טיפ לחובבי ההימורים. נחשו כבר עכשיו שאליפות צפון אירלנד בסנוקר בשנה הבאה תסיים בניצחון 7:9 של ג'אד טראמפ על רוני אוסאליבן. הסטטיסטיקה לטובתכם. בפעם השלישית ברציפות ניצח אמש (ראשון) המדורג מס' 1 בעולם טראמפ את אלוף העולם אוסאליבן בגמר אליפות צפון אירלנד – וכמו בשנתיים הקודמות, גם הפעם התוצאה בסיום הייתה 7:9.
טראמפ (31) הפך לשחקן הראשון מאז סטיבן הנדרי ב-1996 שזוכה באותו הטורניר שלוש שנים ברציפות – וסך הכול הוא סופר כבר 19 תארי דירוג בקריירה, מקום שישי בכל הזמנים. נתון נוסף שטראמפ יכול להתגאות בו החל מאתמול הוא מאזן קריירה חיובי מול אוסאליבן, מי שנחשב לשחקן הסנוקר המוכשר בהיסטוריה. טראמפ ניצח ב-12 מ-23 המפגשים ביניהם עד כה.
2 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ סנוקר
ג'אד טראמפ סנוקר
ג'אד טראמפ. שמר על התואר
(צילום: gettyimages)
אחרי 3:5 בתום הסשן הראשון, טראמפ עלה ל-3:7 עם ברייקים של 89 ו-55 נקודות. אוסאליבן ניצח בשני המשחקונים הבאים וצימק את הפער שוב לשני משחקונים, 7:5. טראמפ עם סנצ'רי מצוין של 115 נקודות, הציב את עצמו במרחק משחקון מהתואר, אבל אוסאליבן הגיב עם ברייקים מרשימים משלו, 93 ו-74 וצימק ל-8:7. לאוסאליבן הייתה הזדמנות להשוות ל-8:8 ולשלוח את ההתמודדות למשחקון מכריע, אבל הרצף שלו במשחקון ה-16 נתקע על 32 נקודות. טראמפ הגיב מיד ועם ברייק של 89 נקודות סגר סיפור.
טראמפ השלים שבוע מצוין במהלכו גם השיג בסיבוב השני ברייק מקסימלי (147 נקודות) שהעניק לו בונוס של 5,000 פאונד בנוסף ל-70 אלף פאונד אותם יקבל על הזכייה בטורניר. "זו הזכייה השנייה שלי העונה. פתחתי את העונה נהדר ואני מאוד יציב", אמר טראמפ, "כשאתה מוביל על אוסאליבן, אתה אף פעם לא חש בטוח. בכל פעם שאתה מחמיץ, אתה יודע שהפסדת במשחקון. אסור לך לתת לו הזדמנות. אני מרוצה מהאופן שבו סיימתי את המשחק, כי זה נראה היה שהוא ישווה ל-8:8. חשוב מבחינתי להצליח לנקות את השולחן תחת לחץ".
2 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן מאוכזב
(צילום: AP)
אוסאליבן: "נהניתי מכל השבוע הזה. היה פנטסטי. בתחילת השבוע אני חושב שהייתי חותם על רבע גמר. ניצחתי כמה שחקנים ממש טובים".
למרות שהאליפות נקראת אליפות צפון אירלנד, בגלל מגבלות הקורונה היא נערכה השנה ללא קהל במילטון קיינס שבאנגליה, היכן שנערכים כל הטורנירים לעת עתה.
סבב הסנוקר ממשיך כעת במלוא הכוח כשכבר היום נפתח אחד הטורנירים החשובים של העונה, אליפות בריטניה בה יוענקו 200 אלף פאונד למנצח. גם טראמפ וגם אוסאליבן יפתחו את הופעתם מול מקצוענים לשעבר שמשחקים כחובבנים כיום. טראמפ יפגוש את פול דוויסון ואוסאליבן את לאו פרננדס. השחקן הישראלי-סקוטי עדן שרב יפגוש את מארק ג'ויס. בניגוד לעבר, השנה יורוספורט יעביר בשידור ישיר גם את משחקי הסיבוב הראשון.