ריאל מדריד לא רק תחסר הערב (רביעי, 22:00) את קארים בנזמה במשחק החוץ מול אטאלנטה בשמינית גמר ליגת האלופות, היא גם תצטרך להתמודד עם חלוץ מעולה שיוביל את ההתקפה מהעבר השני. לואיס מוריאל נחשב כבר כמה שנים לחלוץ ברמה גבוהה וכעת מגיע לעימות מול אלופת ספרד כשהוא בכושר שיא.
ביום ראשון האחרון כבש הקולומביאני שער ובישל עוד אחד לבן ארצו דובאן ספאטה בניצחון המרשים 2:4 על נאפולי, בעקבותיו מדורגים השחקנים של ג'אן פיירו גספריני במקום החמישי, במרחק 10 נקודות מהמוליכה אינטר. הניצחון היה חשוב מאוד במאמץ שלהם לשמור על סיכוי לסיים בין ארבע הראשונות ולהעפיל שוב למשחקי הצ'מפיונס.
6 צפייה בגלריה
לואיס מוריאל
לואיס מוריאל
"תופעה מדהימה". לואיס מוריאל
(צילום: AP)
"מוריאל תופעה מדהימה, הליגה האיטלקית לרגליו", נכתב בתקשורת האיטלקית על החלוץ, שהגיע ל-14 כיבושים ב-21 משחקים ומדורג חמישי בטבלת הכובשים אחרי כריסטיאנו רונאלדו (18) ורומלו לוקאקו (16) ויחד עם זלאטן איברהימוביץ' וצ'ירו אימובילה.
כוח הפריצה העצום, המהירות, הבעיטה החזקה והמדויקת ובעיקר חוש ההבקעה הפכו את מוריאל (יחגוג ב-16 באפריל יום הולדת 30) לאחד הלהיטים הגדולים של הליגה האיטלקית ולאיש שמאיים יותר מכל על זינדין זידאן ושחקניו.
6 צפייה בגלריה
לואיס מוריאל
לואיס מוריאל
הגיע מול נאפולי ל-14 שערי ליגה. לואיס מוריאל
(צילום: AP)
השחקן עצמו מבין שההתמודדות הערב אמורה להיות מהרגעים החשובים בקריירה שלו, אם לא החשוב ביותר, מכיוון שאם אטאלנטה תנצח והוא יכבוש הוא יציב את שמו בצמרת החלוצים בעולם. "יהיה מאוד קשה", הוא הודה, "אבל אנחנו צריכים להתמודד היטב, כי יש לנו הזדמנות מיוחדת. אני חושב שאם נהיה מאוזנים כמו נגד נאפולי גם לריאל יהיה קשה מאוד".
בעונה שעברה הודחה אטאלנטה ברבע הגמר על ידי פריז סן ז'רמן, אבל אותה עונה הייתה הראשונה שלה בליגת האלופות. כעת, כאשר היא כבר מנוסה יותר, מאמינים בעיר ברגמו שניתן להגיע רחוק יותר. כעת מעניין יהיה לראות כיצד תצליח ההגנה של ריאל מדריד לעצור את מוריאל כשהיא נאלצת להתמודד עם חיסורים רבים ותעלה שוב ללא סרחיו ראמוס.
6 צפייה בגלריה
באטאלנטה יודעים שאפשר לסמוך על מוריאל
באטאלנטה יודעים שאפשר לסמוך על מוריאל
באטאלנטה יודעים שאפשר לסמוך על מוריאל
(צילום: getty images)
הדבר המדהים הוא שמוריאל עלה העונה בהרכב של אטאלנטה 7 פעמים בלבד מתוך 23 המחזורים בליגה האיטלקית וגם הוחלף לא מעט פעמים. הוא גם כבש 10 מ-14 שערים כמחליף, דבר שהופך אותו לשחקן הספסל הטוב ביותר באירופה. ב-30 המשחקים בהם שותף העונה בכל המסגרות הוא פתח בהרכב רק ב-15, כבש 17 שערים והוסיף 7 בישולים.
