אלא אם יקרה נס, אנדראה פירלו לא יאמן ביובנטוס בעונה הבאה. אחרי שהקבוצה הפסידה כמעט בוודאות את האליפות והודחה מליגת האלופות, חסר לפירלו רק להפסיד בחודש הבא לאטאלנטה בגמר הגביע האיטלקי, מה שיחרוץ את גורלו סופית. לראשונה משנת 2012, יובנטוס עלולה לסיים את העונה ללא תואר. הסיבה העיקרית לכך היא חטא היוהרה: כמו בהצטרפות חסרת האחריות לסופר-ליג שבינתיים קרסה, הבעלים אנדראה אניילי היה משוכנע שאפשר למנות מאמן צעיר וחסר ניסיון (פרט ל-9 ימים בקבוצת המילואים) ולזרוק אותו לגוב האריות. כמו שזה נראה כרגע, הניסיון נכשל - ובגדול.
עד לא מזמן, המועמדים המרכזיים להחליף את פירלו היו מאמן לאציו סימונה אינזאגי, וג'אן-פיירו גספריני שהפך את אטאלנטה לקבוצת צמרת קבועה בשנים האחרונות. אבל באחרונה התפרסם שהקבוצה מטורינו גיששה אצל האנזי פליק. הגרמני התפרסם כשהפך לעוזרו של יואכים לב בנבחרת גרמניה, ולדברי האחרון, היה שותף מלא בזכיית המאנשאפט במונדיאל 2014. לאחר מכן הוא היה המנהל המקצועי של ההתאחדות הגרמנית, עוזר מאמן באיירן מינכן - וכשהקבוצה התחילה רע את העונה שעברה, החליף את ניקו קובאץ' בתפקיד המאמן והוביל אותה לזכייה מדהימה בכל ששת התארים ב-2020, השנייה בהיסטוריה שעושה זאת.

1 צפייה בגלריה
פירלו וארתור מתוסכלים
פירלו וארתור מתוסכלים
פירלו וארתור מתוסכלים
(צילום: רויטרס)

המאמן הוחתם בבאיירן עד 2023, אך הועזב ע"י המנהל הספורטיבי חסן סליהמידזיץ'. הסיבה העיקרית לסכסוך היא שפליק סירב בתוקף להכליל את ניק (בנו של המנהל) בסגל הקבוצה הבוגרת, שכן האחרון לא עומד עדיין בדרישות מבחינה מקצועית. בכל מקרה, כרגע ההתלבטות מצדו של פליק היא לבחור בין התפקיד של לב בנבחרת גרמניה אחרי היורו, לבין קבוצה אחרת, ככל הנראה יובנטוס.
מצד אחד, חשיבה מחוץ לקופסה והבאתו של איש כדורגל לא איטלקי יכולה לרענן את יובנטוס ולהצעיד אותה קדימה. הבעיה היא שמרבית מאמניה הזרים של הקבוצה, האחרון שבהם דידייה דשאן בשנת 2007, לא שרדו מטעמים אלה ואחרים וקרסו תחת הלחץ. אז מה יקרה בסופו של דבר? תשובות אפשריות ראשונות להתפתחויות בגזרת המאמן נקבל ב-19 במאי, אחרי גמר הגביע.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.