חודש אחורה. שני ג'יפים גדולים מחכים לדני אבדיה ולמשלחת שלו בשדה התעופה בוושינגטון, ומסיעים אותם לדירת הפאר המרווחת והמתוקתקת, שנמצאת מרחק נסיעה קצר מהקפיטל וואן ארינה. כן, קבלת פנים לה זוכים בדרך כלל פוליטיקאים ודיפלומטים שנוחתים בבירה האמריקאית.
ליגת ה-NBA יוצאת לדרך, פרויקט מיוחד:
האמת? אבדיה כבר סידר לעצמו מעמד של שגריר, מבלי שדרך בבית הלבן, והוא בטח הישראלי הכי מדובר כרגע בארה"ב, אבל עכשיו מגיע שלב ההוכחות. כשמדינה שלמה מאחוריו ואחרי שהצית את הדמיון במשחקי ההכנה, הילד מהרצליה יהפוך הלילה (בין רביעי לחמישי 2.00) את החלום לעובדה, כשיערוך בכורה מרגשת בליגה הטובה בעולם. המסע הארוך יתחיל בפילדלפיה - וזה הרגע לפרוע שטר ראשון מתוך 11,731,800 מיליון הדולרים שהוא אמור להרוויח בשלוש השנים הקרובות.
4 צפייה בגלריה
דני אבדיה מול קיירי ארווינג
דני אבדיה מול קיירי ארווינג
אבדיה באחד על אחד מול קיירי
(צילום: AP)

מרגיש בבית

ילד הפלא של הכדורסל הישראלי, שיחגוג 20 בעוד שבועיים, כבר מרגיש בבית - ולא רק בגלל שהאמא שרון צמודה אליו. הוא הספיק להתחבר לשניים מהשחקנים הטובים ב־NBA, כוכבי הוויזארדס ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל, וסיפר שעד לאחרונה עוד שיחק עם הדמויות שלהם בפלייסטיישן. בין לבין לקח לאחד על אחד את קיירי ארווינג, קלע סל עם הבאזר על הראש של קווין דוראנט (על אמת, לא בקונסולה), ואפילו תועד מדליק נר ראשון של חנוכה בסרטון שהטריף את הרשת בישראל ובקרב האוכלוסייה היהודית בארה"ב, עם המון תגובות ושיתופים.
לבחירה מספר 9 בדראפט הוזמן רכב חדש, ועד שיסיר את הניילונים הקבוצה הצמידה לו נהג שלוקח אותו למתקן האימונים ומחזיר אותו. אבדיה נמצא שם עם הקבוצה כל יום משמונה בבוקר ועד 17:00, אחר כך חוזר לדירה כדי לאכול ולנוח מעט, ואז ויוצא לאימון קליעות עם מאמנו האישי וליקו פרוביץ'. כפי שאתם מבינים, לא בדיוק סדר יום ממוצע של כדורסלן בישראל.
4 צפייה בגלריה
אבדיה חותם על החוזה בוושינגטון
אבדיה חותם על החוזה בוושינגטון
אבדיה חותם על החוזה
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של דני אבדיה)
שלשום פירסמה וושינגטון סרטון משעשע, בו נראים השחקנים חוגגים לאנז'ייס פסצ'ניקס, כשאבדיה מרים את המורל ושר לו "היום יום הולדת" בעברית, ואפילו ווסטברוק הצטרף לפזמון. אגב, הישראלי כבר הפך לסוג של פרויקט אישי עבור הגארד שהגיע בטרייד מיוסטון. באחד הסרטונים הראשונים שהפיצה הקבוצה רואים את ווסטברוק יושב בצד ומשוחח איתו, וגם במשחקים הוא מרבה לתת לרוקי לא מעט טיפים. "הוא חכם ואני רוצה ללמוד ממנו כמה שיותר", אמר דני.
אבדיה שר לפסצ'ניקס בעברית לכבוד יום ההולדת
גם ביל, הכוכב השני של וושינגטון, פירגן לאבדיה דווקא אחרי משחק פחות טוב, מול דטרויט, בו קלע 7 נקודות (0 מ־4 לשלוש) ב-32 דקות: "הדבר שאני הכי אוהב אצל דני זה רוח הלחימה שלו, הוא לא מפחד מאף אחד. אני רוצה לראות אותו יותר אגרסיבי בהתקפה, ושיחפש את הטבעת".
בכלל, למרות שמדובר בשחקן הצעיר ביותר בסגל, אבדיה התחבר בקלות לחבריו החדשים, ואחת הסיבות לכך היא שרוב הקבוצה מורכבת משחקנים בגילי 21-24. מי שנחשב לשחקן הכי הכי קרוב אליו הוא קסיוס ווינסטון, שנבחר גם הוא בדראפט האחרון. במועדון לא שכחו לדני את מטלת הרוקי המסורתית, ו"נגזר" עליו לפנק את החבר'ה במהלך המסעות של משחקי החוץ בחטיפים ובשתייה.

