שגיא מוקי חגג הערב (שלישי) את המדליה השנייה של ישראל בטורניר המאסטרס היוקרתי בג'ודו, לאחר שזכה בארד בקטגוריית המשקל עד 81 ק"ג, בתחרות שנערכת בדוחא בירת קטאר.
מוקי עבר יום לא פשוט של קרבות, אבל גם לאחר כמעט שנה של היעדרות וחודש בלבד של הכנה על המזרן, הוא עדיין הצליח לסיים על הפודיום כשהראה לפרקים את היכולת האמיתית שלו.
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
"אני רק ב-50 אחוז יכולת כרגע". שגיא מוקי
(צילום: אורן אהרוני)
מעבר לכך, בדירוג העולמי החדש שיפורסם בשבוע הבא, מוקי צפוי לכבוש מחדש את פסגת הדירוג העולמי, שם נמצא הבלגי מתיאס קאסה, שבתחרות הנוכחית הפסיד בקרב הראשון שלו.
"היה מאוד מאוד מרגש לחזור להתחרות", סיפר מוקי בראיון ל-ynet. “אני כמעט שנה בלי תחרויות וטיסות וקורונה. הנבחרת הייתה במחנה אימונים בטורקיה, תחרות בהונגריה, אליפות אירופה בצ'כיה ואני לצערי פספסתי את זה בגלל פציעה".
"רק בחודש וקצת האחרונים חזרתי באופן מלא וכשאני ב-50 אחוז מהיכולת שלי, לסיים על הפודיום בטורניר הכי קשה בסבב למעט אליפות העולם – עם כל המדורגים הראשונים, אני מאוד גאה בעצמי על הלחימה הלא מתפשרת".
"מודה לצוות שסביבי, שנתן את כל כולו עד הסוף, תחת אורן סמדג'ה המאמן. היה יום ארוך ומתיש ואני שמח שהתעליתי על עצמי כדי לעמוד על הפודיום".
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי ואורן סמדג'ה
שגיא מוקי ואורן סמדג'ה
"מודה לצוות שסביבי". שגיא מוקי ואורן סמדג'ה
(צילום: אורן אהרוני)
לקח לך זמן להיכנס לעניינים. "מי שמכיר אותי בטח ראה שאני לא במצב האידיאלי שלי. אני בדרך כלל מתחילת היום בקרב הראשון הולך קדימה, לא מתפשר, דורס. היום רק התנענו, זה היה הילוך ראשון. נחזור לארץ, נמשיך להתאמן, והכל בסדר, זה מובן. צריך לעלות שלב אחרי שלב עד האולימפיאדה, זה היעד הסופי ולשם אני מכוון".
למה דווקא מול ההולנדי פרנק דה וויט לא הולך לך? "האמת שהוא תפס אותי בקרקע, יש דברים שאני צריך לעבוד עליהם. נעבוד ספציפית על הסיטואציה הזאת בקרקע ובכלל בקרקע. נמשיך קדימה וניקח מה שצריך מהתחרות הזאת, כמו שאני עושה גם כשמנצחים וגם כשמפסידים. תמיד יש על מה לעבוד, החידודים הקטנים".
כולם קיוו לקרב שלך מול סעיד מולאי וגם הפעם לא יצא. "אני התמקדתי מקרב לקרב. כולם מחכים לקרב הזה, אותי זה פחות מעניין. יש לי הרבה יריבים שאני צריך לעבור, אני מאוד אוהב את סעיד ומאוד רוצה שהוא יצליח, בגישה תחרותית. מקצועית הוא עוד ספורטאי, והנה לא יצא לנו להיפגש בתחרות הזאת, אולי ייצא בעתיד, מי יודע. ההתמקדות שלי שונה לגמרי, אתם מחכים לקרב הזה, בשבילי זה קרב כמו כל ספורטאי אחר".
3 צפייה בגלריה
סעיד מולאי
סעיד מולאי
"בשבילי זה עוד קרב". מוקי על סעיד מולאי
(צילום: אורן אהרוני)
המטרה הבאה גראנד סלאם תל אביב עוד חודש. "המקום שהכי כיף להתחרות בו, כמו באליפות אירופה ב-2018 שהפכתי בפעם השנייה לאלוף אירופה. גם בגראנד פרי הקהל הרים אותי הכי גבוה שיש ופעמיים זכיתי בזהב בארץ. אני לא יודע איך זה יהיה עכשיו עם הקורונה, מקווה שיאוכלס עם קהל, למרות שאי אפשר לדעת, אבל בטוח שהם יעודדו, אם לא מהיציע, אז בטח מול הטלוויזיה".