בעונה שעברה ג'אד טראמפ שבר שיא היסטורי כשזכה בשישה טורנירי דירוג בעונה אחת, מאליפות העולם לעומת זאת הוא הודח כבר ברבע הגמר. גם העונה טראמפ היה רמה מעל הסבב. הוא זכה בחמישה טורנירי דירוג, ועוד בעונה מקוצרת, ופתח פער עצום בפסגת הדירוג העולמי. אבל בדיוק כמו בשנה שעברה – גם השנה דווקא מאליפות העולם, טראמפ נפרד כבר ברבע הגמר.
טראמפ הפסיד אתמול (ד') במפתיע 13:11 לשון מרפי וסיים את דרכו באליפות העולם מוקדם משתיכנן. מרפי הוא האנטיתזה של טראמפ, בהיפוך גמור אליו – הוא הגיע לקרוסיבל אחרי עונה איומה ודווקא באליפות הוא מתעלה ויחזור כעת למעמד חצי הגמר לראשונה מאז 2015.
6 צפייה בגלריה
שון מרפי
שון מרפי
שון מרפי
(צילום: gettyimages)
הניצחון של מרפי נבנה בסשן השני שנערך אתמול בצהריים. אחרי 4:4 בתום הסשן הראשון, מרפי נראה פשוט נפלא בפתיחת היום השני של ההתמודדות. במצב של 6:6, מרפי ניצח בארבעה משחקונים ברציפות עם ברייקים של 104, 59, 124 ו-58 נקודות כדי להציב את עצמו ביתרון מבטיח 6:10 לפני הסשן השלישי והאחרון בערב.
למרות מצב הביש שנקלע אליו, לטראמפ לא הייתה שום כוונה להיכנע. הוא הסתער על המשימה, נטל סיכונים והשווה ל-11:11. מרפי התעשת ועם ברייק של 70 נקודות הציב את עצמו במרחק משחקון מחצי הגמר. לטראמפ הייתה הזדמנות לשלוח את המשחק למשחקון מכריע, אבל הוא החטיא כדור אדום גורלי אחריו שמט את ראשו על השולחן בתחושת כניעה.
6 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
(צילום: gettyimages)
"אני מרגיש כמו רוקי בלבואה ב'רוקי 4' אחרי שהמתאגרף הרוסי חבט בו במשך שעה", התייחס מרפי לניסיון הקאמבק של טראמפ, "הוא לקח מכות מגוחכות פשוט והן נכנסו. ככל שהוא צבר מומנטום, כך גם האוהדים שלו נהיו קולניים יותר. 90 אחוז מהשעתיים האחרונות של המשחק היו נוראיות מבחינתי. אני מאושר שהצלחתי לנצל את ההזדמנות שקיבלתי".
טראמפ: "מרפי היה השחקן הטוב יותר. אני מאוכזב שלא ניצלתי את ההזדמנויות שלי. אני חושב שבצהריים די ויתרתי. לא חשבתי ששום דבר יקרה כבר. גם בערב לא שיחקתי טוב כמו שמרפי מאוד התקשה. למרפי הייתה עונה רעה, אז אני מקווה שעכשיו הוא יזכה באליפות העולם".

רוברטסון שוב קרס

מרפי יפגוש בחצי הגמר את סגן אלוף העולם קיירן ווילסון שניצח בחמישה משחקונים ברציפות בדרך ל-8:13 על ניל רוברטסון שמסיים בטון צורם עונה מעולה. רוברטסון זכה באליפות העולם לפני 11 שנים, אך מאז למעט הופעה אחת בחצי הגמר לפני שבע שנים, הרקורד שלו בקרוסיבל מאכזב למדי. גם הפעם הוא נחנק ברגע האמת
ווילסון, סגן אלוף העולם הנוכחי, פתח את הסשן אתמול בכל הכוח עם סנצ'רי של 133 נקודות. רוברטסון מנגד נראה רע מאוד והרבה להחטיא ולהעניק ליריבו הזדמנויות שהוא לקח בשתי ידיים. במצב של 8:12 לטובתו, ווילסון סגר סיפור עם ברייק של 84 נקודות.
6 צפייה בגלריה
קיירן ווילסון
קיירן ווילסון
קיירן ווילסון
(צילום: gettyimages)
"התרכזתי במה שיש על הכף ובמה שאני צריך לעשות", אמר ווילסון, "כשהמשחק של רוברטסון זורם הוא ככל הנראה הטוב בעולם, אז הייתי צריך לעצור אותו".
ווילסון הוא השחקן היחיד מרביעיית חצי הגמר שטרם זכה באליפות העולם – והוא מקווה מאוד לשנות את הסטטוס הזה בשבוע הבא: "בשנה שעברה טראמפ היה הפייבוריט לזכות בתואר והדחתי אותו, והשנה רוברטסון היה הפייבוריט והדחתי אותו. אני מאמין במה שאני יכול לעשות, אני יכול לנצח כל אחד ביום טוב שלי. מבחינתי אין סיבה להיות בענף הזה רק בשביל הכסף ולהסתפק בהעפלה לרבע הגמר. אם אפסיד בחצי הגמר, אצא מפה עצבני, זה לא יהיה מספיק טוב מבחינתי. אני מאמין שאני יכול לזכות בתואר".
רוברטסון: "לא הצלחתי לשחזר את היכולת שהראיתי בשבועות האחרונים. עדיין זו הייתה עונה נהדרת מבחינתי, פשוט חבל שלא הצלחתי להגיע לחצי הגמר".
6 צפייה בגלריה
ניל רוברטסון
ניל רוברטסון
ניל רוברטסון
(צילום: gettyimages)

