מדינת ישראל יצאה אתמול בבוקר (ראשון) מהסגר הכללי בו הייתה שרויה קרוב לחודש, ומיד עם ההקלות אנשים רבים שמחו על כך שיוכלו לחזור להתאמן בקבוצות על פי הנחיות משרד הבריאות. מסתבר שההנחיות הללו לא ברורות כלל, ועל כך העיד הבוקר מאמן הכדורגל מוטי פוזיילוף שהתראיין לאולפן ynet.
"שאלתי את פיקוד העורף האם אני יכול לקחת את הילד שלי לשחק כדורגל עם 20 חברים למטה בגינה, וענו לי שכן", סיפר פוזיילוף ששלח את ההודעה לעמוד הפייסבוק של פיקוד העורף. "שאלתי, אם כולם משחקים באותה קבוצת ספורט, המאמן יכול לאמן אותם? אמרו לי לא. אמרתי מדוע? אמרו לי שאלה ההנחיות".
2 צפייה בגלריה
כדורגל ילדים אילוסטרציה
כדורגל ילדים אילוסטרציה
אבסורד: אסור לאמן בתשלום
(אילוסטרציה. gettyimages)
"אני רק רוצה להבין", המשיך. "בתכלס מה שאתם אומרים, אפשר לעשות כל אימון ספורט קבוצתי, כל עוד אין מאמן שמעביר את זה. אמרו לי נכון". למעשה, על פי פיקוד העורף - נאמר כי מאמן יכול להעביר אימון לשחקנים, אך רק אם הוא עושה זאת בהתנדבות.
"התחושות הן קצת קומיקאיות ולצערי קצת עצובות כי זה העסק שלי, אני מאמן כדורגל, ואני מאוד רוצה לחזור לאמן. יחד עם עוד עשרות ואלפי מאמנים שמחכים בבית לחזור לעבוד. התחושה בקרב הילדים וההורים ששום דבר פה לא הגיוני. אנחנו לא מצליחים למצוא פה שום היגיון בפעולות שהממשלה מנסה לייצר פה. אם תרדי למטה תראי שכל הילדים משחקים כדורגל, כדורסל, כל ספורט, ופשוט ההנחיה כרגע זה שאף אחד לא יכול לאמן אותם", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
נעלי כדורגל של נייקי
נעלי כדורגל של נייקי
אלפים מחכים לחזור לעבודה ולא יכולים
(צילום: getty images)
חבר הכנסת נפתלי בנט הגיב גם הוא לסיפור, וצייץ על כך בטוויטר שלו בצירוף צילומי המסך מהשיחה של פוזיילוף עם נציג פיקוד העורף: "דרוש היגיון. אותו אימון בדיוק, אם אינו בתשלום הוא פעילות בטוחה, אבל אם הוא בתשלום, ומישהו ״חלילה״ מרוויח ממנו כמה שקלים, זו פעילות מסוכנת ואסורה?".
הציוץ של נפתלי בנט
פוזיילוף סיכם ואמר כי למרות ההנחיות הנוקשות, כשעוברים ברחובות אפשר להבחין באימוני כושר רבים שמתקיימים מתחת לרדאר: "אני אומר שזה כבר בשטח. יש לצערנו אנשים שמפרים את ההנחיות כי הן כבר לא ישימות. ואני מניח שככל שיעבור הזמן, יותר ויותר יפרו אותן כי אף אחד לא מוצא בהן את ההיגיון".
ממשרד הבריאות ופיקוד העורף לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.