ביום רביעי האחרון התחושה בקרב אוהדי מכבי חיפה הייתה שזה היום שבו צלחת האליפות תשוב אל הכרמל, שאין שום כוח שיכול למנוע מהם לחגוג בקריית שמונה אליפות ראשונה לאחר עשור. אלא שלמייק אמנגה היו תוכניות אחרות, ובעיטה אדירה שלו לרשת דחתה את ההכרעה למחזור הסיום. את התמונות של שחקני מכבי חיפה נשכבים על הדשא כאילו הפסידו את האליפות, אי אפשר לשכוח. מיד הגיעו אנשי הצוות המקצועי והרימו אותם, הרי זה בטח לא הזמן לשקוע בדיכאון, כשיש משחק עוד אחד על כל הקופה, והכל עדיין ברגליים שלהם.
אי אפשר שלא להיזכר באליפות שהוכרעה במחזור האחרון של 2003, לטובת מכבי תל אביב, בזכות הפרש שערים עדיף על חיפה. או את הטראומה הקרובה יותר, ב־2010 בבלומפילד מלא באוהדי מכבי חיפה, עם ה־1:1 מול בני יהודה, בשילוב שער הניצחון של ערן זהבי שנתן להפועל תל אביב את הצלחת באותה עונת קיזוז הידועה לשמצה.
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
למכבי חיפה יש היסטוריה של מפחי נפש, ואף אחד במועדון לא מוכן לחשוב בכלל על אופציה שהם שוב מאבדים את האליפות במחזור האחרון. זו יכולה להיות מכה מוראלית קשה לאחר עונה מצוינת.
ברק בכר יכול לראות את עצמו כאשם הבלעדי לתיקו מול קריית שמונה, עם חילופים הזויים, הוצאתו של עומר אצילי והנסיגה לאחור. המאמן היה צריך להמשיך ללחוץ, להבקיע את השני, לחגוג אליפות ולהגיע לסמי עופר כאלוף גאה ולמשחק לפורטוקול בלבד. אך בפועל מה שיקרה הערב זה שתעלה קבוצה סופר לחוצה ומתוחה, שלא בהכרח תוכל להציג כדורגל חיובי, והתוצאה יכולה להיות או סקנדל או פסטיבל.
מכבי חיפה הוכיחה במשך כל העונה שהיא קבוצת כדורגל מצוינת, התקפית ואטקרטיבית, הרבה בזכות העומד על הקווים. עם צירופו של אצילי היא אפילו השתפרה עוד יותר, ובהחלט מגיע לה לזכות. אך אם היא לא תעשה את העבודה מול באר־שבע, אף אחד לא יזכור את העונה הטובה, והיא תסתיים בכישלון אחד ענק.
העבודה של בכר והצוות שלו לאחר המשחק נגד קריית שמונה ועד לרגע שבו יעלו לדשא בסמי עופר מתמקדת קרוב ודאי בפן המנטלי. בכל זאת, הפעם הם יצרכו להתמודד עם לחץ האטומי מול 30,000 ירוקים שלא יקבלו שום דבר מלבד אליפות אחרי כל כך הרבה שנים של אכזבות.
כל כובד האחריות נופל על כתפיו של בכר, שיצטרך להכין את שחקניו לעלות ולתת תצוגת תכלית מהרגע הראשון, לא להפסיק ללחוץ ולדחוף קדימה. אם הוא יגיע לשחק על תיקו, זה עוד יכול להיגמר בהפסד ובאובדן האליפות, כי מכבי תל אביב לא תוותר עד לשריקת הסיום.
מכבי חיפה היא קבוצה טובה יותר מהפועל באר שבע בכל עמדה, בטח כשרוני לוי יחסר לא מעט שחקנים משמעותיים.
אז האם זו תחילתה של שושלת ירוקה בראשות של בכר? או במפגן הלוזוריות הגדול בתולדות הכדורגל הישראלי? אפשר לחתוך את המתח בסכין.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.