סלבי מעל כולם

מארק סלבי (37) לא סומן בתחילת אליפות העולם כאחד הפייבוריטים הגדולים לזכות בתואר. הוא אמנם זכה בשני תארים השנה, אבל ג'אד טראמפ שזכה בחמישה תארים וניל רוברטסון שהציג כושר פנטסטי לפני האליפות, נחשבו כבעלי סיכויים טובים יותר.
עם זאת, כשהוא רחוק שני משחקים מהתואר – ונוכח היכולת שהציג עד כה, סלבי נראה כעת ללא ספק כבעל הסיכויים הטובים ביותר לזכות באליפות העולם בפעם הרביעית.
סלבי אפילו לא נזקק לסשן השלישי כדי להביס את מארק וויליאמס, אלוף העולם שלוש פעמים, בתוצאה מפלצתית 3:13 ולהעפיל למעמד חצי הגמר בפעם השביעית בקריירה.
6 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
מארק סלבי
(צילום: gettyimages)
סלבי ידוע בסבב בעיקר בזכות משחק ההגנה שלו שנחשב לטוב בעולם, אבל באליפות השנה הוא מציג גם יכולת התקפית מצוינת. כך למשל מול וויליאמס הוא רשם 10 ברייקים של 50 נקודות ומעלה.
וויליאמס (46) לא לקח קשה מדי את ההדחה והזכיר לתקשורת לאחר מכן שהוא לא מתאמן כיום כפי שמצופה משחקן מקצועני – ולכן גם מתקשה מול השחקנים הצעירים ממנו. למרות זאת, הוא לא חסך במחמאות מיריבו. "שכחו מטראמפ, רוברטסון, ווילסון ומרפי, כשסלבי משחק טוב הוא בליגה אחרת מהם", אמר וויליאמס.
סלבי: "הרגשתי נהדר מההתחלה ועד לסיום. אני מקווה שאצליח לשמר את היכולת הזו בימים שנותרו ולזכות בתואר. אנסה להישאר רגוע ונינוח ככל האפשר".
יריבו של סלבי בחצי הגמר יהיה סטיוארט בינגהאם שניצח בתום מותחן 12:13 את אנתוני מקגיל. בינגהאם הציג קור רוח מרשים כשבמשחקון המכריע רשם סנצ'רי מרהיב של 125 נקודות וסגר סיפור.
6 צפייה בגלריה
סטיוארט בינגהאם
סטיוארט בינגהאם
סטיוארט בינגהאם
(צילום: gettyimages)
עבור בינגהאם תהיה זו הפעם השנייה בקריירה בחצי הגמר, בפעם הקודמת ב-2015 הוא המשיך לזכייה באליפות כולה. בדומה למרפי, גם בינגהאם מתעלה באליפות העולם אחרי עונה גרועה מאוד בה נשר מ-16 הראשונים בעולם ונאלץ להעפיל לאליפות הנוכחית דרך המוקדמות. רק שני שחקנים בהיסטוריה זכו באליפות העולם אחרי שהעפילו אליה מהמוקדמות – בינגהאם יקווה כעת להיות השלישי.
"הברייק במשחקון המכריע היה הטוב בקריירה שלי", אמר בינגהאם, "הפסדתי בהמון משחקונים מכריעים השנה, זה מסוג הדברים שיכול לבנות או להרוס לך את העונה. המשחק שלי משתפר ואני מתכוון ליהנות מכל שנייה בחצי הגמר".
משחקי חצי הגמר ייפתחו היום ויימשכו שלושה ימים. הם ייערכו בשיטת הטוב מ-33 משחקונים.

לו"ז חצי הגמר

סטיוארט בינגהאם – מארק סלבי (ה', 15:00, ו', 12:00 ו-21:00, ש', 16:30)
קיירן ווילסון – שון מרפי (ה', 21:00, ו', 16:30, ש', 12:00 ו-21:00)