לאחר שעבר לארה"ב נראה היה שזלטאן איברהימוביץ' נמצא רגע מפרישה, אלא שבגיל 38 הפנומן השוודי נראה כמו שחקן שעלה מהנוער.
הענק השוודי, איברה הגדול – מה לא נאמר על החלוץ האגדי. מעבר להיותו חלוץ ה־9 מהטובים שראינו ב־20 השנים האחרונות, הוא גם הדמות הצבעונית ביותר שקיימת בעולם הכדורגל, עם התבטאויות בלתי נשכחות, יהירות ואפילו השוואה עצמית לאל. מבחינתו הוא הטוב ביותר, ולמרות הפוזות ואולי דווקא בגלל, אי אפשר שלא להתחבר לשחקן ולאיש.
1 צפייה בגלריה
זלאטן איברהימוביץ'
זלאטן איברהימוביץ'
זלאטן איברהימוביץ'
(צילום: EPA)
זלטאן, אוטוטו בן 39, הספיק לשחק במהלך הקריירה בליגות רבות, כמו שוודיה, הולנד, איטליה, ספרד, צרפת, אנגליה וארה"ב. בחמש מתוכן הוא גם זכה באליפות, הישג יוצא דופן.
במהלך הקריירה הבקיע 475 שערים ב־790 הופעות. בנבחרת, בה שימש כקפטן, כבש 62 שערים ב־116 הופעות, ונחשב לאחד מגדולי החלוצים של שוודיה בכל הזמנים.
המספרים האלה מציבים את זלאטן יחד עם רונאלדו ומסי ברשימת השחקנים הפעילים היחידים שהגיעו ל־500 שערים בקריירה.
נחזור כמה שנים אחורה. לאחר קריירה ארוכה ומוצלחת בקבוצות הבכירות באירופה ואינספור תארים קבוצתיים ואישיים, החליט איברהימוביץ' לעבור לליגת ה־MLS בארה"ב ולשחק במדי הלוס אנג'לס גלאקסי, צעד הגיוני לכל שחקן גדול רגע לפני שהוא תולה את הנעליים. אך אצל זלאטן כמו אצל זלאטן שום דבר לא צפוי והוא החליט בינואר האחרון לחזור ולשחק באירופה וחתם אצל האקסית האהובה שלו, מילאן.
רצה הגורל והליגות הושבתו עקב נגיף הקורונה, אך מאז חזרת הליגה מילאן צברה 30 מ־36 נקודות ליגה – יותר מכל קבוצה אחרת – בהנהגתו של זלאטן, שב־18 הופעות מאז הקאמבק כבש עשרה שערים ובישל חמישה. אחרי דיבורים על עזיבה נוספת בקיץ, מילאן לא ביזבזה זמן והחתימה אותו לעונה נוספת.
זו אולי קלישאה, אבל מדובר פה באמת בשחקן בלתי נגמר. 39, כן? יורו 2020 נדחה לקיץ 2021, שוודיה תהיה שם ולמרות פרישתו מהמדים הלאומיים, ההתאחדות השוודית חייבת לעשות הכל כדי לשכנע אותו לסגור מעגל מפואר.
איברהימוביץ' לא יכול לחשוב על סיום קריירה טוב יותר יותר מהשתתפות ביורו, ואנחנו כאוהדי כדורגל נזכה לראות את הענק השוודי בפעם האחרונה בטורניר גדול. איזה כיף זה יהיה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.