משה חוגג רצה את ירדן שועה תקופה ארוכה והיה ברור שברגע שיתאפשר לו הוא יעשה הכל כדי לשים את ידיו על הכישרון הצעיר. השכונה, הפרצופים והמשחקים נגמרו – שועה מקבל הזדמנות אחרונה להציל את הקריירה שלו.
העונה הראשונה שבה פרץ החלוץ הצעיר לתודעה, במדי בני יהודה, הוכיחה כמה כדורגל יש לילד. 12 שערים ושישה בישולים ב־32 הקפיצו אותו כיתה, למכבי חיפה, ומאז הוא לא ירד מהכותרות, אבל לא בגלל היכולת על הדשא.
1 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
ירדן שועה
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
המחיר הגבוה ששילמו עליו הירוקים יצרו לחץ וציפיות שעשו לא טוב לשני הצדדים. המאמן מרקו בלבלול לא ספר אותו, השחקן לא ידע לקבל את זה והשתולל – והנשיא יעקב שחר נותר חסר אונים וכבר החל לחשוב מה עושים.
כמו שגם כתבתי כאן בעבר, ברגע שהיחסים בין מאמן לשחקן הם לא טובים, הפיצוץ הוא רק עניין של זמן.
בלבול לא הסתדר עם החלוץ ועוד יותר לא הסתדר עם העובדה ששחר החליט להשאירו בניגוד לרצונו, מה שרק הלהיט את האווירה במועדון והעכיר אותה. מי היה מאמין שעסקת הענק תסתיים ב־20 הופעות, שמתוכן שועה עלה ב־16 משחקים כמחליף, בהם כבש שלושה שערים בלבד ושני בישולים.
שועה הוא לא השחקן הראשון שלא מוצא את מקומו במכבי חיפה. קדמו לו אלירן עטר, איתי שכטר ועוד לא מעט שמות בעשור האחרון, אבל המקרה הנוכחי מוגזם וקיצוני, והרומן היה חייב להיגמר הרבה קודם. מעטים הם השחקנים שהיו מקבלים הזדמנות לאחר כל כך הרבה בעיות משמעת, ושועה קיבל את גלגל ההצלה אולי האחרון בקריירה שלו. חוגג מאמין בו, ורואה בשחקן פוטנציאל גדול שטרם מומש, אך גם רצונו של שועה להגיע לבית וגן, הוויתור על 10% מכרטיסו וההסכמה להפחית בשכר סייעו לסגור את העסקה.
בית"ר ירושלים היא בדיוק המקום הנכון עבורו בנקודה הזאת של הקריירה כדי להוכיח שהציפיות ממנו לא היו לשווא, ושהשיא עוד לפניו. עם צוות מקצועי בראשותם של דראפיץ' וברדה שדוגלים בכדורגל התקפי ובפיתוח וקידום צעירים, יוכל ירדן לבוא לידי ביטוי בצורה מושלמת, בוודאי במערך של שני חלוצים. חלוץ בדמותו עם נוכחות ברחבה, סיומת מצויינת וראיית משחק נפלאה – זה בדיוק התבלין שחסר בבית"ר הנוכחית.
אבל שועה חייב להחליף דיסקט. להתחיל להתנהל כמו מקצוען, לאפס את עצמו ולהבין שהוא קיבל כאן מתנה שלא תחזור. הקהל, שבקרוב אולי יחזור למגרשים, יכול להיות חלק מאוד משמעותי בהשתלבותו ולעזור לו לחזור למסלול בהקדם. מנגד, אם שועה יתחיל לעשות פרצופים, האוהדים לא יעשו לו הנחות. הם רוצים שחקן שנותן הכל בשביל הסמל. עכשיו נותר רק לראות אם ההימור היקר שלקח חוגג יצליח, או ששוב ננתח איך שועה הבקיע גול עצמי ומחפש בית חדש.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.