באיטליה מתבדחים לאחרונה על כך שיש כדורגלן אחד שמקפיד יותר מכל על הנחיות משרד הבריאות. פאולו דיבאלה הוא הדמות שמיישמת את ההוראות באדיקות, הרי הארגנטינאי חוגג עם תנועת מסכה ונדמה שבכל משחק הוא מקפיד להציג אותה לציבור. דיבאלה הרי לא מפסיק לכבוש.
ה-Dybalamask, חגיגת השערים של הארגנטינאי, קיימת הרבה לפני שהעולם נחשף לקורונה. דיבאלה הסביר בעבר שהוא מדמה גלדיאטור, שעוטה את המסכה כדי להראות את עוצמתו מבלי לאבד את חיוכו. ואכן קשה למצוא מישהו שחזר חזק יותר ומחויך יותר מהפגרה הכפויה מאשר דיבאלה.
2 צפייה בגלריה
פאולו דיבאלה
פאולו דיבאלה
שומר על הנהלים. פאולו דיבאלה ו"המסכה" שלו
(צילום: EPA)
הנה תקציר האירועים האחרונים. במשחק הליגה הראשון מאז חזר הכדורגל, בבולוניה, קיבל דיבאלה כדור עם הגב לשער, מרחק 18 מטרים ממנו. הוא הסתובב על שומר ושלח כדור מדויק לפינה השמאלית העליונה. במשחק השני, נגד לצ'ה, קיבל דיבאלה מרונאלדו בקצה הרחבה, עצר קלות, והפעם שלח את הכדור לבין החיבורים בצד ימין. ארבעה ימים עברו והפעם גנואה סבלה מהיהלום, שחדר לרחבה, עבר שחקן, התחמק משני, הטעה שלישי וגילגל כדור מסובב פנימה. בשבת, במשחק הרביעי, דרבי מול טורינו, דיבאלה זרק יריב אחד לצד אחד, יריב שני לצד שני, והפציץ את הרשת.
גולאסו אחר גולאסו אחר גולאסו אחר גולאסו. ואם נוסיף את המבצע האישי מול אינטר לפני עצירת הכדורגל אז מדובר כבר בחמישה שערים אדירים חמישה משחקי ליגה ברציפות. ויובנטוס בורחת לליגה.

כבר שנים ברור שדיבאלה הוא שחקן אדיר, אבל את הרצף הנוכחי חייבים לקשור גם למיקום שלו במגרש במשחקים האחרונים. דיבאלה יכול לשחק בעמדות רבות – חלוץ תומך, מתחת לחלוץ, באגפים, בקישור – אבל עכשיו מאוריציו סארי מציב אותו כחלוץ מדומה, כלומר, למרות שדיבאלה אינו חלוץ מרכזי קלאסי, הוא זה שנמצא לבדו במרכז ההתקפה. משם הוא יורד לאחור ומפנה שטח לכריסטיאנו רונאלדו, שמגיע משמאלו ונכנס לרחבה. הוא ממשיך לשלוט במשחק, אבל גם נמצא קרוב יותר לשער.
עמדת החלוץ המדומה, כאמור, הביאה לעלייה בכמות השערים, אבל היופי הוא שגם פרמטרים אחרים במשחק של דיבאלה, כאלה שהיו נראים קשורים דווקא לעזרה שלו לקישור, עלו. בארבעת המשחקים שלו בעמדה מאז חזרת הכדורגל דיבאלה רשם עלייה של 32 אחוזים בכמות מסירות מפתח וכ-20 אחוזים יותר בדריבלים מוצלחים. ומעל הכל, כמובן, השערים. יש לו כבר 11 כאלה העונה, יותר מכפול ממה שהבקיע בעונה שעברה. ואלה לא שערי גארבג'-טיים, אלא בדיוק להפך. 8 מתוך 11 השערים של דיבאלה הגיעו במצב של 0:0. הוא זה שפותח את המשחק עבור יובנטוס.
לא כולם זוכרים שרק לפני שנה היו דיווחים לפיהם דיבאלה בן ה-26 בדרך החוצה מיובנטוס. אחרי המונדיאל הלא פשוט ברוסיה, שם שיחק 22 דקות בלבד, הגיעו גם דקות רבות של ישיבה על הספסל בטורינו. למרות שתמיד היה ברור שמדובר בפנומן, שלפני שנתיים כבש 22 שערים, דיבאלה לא תמיד היה דמות מפתח אצל מאסימו אלגרי. יובה עצמה הצליחה, אבל דיבאלה נפל לפעמים בין עמדות וכשרונאלדו הגיע בעונה שעברה שיחק עוד יותר רחוק מהשער.
2 צפייה בגלריה
פאולו דיבאלה חוגג עם כריסטיאנו רונאלדו
פאולו דיבאלה חוגג עם כריסטיאנו רונאלדו
פתאום גם שיתוף הפעולה ביניהם נראה מצוין. פאולו דיבאלה חוגג עם כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: EPA)
השילוב בין דיבאלה לרונאלדו נראה עכשיו מצוין. "הם מחפשים אחד את השני", סיפר סארי בשבוע שעבר. "הם משחקים במהירות וקרוב. משהו השתנה בתנועה שלהם, אבל הם גם למדו אחד את השני, הבינו שיכולים להפיק תועלת אחד מהשני ושניהם נהנים מכך". דיבאלה עצמו סיפר שהוא מרגיש שהתחזק מנטלית בזכות רונאלדו. "לומדים מכריסטיאנו כי הוא ווינר שהופך אותך לווינר", אמר.
דיבאלה חזר ווינר אחרי פגרה לא פשוטה. נכון, לכולם היה קשה בזמן הסגר, אבל דיבאלה גם היה אחד השחקנים המפורסמים הראשונים שנדבקו בקורונה. יום אחד הוא טיפס במדרגות והרגיש קוצר נשימה. כיוון ששני שחקני יובנטוס, דניאלה רוגאני ובלז מטווידי, כבר התגלו כחולים, החשד היה מיידי. התסמינים לא היו נוראיים, אבל ההחלמה ארוכה, כחודשיים בהם ארבע פעמים יצאה בדיקת הקורונה חיובית. השמועות על כך שנדבק אחרי שהחלים אינן נכונות, המחלה במקרה שלו פשוט הייתה ארוכה מאוד.
והנה, למרות חודשיים של מחלה, דיבאלה חזר ממנה כאחד השחקנים המרשימים ביותר בעידן של אחרי פגרת הקורונה. עכשיו הוא עומד לחתום על חוזה ארוך טווח חדש לחמש שנים נוספות. אקס יובה קלאודיו מרקיזיו אמר בשבוע שעבר שדיבאלה יכול להפוך ל-Bandiera, 'סמל' יובנטיני. עם עוד כמה שנים של שערים כאלה, הוא בהחלט יכול לעלות למדרגה של אגדה.