המשחק הראשונים בחצאי גמר ליגת האלופות כבר מאחורינו, וזה הזמן של הקבוצות להבין איך להתכונן לגומלין.

צ'לסי – ריאל מדריד (1:1)

לריאל יש בעיה. המשחק הראשון אמנם נגמר בתיקו אבל הוא היה שווה 0:3 לצ'לסי. ריאל התקשתה להתמודד עם השלישייה ההתקפית המהירה והצעירה של צ'לסי, שהגיעה למצבים בלי הרף.
2 צפייה בגלריה
ג'ורג'יניו קארים בנזמה
ג'ורג'יניו קארים בנזמה
ג'ורג'יניו וקארים בנזמה
(צילום: AP)
אם היא תשחק ככה בלונדון זה ייגמר הרבה יותר גרוע, והבלאנקוס יפספסו את הגמר. הבעיה הראשונה הייתה בצד שמאל - כשגם נאצ'ו וגם מרסלו שיחקו איזו וריאציה של מגן שמאלי. לא ברור היה אם נאצ'ו מגן שמאלי ומרסלו קשר בכלל, או שמרסלו מגן שמאלי ונאצ'ו בלם. ככה או ככה זה היה נראה כאילו ריאל משחקת ב-10 שחקנים - גם בהגנה וגם בהתקפה - וכך קאנטה הוביל פעם אחר פעם אחר פעם התקפות מעבר קטלניות שהובילו למצבים מצד ימין - שמאל של ריאל.
כנראה שזידאן יכול לוותר על מרסלו, שכבר לא טוב בתקופה האחרונה, עבור שחקן שלישי בהתקפה - הסתה של ויניסיוס לצד שמאל והכנסה של אסנסיו, הזאר או רודריגו לאגף ימין - ישנן הרבה אפשרויות.
בעיה נוספת נמצאת בצד ימין. קרבחאל לא מספיק טוב אחרי שחזר מפציעה ארוכה, אוריוסולה לא בטוח מתאים לרמות האלה ולוקאס ואסקז - שהוסת בגאונות לעמדת המגן הימני ונראה כמו הפיתרון - פצוע. מודריץ', ששיחק מאוד ימינה במשחק הראשון לאור ריבוי השחקנים שהוזכר קודם שצד שמאל, לא באמת יכול לפרוץ קדימה במהירות - בטח לא לבד. כנראה שגם כאן הוספת שחקן קו בצד ימין תוכל לעזור. הרכב 4-3-3 קלאסי שעושה חסד עם אחת משלישיות הקישור הטובות בהיסטוריה הוא כנראה הפיתרון הכי טוב.
המשחק הראשון של צ'לסי היה מעולה. פוליסיץ' ומאונט הראו קסמים וכדרורים מרהיבים, קאנטה הציג משחק מושלם - פריצות קדימה, סגירה מאחורה, הובלה של התקפות ושליטה במרכז המגרש לעומת שלושה קשרי ריאל מצוינים. ורנר הרבה להחמיץ, כרגיל, אבל היה מאוד מעורב ואני מאמין שעדיין אפשר לשחק איתו. ההגנה - מלבד השער המביך שנוצר כתוצאה מבלגן ברחבה וזה ששחקני ריאל היו ראשונים לכל כדור גובה באותו מהלך - הייתה מעולה, ואזפיליקואטה וצ'ילוול היו טובים גם. הדבר היחיד שצריך - ניצול מצבים. זה משחק בית, בתנאים שצ'לסי יותר טובה בהם - ואם הבלוז ישחקו כמו ששיחקו בשלישי, הם יוכלו להגיע לגמר.
התחזית: 1:3 לצ'לסי.

