מה לא נאמר על ערן זהבי: ווינר, גולר, מנהיג, אחד שאלוהים נגע בו, בר מזל - והכסף, או הו הכסף. יש שאוהבים אותו ויש ששונאים אותו, אבל אי אפשר שלא לפרגן להצלחה המסחררת שנקראת ערן זהבי. בשלל התחנות בהן עבר - הפועל ת"א, רמת השרון, פארלמו, מכבי ת"א וגוואנגז'ו הבקיע 286 שערים לצד 72 בישולים, ובנבחרת ישראל המאזן עומד על 20 שערים ב-54 הופעות. בבכורה באיינדהובן הוא הבקיע ובישל, והעלה את קבוצתו לשלב הבתים של הליגה האירופית. להוביל ולשבור שיאים זה חלק בלתי נפרד מהשחקן האדיר שהוא, והאופי המנצח שלו פשוט לא מכיר את המושג "אי אפשר".
הווינריות ורוח הניצחון החלו לצוץ במדי הפועל ת"א, שם הוא חתום על שער האליפות בטדי בדקה ה-91. שער שלו נגד זלצבורג בדקה ה-92, ממש על הבאזר, העלה את הפועל לראשונה בתולדותיה לשלב הבתים של ליגת האלופות, וגם שם הוא חתום על מספרת בלתי נשכחת נגד ליון. המעבר הלא כל כך מוצלח לפאלרמו לא שבר את רוחו, ומרדף עיקש של ג'ורדי קרויף הוביל את ערן חזרה ארצה למדי היריבה העירונית הכל כך שנואה - מכבי ת"א.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: gettyumages)

זהבי עצמו ציין שהוא חזר ארצה בשכר נמוך ב-40%, מה שלא אופייני ללגיונר ששב ארצה, אבל הוא רצה להוכיח את עצמו בכדי לחזור לרמות הגבוהות ביותר. זה היה המעבר הנכון ביותר עבורו. הוא שידרג אותו בסופו של דבר גם ברמה הכלכלית, אבל בעיקר המקצועית. פאולו סוזה לימד אותו לנוע לשטחים ריקים, פאקו הפך אותו לחלוץ - מה שגרם לערן לשבור את שיא ההבקעות לעונה אחת בליגה. אך מעבר לשיאים אישיים, ערן הוביל במו רגליו את מכבי ל-3 אליפויות רצופות, גביע אחד והופעה נוספת בשלב הבתים בליגת האלופות, שרשומה על שמו לאחר מופע הירואי בצמד המשחקים מול באזל. במכבי ת"א הפך זהבי לווינר ומנהיג שספק אם היה כמוהו בתולדות הכדורגל הישראלי. עם רוח הניצחון שדבקה בו והיותו מקצוען מהשורה הראשונה, הצליח זהבי להיות שובר בשוויון שפירק את הליגה הישראלית.
מה שיפה בזהבי זה שהוא אומר את כל מה שהוא חושב ולא משנה כמה עליהום יהיה עליו. באחד הראיונות אמר זהבי: "מדוע שאגיד מה שרוצים שאגיד כדי להוריד את הלהבות? גם ככה הלהבות לא ירדו, אז לפחות אומר את האמת שלי". וככה ערן לאורך כל הקריירה שלו - אם זו התקיפה בדרבי ואם זריקת סרט הקפטן, ערן תמיד הלך עם האמת שלו והרגשות שלו.
וגם במעבר הגדול לסין אמר ערן בלי להתבייש שחתם בגלל הכסף הגדול. יכולים לומר שהליגה הסינית חלשה, אבל גם בליגה שמגיעים אליה כוכבים מכל העולם הצליח זהבי להתבלט ולהיות השחקן הטוב ביותר בסין, וגם שם לשבור את שיא ההבקעות לעונה אחת ולהפוך למלך השערים בכל הזמנים של גוואנגז'ו.
גם ההצלחה המאוחרת בנבחרת הרימה את הקריירה של ערן ומיצבה אותו כשחקן הישראלי הבכיר, ובקמפיין מוקדמות היורו האחרון סיים במקום השני באירופה עם 11 שערים, כמו כריסטיאנו רונאלדו. כולנו יודעים שחלום היורו תלוי כולו בזהבי.
החלום האירופי בער בזהבי, ובגיל 33 הוא החליט לנצל את ההזדמנות האחרונה ולחתום במועדון הפאר ההולנדי איינדהובן. לאחר הופעת בכורה חלומית עם שער, בישול ועלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית, העלה ערן את רף הציפיות ממנו, ואותו זה רק יאתגר להצליח יותר. במשחק הליגה הראשון הוא הוסיף בישול. הרעב הבלתי נגמר של זהבי, המקצוענות הבלתי מתפשרת באימונים, הווינריות, רוח הניצחון שמרחפת מעליו ויכולת ההבקעה המטורפת שלו שהובילה אותו להצלחה מסחררת בשנים האחרונות לא מותירים מקום לספק - אלוהים נגע בערן זהבי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.