ועדת האיתור. האמת? שם יפה וגם מבטיח. נשמע כמו משהו שבא כדי לקדם את הכדורגל בישראל. בוחרים לוועדה כמה אושיות כדורגל ומתחילים לחפש מאמנים לנבחרת ישראל. אפשר לחפש בהולנד, בספרד, בסרביה, קרואטיה, איטליה, ברזיל, ארגנטינה ובכל מדינה אחרת בעולם. לבדוק מה האג'נדה של אותו מאמן, שיטות האימון, התקשורת שלו עם השחקנים. לבדוק כיצד הוא מתמודד מול קבוצות או נבחרות טובות יותר, כי כדי להתקדם אנחנו צריכים לדעת להתמודד עם נבחרות עדיפות.
עדיף גם להביא מישהו עם כל הצוות שלו, כדי שימדר את הנבחרת מהתקשורת והכל יהיה על בסיס מקצועי. כאלה שייבחנו אותם לפי הכישורים ולא לפי הקשרים, לא כמו הסחבקיה שקיימת בעולם הכדורגל בארץ. אי אפשר לטוס בגלל הקורונה, אז צריך לדאוג לסרטונים ממשחקים שלמים כדי לעקוב אחרי המאמן המתאים כמה שיותר, לקבל חוות דעת מגורמים שעבדו איתו – שחקנים ואנשי מקצוע - ואז לבחור את המועמד המתאים.

1 צפייה בגלריה
בית הנבחרות
בית הנבחרות
בית הנבחרות
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)

באמת רעיון מצוין. אממה, רוצים לאתר מאמן שכל הארץ, אשתו, ילדיו, סחבקיו וחיות המחמד שלו מכירים. לזה אתם קוראים ועדת איתור? זו ועדת חילטור. לראיין את המועמדים? למה, אתם לא מכירים אותם? לא מכירים את האני מאמין שלהם? מה אתם רוצים לדעת שאתם לא יודעים? את מספר הנעליים שלהם? זה נראה יותר כמו ועדת קישוט, שכל תפקידה הוא לעשות כאילו ישבו מיטב המוחות וקיבלו החלטה. ממש פרס נובל לפיזיקה.
בינינו, הסיכויים לעלות לטורניר גדול גם ככה קלושים עד אפסיים ולא תלויים במאמן זה או אחר. כל כך הרבה מאמנים ושחקנים התחלפו והגענו לשום מקום ולשום כלום. מאמן ישראלי קיבל תמיד שתי קדנציות, מאמן זר קדנציה אחת. קל לנו להעיף מאמנים זרים כמו שקל לנו להעביר ביקורת על שחקנים זרים. קשה לומר את האמת בפנים למי שמבין את השפה. סחבקים, כבר אמרנו?
בצורה שבה בוחרים מאמן לנבחרת זה באמת לא משנה. יכולים להביא את מי שרוצים. הרי אנחנו יודעים שבסופו של דבר, אם הנבחרת תצליח, כל המאתרים, המחלטרים ואנשי ההתאחדות יצאו בראש חוצות וינסו לזקוף את ההצלחה לזכותם. במקרה של כישלון כולם יסתתרו בחורים שלהם. והמאמנים? כל אחד ראוי. רק שהדרך למינוי שלהם לא ראויה. בהצלחה לנבחרת.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.