בסך הכל בילה הקולומביאני העונה על המגרש 1246 דקות, כך שבממוצע הוא כובש בכל 73 דקות ומעורב בשער (בכיבוש או בבישול) בכל 52 דקות. בליגה האיטלקית הוא שותף רק ב-752 דקות, כך ששם הוא כובש בכל 54 דקות ומעורב בשער בכל 42 דקות. וחוץ מזה, אם ארבע מתוך השערים של רונאלדו ושלושה מאלו של איברהימוביץ' נכבשו העונה בפנדלים, מוריאל עשה זאת פעם אחת בלבד מהנקודה הלבנה.
6 צפייה בגלריה
לואיס מוריאל
לואיס מוריאל
מבשל או כובש כל 52 דקות. לואיס מוריאל
(צילום: getty images)

גספריני: "מוריאל יותר אפקטיבי כשהוא עולה מהספסל"

בעונה שעברה כבש מוריאל 19 שערים ב-41 משחקים בכל המסגרות (18 ב-34 בליגה האיטלקית) ובכך הצליח לפרוח סוף סוף שנים רבות אחרי שהגיע לאירופה. השחקן שהחל את דרכו בדפורטיבו קאלי נרכש על ידי אודינזה ב-2010, אבל לא ממש הצליח לפרוץ ועבר בהשאלות לקבוצות כמו גרנאדה ולצ'ה.
אחרי שכבש 11 שערים במדי סמפדוריה עבר ב-2017 לסביליה, אבל איכזב (13 שערים ב-65 משחקים) וגם ממנה הושאל לפיורנטינה, עד שהגיעה תקופת הפריחה הנוכחית שלו. המחיר ששילמה עבורו אטאלנטה בקיץ 2019, 22 מיליון אירו, נראה כיום כמחיר מציאה למרות שהוא כבר לא צעיר. גם נבחרת קולומביה, שתנסה להתאושש מהתבוסה האחרונה (6:1) לאקוודור במוקדמות המונדיאל כשתתמודד מול ברזיל ב-26 במרץ, בונה על היכולת שלו.
6 צפייה בגלריה
בקולומביה מחכים שמוריאל יפגין את יכולתו גם בנבחרת
בקולומביה מחכים שמוריאל יפגין את יכולתו גם בנבחרת
בקולומביה מחכים שמוריאל יפגין את יכולתו גם בנבחרת
(צילום: AP)
גספריני יודע זאת למרות שמוריאל לא משמש כשחקן הרכב אצלו: "יש לו איכות של שחקן מהטופ העולמי והעונה הזו אפילו יותר, אם זה במנטאליות, בנתונים הפיזיים, באתלטיות אם בביטחון. הוא ביצע קפיצת איכות נהדרת. לואיס אולי לא תמיד פותח בהרכב, אבל הוא משחק הרבה ועושה זאת יוצא מהכלל. הוא פשוט יותר אפקטיבי כשהוא עולה מהספסל".
על המשימה המצפה לשחקניו אמר המאמן: "נתמודד מול הקבוצה הכי מצליחה בעולם, אני לא חושב שאטאלנטה שיחקה אי פעם מול יריבה כזו. אנחנו כבר סקרניים להתמודד מולם ולראות מה אנחנו מסוגלים לעשות".
6 צפייה בגלריה
גספריני
גספריני
"למוריאל יש איכות מהטופ העולמי". גספריני
(צילום: AP)
גם מוריאל מרוצה ממאמנו: "הוא נותן לי חופש ולאחרונה גם נותן לי יותר דקות משחק, אז אני רוצה לנצל את זה כמה שיותר".
אטאלנטה זכתה בתואר אחד בלבד בהיסטוריה שלה, הגביע האיטלקי ב-1963. בשל כך, ההעפלה לליגת האלופות לפני שנתיים הייתה עבורה ציון דרך משמעותי. המשחק הערב נחשב לגדול ולחשוב ביותר בתולדותיה, וכך גם בקריירה של החלוץ הקולומביאני שלה, שבנעוריו העריץ את רונאלדו הברזילאי. הוא יודע היטב שהגיע רגע האמת שלו לקראת גיל 30, ושאם הוא יעזור להדהים את הבלאנקוס כל אירופה תדבר עליו.