לאחר דחייה של יממה בגלל רוחות חזקות יצאה היום (שבת) לדרך אליפות העולם בגלשני רוח בקאדיס שבספרד. בסיומה יוכרע זהות הספורטאי שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים הקרובים בטוקיו.
מי שגונב את ההצגה בינתיים הוא תום ראובני, שסיים את שיוטי היום במקום השני הכללי עם 15 נקודות שליליות, בדיוק כמו המוליך ומי שנחשב לגולש הטוב בעולם קירן באדלו ההולנדי.
2 צפייה בגלריה
פתח מצוין. ראובני
פתח מצוין. ראובני
פתח מצוין. ראובני
(צילום: יאיר שגיא)
השיוטים החלו ברוח חזקה ונחלשו, וראובני, שלפני התחרות נחשב לאאוטסיידר מבחינת הסיכויים, סיים את שיוטי היום פעמיים במקום הרביעי ופעם אחת במקום השביעי.
למרות זאת, כרגע יואב כהן, שנמצא במקום התשיעי הכללי (שיוטים במקומות 24,9 ו-3) ושחר צוברי, שמדורג בתום היום הראשון במקום ה-12 (17, 15, 8), אמורים להיאבק ביניהם על הכרטיס של ישראל.
לפני התחרות צוברי נמצא ביתרון של 24 נקודות על פני כהן ושניהם יידרשו לתחרות טובה על מנת לצבור את הניקוד הגבוה ביותר מבין תחרויות ההכנה אשר מיועדות לקבוע מי הכשיר ביותר לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו.
2 צפייה בגלריה
יואב כהן ושחר צוברי
יואב כהן ושחר צוברי
יואב כהן ושחר צוברי
(צילום: vilamoura sailing)
לאחר אליפות העולם תתכנס הועדה המקצועית של איגוד השייט בישראל ותקבל את המלצותיו של המאמן הלאומי גור שטיינברג. הוועדה תכריע בין המלצת המאמן והגולש בעל התוצאה הגבוהה ביותר, ותקבע מי יזכה בכרטיס הנכסף.
בנשים, קטי ספיצ'קוב סגנית אלופת העולם מ-2019, שתייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו, פתחה טוב את האליפות וסיימה את שיוטי היום פעמיים במקום החמישי ופעם אחת במקום השני. היא מדורגת במקום הרביעי הכללי עם 12 נקודות שליליות, רק שתי נקודות מהמקום הראשון.