אליפות אירופה בטיפוס ננעלה היום (שבת) עם תחרות הקומביינד, שם יובל שמלא סיים במקום החמישי ואלכס חזנוב דורג שביעי, כאשר קיבלנו גם עם דרמה בסיום על הכרטיס הבודד והאחרון לאולימפיאדה.
שמלא היה האחרון להשתתף בתחרות שמשלבת תוצאות של כל שלושת הסגנונות, כשעלה למסלול בסגנון ההובלה בלי לדעת מה עשו יתר המתחרים. הישראלי הגיע עד לטופ ועשה זאת בזמן המהיר ביותר. בעקבות כך, הוא הוריד את חברו טוב השווייצרי סאשה למנן למקום השני הכללי ומנע ממנו לזכות בכרטיס האולימפי.
2 צפייה בגלריה
יובל שמלא ואלכס חזנוב
יובל שמלא ואלכס חזנוב
יובל שמלא ואלכס חזנוב
(צילום: רועי פלגי, התאחדות הטיפוס בישראל)
מי שבסופו של דבר סיים ראשון בדירוג הכללי ונוסע לטוקיו הוא הרוסי אלכסי רוסטוב, כאשר חזנוב סיים את ההובלה עם 26 אחיזות בלבד.
עוד קודם, הגמר נפתח עם סגנון הספיד, שם שמלא וחזנוב הפסידו ברבע הגמר ובניחומים. כשהגיעו להתמודד ראש בראש על המקום השביעי, חזנוב ניצח.
הסגנון הבא היה הבולדרינג, שם שמלא פתח נהדר והשיג טופ במסלול הראשון, בדיוק כמו חזנוב במסלול השני. לאחר הפתיחה הלא טובה, חזנוב הגיע לסגנון הבולדרינג החזק שלו והשיג פעמיים טופ בשני המסלולים הראשונים, כשהוא ידע שבמסלול השלישי והאחרון, הוא זקוק לסיים בארבע ניסיונות או פחות כדי לעלות לפסגה, אך הוא לא עמד במשימה.
2 צפייה בגלריה
יובל שמלא
יובל שמלא
חמישי באירופה. יובל שמלא
(צילום: אורן אהרוני)
ענף הטיפוס ייכנס לראשונה למשחקים האולימפיים בטוקיו, שם ישתתפו בתחרות הקומביינד (המשולב) רק 20 ספורטאים ועוד 20 ספורטאיות, כאשר רוב הכרטיסים חולקו באליפות העולם והיום הייתה ההזדמנות האחרונה להשיג את המקום דרך אירופה.
עם זאת, נבחרת ישראל יכולה לצאת מרוצה מהאליפות, שהייתה הטובה ביותר עד כה של הכחולים-לבנים בענף, כאשר נמרוד מרקוס סיים במקום הרביעי בגמר ההובלה ורם לוין דורג אף הוא רביעי בגמר הבולדרינג.