אם תחזירו את אוהד הכדורגל הרוסי הממוצע לקיץ 2018, הוא יעיד שרוסיה של אותה שנה הייתה בלתי מנוצחת; הנבחרת הגיעה לרבע גמר המונדיאל כנגד כל הציפיות, מונדיאל שהיא אירחה בעצמה. אפשר להניח שפוטין נהנה מה"בייבי" שלו באותה שנה, וה"בייבי" הזאת הניבה את הטורניר הכי מסוקר ומרוויח בכל הזמנים. שחקני הנבחרת הרוסית הפכו לגיבורים במדינתם ומודל חיקוי לכל ילד שחולם להיות כדורגלן.
שנתיים וקצת אחרי, והרחוב הרוסי שונה לגמרי. נגיף הקורונה פוגע קשה במדינה, השפעות פוליטיות נוספות כתוצאה מהמלחמה בנגורנו-קרבאך מגיעות עד לפרברים ודיווחים על פרישה של פוטין עקב מלחמה משנות את הדינמיקה הרוסית לגמרי. אך כעת פרשה חדשה מטלטלת את הציבור הרוסי. ארטיום דזיובה, קפטן זניט סנט פטרסבורג והנבחרת, שלדעת רבים נחשב לשחקן הרוסי המוביל בימים אלה, הפך לנושא החם בכל ערוצי החדשות. סרטון אינטימי של החלוץ הופץ ברחבי המדינה ופותח מהדורות כל ערב באופן קבוע.

1 צפייה בגלריה
ארטיום דזיובה נבחרת רוסיה
ארטיום דזיובה נבחרת רוסיה
ארטיום דזיובה
(צילום: רויטרס)

אין ספק שהסרטון השפיע מקצועית על הקפטן האהוב: הוא נופה מהנבחרת לקראת המשחקים החשובים בליגת האומות ואיבד את סרט הקפטן במדים הלאומיים, אוהדי זניט, שעד לפני חודש העריצו אותו, כעת מנדים אותו לגמרי וקוראים לראשי המועדון לעשות את אותו הדבר. בנוסף, כעת מתברר שהחלוץ נסחט ע"י צעירה שבידיה היה הסרטון בסכום של כמעט 5 מיליון דולר, אך סירב לשלם לה, ועכשיו תוצאות ההחלטה התבררו כשגויות חברתית. חקירה מיוחדת המנוהלת ע"י הקרמלין מנסות להציל את המצב של דזיובה, אך לא נראה שישפיעו לטובה. אשתו של החלוץ, כריסטינה, רוצה להתגרש מהכוכב.
שנתיים וקצת אחרי המונדיאל, מעמדו של דזיובה התהפך וכעת הוא נמצא בתחתית הקריירה שלו. עתידו לוט בערפל. מסקורר מחונן הפך לבדיחת המדינה. איך ישפיע המקרה על דזיובה? ובכן, קיימות כמה השערות: החלוץ לא יזומן ככל הנראה לסגל הנבחרת ליורו 2021, יאבד את מקומו בהרכב זניט לפחות לזמן הקרוב, וקשה לראות את השחקן בן ה-32 מתאושש מכך. בנבחרת, לעומת זאת, יצטרכו למצוא לעצמם חלוץ דומיננטי כמוהו, וכעת, לאחר המשחקים החלשים האחרונים, לא נראה שהם קרובים להשיב את העוצמה ההתקפית שהייתה להם. התבוסה 5:0 בסרביה במחזור האחרון של ליגת האומות גם קילקלה את העלייה לדרג א'.
ומה כעת נשאר לדזיובה? ובכן, הוא יכול להגלות את עצמו לאחת מהליגות האירופיות, אך קשה לראות איך הוא מתברג בהרכב קבוצה חזקה מפאת גילו וההשפעות התדמיתיות של הסרטון.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד: *כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. *אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. *נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים. *אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.