לאחר כשני עשורים בהם הסנטרים לא זכו בתואר ה־MVP הנחשק ב־NBA, נראה כי העונה אפשר להגיד שה"ביג מנים" חזרו לעניינים. זה לא סוד שבשנים האחרונות המשחק השתנה, ועמדה מספר 5 לא נשארה כפי שהכרנו אותה. הסנטרים של היום נדרשים לבצע פעולות שלא נדרשו לבצע לפני כן, כמו שליטה טובה בכדור, ניהול משחק נבון וקליעה באחוזים טובים מקו שלוש הנקודות.
שחקנים אשר לא הצליחו להתאים את עצמם בצורה מלאה לסגנון של ימינו מתקשים להתבלט, ואילו שחקנים שהפכו להיות "הסנטרים המודרניים" מככבים בגדול.
1 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
(צילום: AFP)
בראש החץ והפנים של התופעה, אלו כמובן ג'ואל אמביד וניקולה יוקיץ'. אתחיל בג'ואל. הקמרוני המצוין של פילדלפיה, בעונתו החמישית בליגה הטובה בעולם, נמצא בשיאו. לאחר כמה עונות בהן יכולתו האדירה של הסנטר לא עמדה בקנה אחד עם יכולת הקבוצה, נראה שהעונה התסריט יהיה שונה. פילדלפיה מסתמנת כקבוצה המפתיעה במזרח, ואמביד כמועמד פוטנציאלי לתואר ה־MVP.
מועמד פוטנציאלי נוסף לתואר ה־MVP הינו ניקולה יוקיץ'. לאחר פלייאוף מוצלח מבחינתו ומבחינת הקבוצה בעונה שעברה, העונה הסנטר שידרג עצמו עוד יותר. ניקולה העלה משמעותית את ממוצעי הנקודות והאסיסטים שלו, תוך כדי שמירה על רמת היעילות. יוקיץ' מבין שהעונה דנבר שלו תתקשה יותר מהעונה הקודמת, ולכן הוא יהיה מוכרח להציג עונת שיא מבחינתו.
באשר לשאלה הבלתי נמנעת - מי יותר טוב? עד העונה הזו תשובתי הייתה ניקולה יוקיץ'. אך, אם אני מתייחס ספציפית לנקודה הזו בעונה ג'ואל טיפה יותר טוב. מלבד היעילות וצורת משחקו המשודרגת, נראה כי התהליך אותו הוא עובר עד כה העונה יחד עם קבוצתו מגיע לגבהים חדשים ולראיה מיקומם המפתיע בצמרת המזרח.
תופעת "הסנטרים המודרניים" לא עומדת להיעלם בזמן הקרוב, להיפך. מרענן לצפות בסנטרים המראים כי עמדתם רלוונטית יותר מתמיד, גם אם לא בצורתה הקלאסית.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.