נבחרת ישראל נפרדה רשמית מאנדי הרצוג, למרות העובדה שהמאמן האוסטרי הביא את ישראל אל פלייאוף היורו שייערך באוקטובר. האמת היא שאפשר להבין מדוע הפרידה מתרחשת. מגפת הקורונה לא פסחה על קופת ההתאחדות, וידוע לכל שהגורם הכספי הכריע בשאלת הפסקת עבודתו של המאמן.
כרגע יש מספר מועמדים מקומיים לתפקיד, כולם ראויים מסיבות אלו או אחרות. אבל איל ברקוביץ' אינו ראוי לדעתי. לברקוביץ' אין כל נסיון באימון קבוצת כדורגל מקצוענית, מליגה כלשהי. האיש אמנם מבין כדורגל, נחשב לאחד מגדולי הלגיונרים של ישראל בכל הזמנים (לדעתי, לא הכי טוב שבהם אבל בין חמשת הראשונים בוודאות), אבל ההתאמה צריכה לבוא לידי ביטוי בהישגים באימונים ולקוסם פשוט אין את זה. עד כה, כל נסיונותיו לשמש כבעל תפקיד בכדורגל המקומי העלה חרס ונגמר בפיצוץ רבתי.

1 צפייה בגלריה
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)

ברקוביץ' פשוט מפגר בגדול אחרי יוסי אבוקסיס, המועמד המוביל. נכון, אבוקסיס אינו חנה בבלי ורק לאחרונה הורחק עקב העלבת שופט, אבל יש לו תארים כמאמן בני יהודה וכעוזרו של גוטמן בהפועל ת"א. נכון, יהיה מעניין מאוד לראות את ברקוביץ' על הקווים וזו תהיה ההצגה הטובה ביותר בעיר, אבל כדורגל לא יהיה. להערכתי, השידוך יחזיק מעמד פחות משנה, במקרה הטוב.
כיצד ברקוביץ' יכול לתרום לכדורגל הישראלי? אולי כחבר בהנהלת ההתאחדות לכדורגל, נוסף על עיסוקו כאיש תקשורת ברדיו ובטלוויזיה. הוא יוכל להשמיע את דעותיו, להציע הצעות לשיפור (שלא בהכרח יהיו רעות, ע"ס מה ששמענו ממנו כפרשן) ולתרום מהידע הנרחב שלו. ההמלצה החמה לברקוביץ' היא לא להגשים את חלומו, שיהפוך לסיוט של כולנו, ולנצל את היתרון היחסי שלו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.