הכל התחיל ב־2007, כאשר אורי שרצקי הקים את מועדון האוהדים הפועל קטמון, ובאותה תקופה אני מניח שהוא לא חלם שיגיע כל כך מהר לליגת העל, אם בכלל. העובדה שקבוצת אוהדים תשחק בליגה הבכירה מוכיחה כי הכדורגל הישראלי עובר סוג של מהפכה בכל הקשור לבעלות על קבוצות.
לאוהדים צריך להיות חלק מאוד משמעותי בכל הנעשה במועדון, כי לא ייתכן שכל ההשפעה תהיה בידיים של איש אחד, עשיר ככל שיהיה.
1 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
אבל מעבר לכדורגל, יש פה יוזמה מבורכת שבאה יחד עם המפעל, למשל המאבק בגזענות, באלימות, ובפעילות שנקראה בתחילה "היוזמה החברתית", במסגרתה החלו להתנדב כחונכים בבתי ספר בקטמונים ובתלפיות. לאחר מכן החלו אוהדי והנהלת הקבוצה גם להדגיש את מאבקם בהומופוביה במגרשים.
דוגמה מבורכת נוספת היא ליגת השכונות, יוזמה של ארגון ההאוהדים של הפועל ירושלים (קטמון דאז), בה משתתפות קבוצות מרקעים שונים: יהודיות וערביות ממערב וממזרח ירושלים, דתיים וחילונים.
המועדון עבר לא מעט גלגולים עד שחזר להיקרא ביוני האחרון הפועל ירושלים. כמו שהזכרתי, ב־2007 הוקמה קבוצת האוהדים הפועל קטמון בעקבות רצון לכולל שינוי בקבוצה, וב־2009 החלה לשחק בליגה ג'. כבר בעונה לאחר מכן העפילה לליגה ב', וב־2010/2011 כיכבה בליגה א' והחלה לצבור תאוצה.
זה לקח שתי עונות, וקטמון עשתה היסטוריה והפכה לקבוצת האוהדים הראשונה שמשחקת בליגה מקצוענית בישראל, הליגה הלאומית. כל זה קורה כאשר עדיין קיימת הקבוצה המקורית, הפועל ירושלים, שדווקא הלכה אחרונה עד שהתפרקה לפני שנה, למרות ניסיונות למיזוג בין המועדונים. בשנים האחרונות של קטמון היא פישלה במאני טיים ולא הצליחה להפעיל לליגת העל, אבל בסוף השבוע האחרון הכל התנקז למשחק נגד סקציה נס ציונה בטדי.
הקהל הגיע בהמוניו ודרש ניצחון, והשחקנים לא איכזבו והשלימו את המלאכה. אני לא אוהד של הפועל ירושלים, אבל יש כאן סיפור שהוא מעבר לעוד עליית ליגה. יש כאן מועדון עם סיפור שלם, מועדון שהתחיל מאפס ותוך 11 שנים הגיע לליגה הבכירה ביותר. כבוד!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.