ישנם לא מעט שחקני כדורגל היום ובמהלך ההיסטוריה שנאלצו להתמודד עם התואר "הבן של". קספר שמייכל, שוערה של לסטר, הוא בנו של פיטר שמייכל, מרקוס תוראם הוא בנו של ליליאן תוראם, אדיור גודיונסן ואביו ארנור שאפילו שיחקו יחדיו במשחק של נבחרת איסלנד, ועוד רבים נוספים.
פדריקו קייזה, שחקן נבחרת איטליה, נאלץ גם הוא להתמודד במהלך הקריירה עם התואר "הבן של". אביו אנריקו הוא שחקן עבר שהחל את הקריירה שלו בסמפדוריה, שיחק גם בפארמה, פיורנטינה ובקבוצות נוספות ברחבי ארץ המגף. הישג השיא של אנריקו היה הזכייה עם פארמה בגביע אופ''א בעונת 1998/9.
1 צפייה בגלריה
לוסאנו בעקבות קייזה
לוסאנו בעקבות קייזה
לוסאנו בעקבות קייזה
(צילום: רויטרס)
את פדריקו קייזה רוב חובבי הכדורגל האירופי כבר הספיקו להכיר. הוא פרץ בעונת 2016/17 במדי פיורנטינה שבה גדל, ובעונה האחרונה משחק במדי יובנטוס. פדריקו נולד בשנת 1997 בעיר ג'נובה שבצפון איטליה. הוא החל את דרכו בעולם הכדורגל בגיל 5 בסטיניאנסה. בגיל עשר עבר לשחק במחלקת הנוער של פיורנטינה, שם כיכב עד העונה שעברה.
לקייזה הצעיר יש תמונה שלו מגיל שנתיים שבה הוא נראה משחק עם כדור באחד הכיכרות בפארמה. הוא מסתכל על התמונה ואומר בגיחוך "זה הרגע שבו התחילה הקריירה שלי ככדורגלן".
עונת הפריצה הייתה תחת מאמן עם קשר ישראלי, פאולו סוזה, שאימן את מכבי תל אביב. המאמן העלה את קייזה לסגל הקבוצה הבוגרת עוד לפני שמלאו לו 19. זה קרה כשעה וחצי לפני שריקת הפתיחה, פדריקו הצעיר קיבל טלפון ממאמנו, שבו הודיע לו: "אתה בפנים. אתה בהרכב במקום בורחה ולארו". קייזה הצעיר התרגש מאוד ואמר: "נהייתי לבן והרגליים שלי התחילו לרעוד".
את הופעת הבכורה שלו עשה פדריקו נגד יובנטוס בהפסד 2:1. מאותו משחק קיבל קייזה מקום של קבע בהרכב פיורנטינה.
המעבר ליובנטוס בתחילת העונה היה בלתי נמנע. יובה הגיעה אחרי זכייה באליפות בפעם התשיעית ברציפות, וחיפשה חיזוק לחלק ההתקפי. במדי הגברת הזקנה השחקן הנפלא שיחק 30 משחקים, בהם כבש שמונה שערים – הבולט מבניהם היה בגמר הגביע האיטלקי, שסידר לקבוצתו את התואר. כשהשתתף לפני כשנתיים ביורו עד גיל 21 הוא קיבל לא מעט מחמאות. אחרי הניצחון על ספרד בשלב הבתים, במשחק בו כבש צמד, אמר עליו מאמנו לואיג'י די באג'יו: "אין דברים נוספים להגיד עליו, הוא סחף אותנו אחריו. הניצוץ שלו ניצח לנו את המשחק".
ליורו הקרוב מגיע קייזה עם לא מעט ציפיות. השאלה היא האם הוא יצליח להתמודד גם עם הציפיות וגם עם התואר "הבן של", ואולי יוביל את איטליה לזכייה ביורו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.