כותב שורות אלה נתקל בימים האחרונים בהמון דיבורים חזקים על כך שפורטלנד תעיף את הלייקרס בסיבוב הראשון בפלייאוף. כן, אנשים מאמינים שלברון ואיי-די, שנחשבו עד לפני הבועה למועמדים אולי הכי חזקים לאליפות, לא יעברו את הסדרה הפותחת.
אומר את האמת: אני מת על פורטלנד. תמיד אהבתי את הבלייזרס, טופ 5 פרנצ'ייז האהובים עליי, תמיד משחקים כדורסל איכותי, תמיד כיף, תמיד פלאשי. הבועה עשתה רק טוב לפורטלנד, נורקיץ' חזר ונתן להם עוד גובה ושותף לפיק-אנד-רול, גם זאק קולינס שוב בעניינים, גארי טרנט ג'וניור נראה פתאום כמו כוכב כדורסל וחסן ווייטסייד לומד לשחק מהספסל. ודמיאן לילארד - או מיי גאד. דיים נראה כמו השחקן הכי טוב בבועה, ומזכיר יחידי סגולה שיכולים ברגע להשתלט על המשחק ולהביא ניצחון בקלות בלתי נסבלת.

1 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
(צילום: AFP)
אבל במשחק ה"פליי אין" בין ממפיס לפורטלנד התעוררו בי כמה חששות. הבנתי שהדחה של הלייקרס פשוט אינה אפשרית. בואו נתחיל עם הגובה - אם יונאס ולנצ'יונאס, אחד השחקנים הכי פחות מוערכים בליגה, התפוצץ ככה על פורטלנד, אני לא רוצה לדמיין מה אנתוני דייויס יעשה. חסן ונורק יצטרכו לעשות עבודת הגנה חזקה יותר באופן משמעותי.
בנוגע לכרמלו אנתוני: פורטלנד לקחה הימור וקיבלה תמורה לחלוטין. אמנם מלו נראה כמו צל של הכוכב שהיה פעם, אך הוא מתאמץ יותר בהגנה, לוקח פחות זריקות ונוגע פחות בכדור, והנה קיבלתם מלו יעיל - לא חשבתי שאי פעם אגיד את זה. אבל תחשבו על זה טוב: אתם חושבים שמלו, קולינס ומריו הזוניה יכולים לשמור על לברון וקייל קוזמה/דייויס? השתגעתם לגמרי…
פורטלנד גם חלשה בחילופי שמירה. אמנם טרנט מוכיח את עצמו כגארד הגנתי מצוין , אבל במהלך כל המשחק הוא התקשה נורא בפיק אנד רול, ובכל פעם שג'ה מוראנט (איזה שחקן!) היה צריך דרך פנויה לסל, הגבוהים פשוט חסמו לו והיה לו קל. לפורטלנד אין ביג מן שני, וזה יקשה עליה מאוד נגד קבוצה כמו הלייקרס.
פורטלנד מהנה, מהנה מאוד, אך המחשבה ש"פלייאוף לברון" ביחד עם דייויס יודחו בסיבוב הראשון? נראה לי קצת לא הגיוני.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.