כשהשגריר פגש את השגריר

בוושינגטון הבינו כבר בליל הדראפט את הפוטנציאל השיווקי הטמון בישראלי, כשנוספו להם אלפי עוקבים לחשבונות ברשתות החברתיות תוך שעות ספורות, ומאותו רגע הם מפמפמים את הפורוורד הכישרוני בלי הפסקה. אין יום שבו הקבוצה לא מעלה סרטון או תמונה של אבדיה, שמשתף פעולה בהתלהבות ומתראיין לא מעט. בוויזארדס אפילו פתחו חשבון טוויטר בעברית, כאשר הציוץ הראשון היה - איך לא - סרטון של הכוכב הצעיר קורא לישראלים לעקוב אחרי המועדון דרך החשבון החדש.
אבדיה מברך בחנוכה
יחד עם שגריר ישראל בארה"ב
באחד הימים הראשונים של אבדיה בוושינגטון, שגריר ישראל בארה"ב (האמיתי), רון דרמר, הגיע לביקור באימון כדי לעשות כבוד לטאלנט מארץ הקודש. דני יודע לשחק את המשחק התקשורתי, כי בכל זאת יש לו ניסיון של כמה שנים טובות בסיר הלחץ של מכבי ת"א, וגם האנגלית הרהוטה - אותה הוא טוען שקיבל מהשעות הרבות בהן בילה בפלייסטיישן - רק מוסיפה לכל האידיליה הזו.
נכון לעכשיו, הקהל עדיין לא יכול להיכנס כמובן לאולם, אך סביר להניח שברגע שבו חלקים מהאוכלוסייה בארה"ב יתחסנו, יותר ויותר אנשים יגיעו. הוויזארדס חוו בעונה שעברה שפל של שבע שנים בממוצע הצופים (16,646) באולם שמכיל 20,356 מקומות ישיבה, וגם הם יודעים שחשיפה של בחור ישראלי מצליח בעיר מרכזית שבה יש לא מעט יהודים, כולל בסביבתה (ניו יורק במרחק של פחות מארבע שעות נסיעה, פילדלפיה שעתיים וחצי ובוסטון שש וחצי), יכולה לתרום משמעותית להגדלת ממוצע הקהל. ועוד לא דיברנו על האוהדים שיגיעו מהארץ.

בדרך לחמישייה

שאלת השאלות מבחינת אבדיה היא כמה השפעה באמת תהיה לו על הקבוצה בעונה הראשונה. כרגע עדיין לא ברור אם הוא יפתח בחמישייה או יעלה עם המחליפים, אבל לפחות בשלב ההתחלתי הכיוון די ברור, מאחר שרוי האצ'ימורה ייעדר כשלושה שבועות בשל פציעה בעינו. אמנם היפני משחק בעמדה מספר 4, אבל זה מגדיל את הסיכויים שמאמן הוויזארדס, סקוט ברוקס, יפתח עם אבדיה כבר במשחק הראשון. יש לציין כי גם דאוויס ברטאנס הלטבי לא בקו הבריאות, ולכן גם הוא לא צפוי לפתוח.
כשהסגל יהיה מלא, ארבע עמדות כבר סגורות בחמישייה הראשונה של ברוקס: ווסטברוק וביל יעלו בעמדות הגארד, האצ'ימורה יהיה, כאמור, ב-4 ותומאס בראיינט ב-5. כך למעשה נותרה העמדה מספר 3 בה משחק אבדיה פתוחה לחלוטין, כאשר לישראלי מחכה תחרות עם שני שחקנים עיקריים. הראשון הוא טרוי בראון ג'וניור (21, 1.98 מ'), שנבחר לפני שנתיים במקום ה־15 על ידי הוויזארדס, ומגיע אחרי עונה לא רעה בכלל, עם 10.4 נקודות, 5.6 ריבאונדים ו־2.6 אסיסטים ב־25.8 דקות. השני הוא אייזק בונגה (21, 2.03) הגרמני, שעל הנייר נראה פחות מאיים (5 נקודות ו־3.4 ריבאונדים ב־18.9 דקות בעונה הקודמת), אבל הטיקט שלו הוא הגנה חזקה, והתקשורת המקומית מספרת שהרשים מאוד את המאמן במחנה האימונים.
"אבדיה הוא הפייבוריט שלי לפתוח בחמישייה בעמדה מספר 3", כתב לאחרונה פרד כץ, אחד העיתונאים הבכירים שמסקרים את הוויזארדס מטעם "The Athletic". "התכונה הכי פחות מוערכת, אבל הכי חשובה בכדורסל היא קבלת החלטות, וזאת של דני מרשימה בהחלט".
כץ נתן כדוגמה את אותו סל גדול שקלע הפורוורד הישראלי על דוראנט מול ברוקלין: "כשהוא לקח את הכדור החוזר בהגנה כשנותרו חמש שניות לסיום הרבע השני, ואז קלע עם הבאזר, הוא ידע בדיוק כמה זמן נותר לו. שחקנים צעירים לא נוטים להיות מודעים בכלל לדברים האלה בתחילת דרכם".
4 צפייה בגלריה
סקוט ברוקס
סקוט ברוקס
ברוקס. מרוצה מאבדיה
(צילום: AP)
אבל כץ, כמו רוב הכתבים/פרשנים בארה"ב, עדיין סקפטי בנוגע לקליעה של אבדיה: "אנחנו עדיין צריכים לראות מה קורה עם הזריקה שלו לשלוש. זה שהוא קלע כמה במשחק אימון או החטיא, עדיין לא משנה את הדעה עליו בנושא. הקליעה תקבע מאוד כמה דני יהיה משמעותי בהתקפה של וושינגטון לצד ווסטברוק וביל. הוא יוכל לתרום גם בדרכים נוספות בהתקפה אם יידע לזוז נכון בלי הכדור ולחתוך לסל ברגע המתאים. יכול להיות שהוא יהיה רק האופציה החמישית אחרי ווסטברוק, ביל, בראיינט והאצ'ימורה".
כץ גם סיפק אפשרות נוספת, ואולי אפילו טובה יותר עבור אבדיה: "אם הוא יעלה בחמישייה השנייה זה יאפשר לו לגעת בכדור ואפילו לנהל את המשחק, מה שלא יקרה עם ווסטברוק וביל".
כן חמישייה או לא חמישייה, בסופו של דבר אבדיה צפוי לקבל לא מעט דקות במהלך עונת הרוקי שלו, בה ינסה לעמוד בציפיות האדירות שיש ממנו.