מנצ'סטר סיטי – פ.ס.ז' (1:2)

מה שעבד לצרפתים בעונה שעברה לא עובד נגד סיטי. קישור סופר דיפנסיבי, הגנת ברזל - ושלושה שחקני התקפה מאוד מהירים, טכניים וקטלניים שכובשים מספר שערים בהתקפות מעבר.
2 צפייה בגלריה
אמבפאה מאוכזב סיטי חוגגת
אמבפאה מאוכזב סיטי חוגגת
אמבפאה מאוכזב סיטי חוגגת
(צילום: AFP)
אמבאפה, ניימאר ודי מריה שחקנים מעולים, אבל ברגע שהכדור לא מגיע אליהם מספיק - לפריז נגמרים כמעט הכלים ההתקפיים. וראטי טוב, אך לא מספיק איכותי בהתקפה. לכן, כנראה שווה לבחון שיטה אחרת. הקישור של סיטי מרובה, צפוף ואיכותי מדי בשביל התקפות מהירות - עם גונדואן, רודרי, ברנרדו סילבה, דה בריינה ופודן קשה לשלוט במשחק.
כנראה אז פריז צריכה לוותר על קשר מרכזי אחד (מי שיהיה אמור לפתוח במקום גיי המורחק) ולשחק עם ראפיניה או דראקסלר ההתקפיים. ואפשר אפילו לשחק 4-2-3-1, עם שני קשרים מרכזיים או אחוריים כמו פארדס ודנילו (או אפילו מרקיניוס כקשר ולהכניס את קהרר כבלם), די מריה ואמבאפה שיחרשו את האגפים, ניימאר באמצע שיוכל לחזור אחורה לקחת כדורים ולפרוץ קדימה, ואיקרדי או קין כחלוצי מטרה.
אחרי שברביעי אמבאפה נגע בכדור פחות מכל אחד מהשוערים (!), צריך לשנות משהו. להזיז אותו מעמדת החלוץ המרכזי, כשהבלמים המוכשרים של סיטי מבטלים אותו, ולתת לו לרוץ על כל האגף. להשתמש במהירות ובטכניקה האדירות שלו, ולנסות ככה להתמודד עם הקישור המסיבי של סיטי - כי במשחק עומד באמת יהיה קשה מאוד לפריז.
סיטי אמנם שלטה במשחק, החזיקה בכדור, התמסרה הרבה וניהלה את ההתקפות לאט לאט ובדיוק רב - קבוצה קלאסית של גווארדיולה - אבל זה לא מספיק. זה גם לא היה אמור להספיק - שני השערים שכבשה היו קצת מקריים. תמיד בהתקפות של הסיטיזנס היה משהו חסר - מישהו ברחבה שיוכל לקלוט כדורים שייכנסו לשם. בכל ההתקפות של סיטי בלמי פריז לא היו צריכים לעבוד הרבה, כי לא היה מישהו ברחבה "שיעודד" אותם לזנוח את עמדותיהם ובכך לפנות שטחים לפריצות של פודן, דה בריינה או גונדואן - או מישהו ברחבה שיקבל כדורים לרגל, יסתובב ויאיים על השער של נאבאס.
פודן לא מתאים לעמדה הזאת - הוא יחסית נמוך (14 ס"מ פחות מכל אחד מהבלמים של פריז), צנום וגם ככה רוב החוזקות שלו הן ברגליים ובזריזותו. גם דה בריינה לא מתאים - הוא הרבה יותר 10 מ-9. הוא מקבל כדורים מאחורה, מנהל התקפות ושולח את חבריו קדימה. גם ברנרדו לא מתאים - הוא שחקן קו, לא מרכז. מה שאפשר לעשות זה כן לנסות לשחק עם ז'סוס, למרות שהוא לא הבחירה הכי מפתה. אפשר גם לנסות לשחק את ההתקפות הרבה יותר מהר, ששחקני הקו יעשו הרבה תנועה מקדימה - פנימה והחוצה, לתוך הרחבה ולקו השני - כדי לבלגן את ההגנה של פריז. ולתוך הבלגן לשלוח את גונדואן, פודן ודה בריינה שינצלו את המצב. שלושה שחקנים טכניים עם סיומת טובה שיכולים לעשות את ההבדל.
בנוסף לכך - כדאי שפפ ישתמש ביותר כלים שלו. בפריז הוא עשה רק חילוף אחד - זיינצ'קו במקום קנסלו, מגן שמאלי במגן שמאלי. על הספסל חיכו סטרלינג, פראן טורס, ז'סוס, אגוארו, פרננדינו ומנדי - שחקנים מעולים, שיש להם יתרון מאוד משמעותי - עדיפים בהרבה על הספסל של פריז. העומק של סיטי מרשים מאוד, וכדאי לנצל זאת.
התחזית: 1:2 לסיטי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.