארהולם חצה את קו הסיום עם תוצאה פשוט מטורפת, 46.87 שניות, תשע מאיות בלבד משיא העולם האגדי של קווין יאנג מאולימפיאדת ברצלונה 1992.
אבל מי שראה את הריצה, וכנראה גם רץ המשוכות הנורבגי, בטח תפס את הראש לאחר מכן. וארהולם היה בפער אדיר מהמתחרים שלו, כיאה לתוצאה הבאמת יוצאת דופן שלו – אבל את המשוכה האחרונה הוא הפיל, מה שככל הנראה האט אותו בכמה מאיות, בדיוק אלו שהיו דרושות לו כדי לשבור את השיא. והוא נאלץ להסתפק בתוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה.
3 צפייה בגלריה
קארסטן וארהולם
קארסטן וארהולם
נגיעה משיא עולם. קארסטן וארהולם
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
קארסטן וארהולם
קארסטן וארהולם
המשוכה האחרונה הרסה לו. קארסטן וארהולם
(צילום: רויטרס)
אבל כנראה שהנורבגי בן ה-24 קורץ מחומר מיוחד כי 90 דקות מאוחר יותר הוא חזר למסלול וניצח גם בריצת ה-400 מטר עם 45.05 שניות.
עוד הערב בליגת היהלום: ארמנד דופלנטיס, שיאן העולם בקפיצה במוט, היה אמור להראות לקהל הביתי מה הוא יודע – רק הבעיה שבעקבות התחלואה הגבוהה בשבדיה, הוא לא הורשה להיכנס לתחומי האצטדיון. זה כמובן לא עצר את דופלנטיס מלנצח בתחרות עם 6.01 מטר.
3 צפייה בגלריה
ארמנד דופלנטיס
ארמנד דופלנטיס
אין לו מתחרים. ארמנד דופלנטיס
(צילום: AP)
אלוף אירופה ב-200 מטר אדם ג'מילי הבריטי ניצח בקלילות עם 20.61 שניות. איילה דל פונטה השווייצרית ניצחה בריצה ל-100 מטר (11.20 שניות). את המקום הראשון ב-800 מטר לקח אלוף העולם דונובן ברזייר עם 1:43.76 דקות.
חידוש בקפיצה לרוחק. בפעם הראשונה מארגני התחרות קבעו כי כל המתחרים יקפצו חמש פעמים ורק שלושת הראשונים מקבלים ניסיון נוסף, כאשר מי שהגיע הכי רחוק בניסיון האחרון הוא המנצח. רשוואל סמאיי הדרום אפריקאי ניצל זאת וניצח עם 8.09 מטר. אצל הנשים ניצחה מרינה בך עם 6.85 מטר. ירוסלבה מהוצ'יך קבעה את תוצאה השנה בקפיצה לגובה עם 2.00 מטר.