מה לא אמרו על פבלו לאסו? מאמן לוזר, מאמן של קבוצת פאר אבל עם קבלות של דוכן בשוק, אך המאמן המעוטר באירופה מוכיח כל פעם וכל עונה מחדש שריאל מדריד היא יותר משחקן אחד או שמות, אלא קבוצה של שיטה ושל מסורת. הרי איך תסבירו את העובדה שריאל מאבדת את ה-כוכב שלה וממשיכה לחיות כרגיל, ולאו דווקא מדובר על קמפאסו. קחו לדוגמה את דונצ'יץ', ועוד הרבה שחקנים לפניו.
כשלאסו מונה לתפקיד אי שם ב-2011 היו הרבה ספקות לגביו. שאלו אם הוא האדם המתאים להוציא את ריאל לדרך חדשה, אחרי שעברו אצלה מאמנים כמו מסינה ואוברדוביץ'. בהתחלה צחקו עליו, אמרו שהוא מיושן, בכלל לא מתאים, לעגו לו כשאיבד את תואר היורוליג ב-2014 למכבי ת"א שהגיעה עם סגל פחות חזק (לריאל היו שמות כמו מירוטיץ', רודריגס ועוד). אבל ניכר כי הכישלונות היו חלק מהמסע של לאסו.

1 צפייה בגלריה
פבלו לאסו דואג
פבלו לאסו דואג
פבלו לאסו
(צילום: EPA)

בריאל יש המון לחץ. אם חשבתם שמכבי לחוצה, אז הצחקתם את ז'ליקו אוברדוביץ', שאמר בזמנו ש"ריאל מדריד זה המועדון הכי קשה לאימון, לא רק באירופה אלא בכל העולם. כולם שם, מההנהלה ועד הנשיא, חושבים שהם מבינים בכדורסל". אבל לאסו מצליח בכל שנה להביא אותה לפלייאוף ולעתים קרובות להתברג בפיינל פור, עם אותו בסיס שרץ איתו קרוב לעשור (לדעתי שיא ההמשכיות ביורוליג). ריאל שלו מפריכה את הטענה שאין ואקום בכדורסל - כי גם אחרי שקמפאסו עזב את הקבוצה, היא עדיין רצה, חיה ובועטת.
שאלת סיום לספקנים: האם מכבי הייתה ממשיכה לשחק טוב גם בלי סקוטי ווילבקין? אני בספק...
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.