מכבי ת"א של ולדימיר איביץ' שלטה ללא עוררין בליגה, בקושי ספגה שערים ובאירופה נחלה כישלון חרוץ. לעומת זאת, מכבי של יורגוס דוניס מתקשה בליגה, סופגת המון ובאירופה היא הצלחה מסחררת לאחר העפלתה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית. למרות זאת, קשה לראות איך המאמן היווני שורד בקריית שלום אם הקבוצה תמשיך לגמגם ככה בליגה.
לאחר שנתיים תחת איביץ' וזכייה בשתי אליפויות ושליטה מוחלטת בליגה, מכבי תל אביב תחת דוניס נראית רע. כמובן שלא רק המאמן אשם, אלא גם העובדה שמכבי איבדה לא מעט שחקני מפתח והסגל נחלש משמעותית.
1 צפייה בגלריה
אייל גולסה
אייל גולסה
אייל גולסה
(צילום: עוז מועלם)
איביץ' שלט בקבוצה ביד רמה והגיע לכל משחק עם תוכנית מסודרת, תוך הבנה שמנצחים קודם כל דרך ההגנה. תחת דוניס מכבי נראית מבולבלת וחסרת סדר ומאוד פגיעה בחלק האחורי, כשהיא תלויה בעיקר בפעולות אישיות של שחקני ההתקפה. אמאדור, ג'ראלדש, אצילי ומיכה עזבו, ואלה שהחליפו אותם לא בדיוק הצליחו להיכנס לנעליים הגדולות שלהם, בליגה לפחות.
עד כה העונה ספגו הצהובים 15 שערי ליגה, לעומת 0 בתקופה המקבילה אשתקד, וזה כל ההבדל. החלק ההגנתי נפגע אנושות מעזיבתם של אמאדור וג'ראלדש, וטננבאום מתגלה כשוער בינוני שנהנה בעונה שעברה מהגנת ברזל.
מבחינת קצב צבירת הנקודות, גם כאן יש פער אדיר מהעונה שעברה. מכבי עם 16 נקודות לעומת 26 בשלב הזה בעונה שעברה, והפעם הליגה פתוחה ושוויונית לחלוטין.
האמת היא שהבחירה בדוניס הפתיעה במיוחד לאור העובדה שמדובר במאמן שפוטר כמעט מכל מועדון בו אימן, כמו א.א.ק אתונה, פאוק סלוניקי, אפואל ניקוסיה (פוטר בשתי קדנציות שונות למרות שזכה בשתי אליפויות) ופנאתנייקוס.
פחות מזכייה באליפות בעונה הנוכחית תוביל את מכבי לליגה הלא מאוד מושכת והשלישית בחשיבותה, "ליגת הוועידה האירופית", והנזק הכלכלי יהיה עצום לקבוצה שהעונה הרוויחה מהליגה האירופית עד כה למעלה מ־12 מיליון יורו.
עד כה דוניס כשל בשילוב המשחקים באירופה עם אלה בליגה, ומכבי בחודשיים שיש לה עד למשחק הבא באירופה תצטרך למצוא את היציבות ואת ההרכב שיוביל אותה למאבק צמוד על האליפות. אם עד אז דוניס לא ימצא את הנוסחה המתאימה, ייתכן שעל הקווים בבלומפילד נגד שחטאר דונייצק ומנור סולומון יעמוד מאמן אחר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.