כשז'וזה מוריניו מונה למנג'ר טוטנהאם לפני שנה וכמה ימים, אוהדי התרנגולים היו בהלם. לא רק שפיטרו את המאמן הכי טוב שהיה להם בשנים האחרונות, מאוריסיו פוצ'טינו, אלא שאפילו לא השאירו להם מספיק זמן להתאבל והודיעו על המהלך זמן קצר לאחר מכן.
מוריניו הגיע אחרי 11 חודשים של ישיבה בבית ובאולפני הטלוויזיה, מאז פיטוריו ממנצ'סטר יונייטד. אי אפשר להחשיב את התקופה שלו ביונייטד כהצלחה. הוא אמנם זכה בליגה האירופית, אבל בתקופתו הקבוצה הייתה כבויה, שיחקה כדורגל לא טוב ובכללי האווירה בין צוות האימונים לשחקנים לא הייתה טובה. אחרי חמש שנים וחצי של כדורגל חיובי ושמח תחת פוצ'טינו, כדורגל שגם הביא את התרנגולים לגבהים שלא היו בהם הרבה זמן, האוהדים היו מודאגים מהמינוי של מוריניו. הרושם האחרון שהמאמן השאיר על אוהדי הכדורגל לא היה הכי טוב - וזה בלשון המעטה.

2 צפייה בגלריה
ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו
(צילום: גטי אימג'ס)

בעונתו הראשונה בספרס הצליח מוריניו להוביל את המועדון מהמקום ה-14 שבו קיבל את הקבוצה ועד למקום ה-6 בסוף העונה, מה שהיה שווה כרטיס לליגה האירופית. אך עדיין, אוהדי טוטנהאם לא היו מרוצים מהדרך בה הקבוצה שלהם שיחקה. הספרס שיחקו כדורגל חסר מעוף והתבססו בעיקר על פעולות אישיות של שחקנים ומתפרצות. לא עזרו גם הפציעות של קיין וסון, בנוסף לעזיבה של כריסטיאן אריקסן לאינטר אחרי תקופה ארוכה שבה חיפש את הדרך החוצה, וחוסר השתלבות של שחקני הרכש, כדוגמת לו סלסו ואנדומבלה.
אבל העונה נראה שהכל השתנה. זה התחיל בחלון ההעברות, אז הספרס עיבו את הסגל וביצעו מספר החתמות של שחקנים בעמדות מפתח ועוד כמה ווינרים מוכחים. ראשון הגיע פייר-אמיל הויביירג מסאות'המפטון, שחקן שעושה עבודה שחורה, בעל בית אמיתי במרכז המגרש. אחריו החתם מאט דוהרטי מוולבס, מגן ימני בעל כושר גופני מצוין שאוהב לעלות ולתמוך בהתקפה. השוער ג'ו הארט, עם ניסיון רציני במנצ'סטר סיטי ובנבחרת, הגיע בהעברה חופשית כדי לספק אווירה מנצחת.
לאחר מכן בוצעו שתי ההחתמות הגדולות של הקיץ: הראשון היה סרחיו רגילון מריאל מדריד, מגן שמאלי מהיר שגם אוהב לתמוך בהתקפה ללא הפסקה, תמיד מצליח לחזור בזמן להגנה ולא מייצר חור. יחד איתו הצטרף מריאל מדריד הבן האובד גארת' בייל, שחזר למועדון אחרי 7 שנים מלאות בתארים ושערוריות בספרד. ממש לקראת סוף חלון ההעברות בוצעו עוד שתי החתמות כדי לתת עומק במקרה של פציעות: קרלוס ויניסיוס הברזילאי הגיע בהשאלה מבנפיקה כדי לתת גיבוי להארי קיין המצוין (החלוץ הראשון שהוחתם מאז עזיבתו של פרננדו יורנטה, שסיים את דרכו אחרי ההפסד בגמר ליגת האלופות), וג'ו רודון הוולשי שהגיע מסוונזי, הבלם הרביעי ברוטציה.

2 צפייה בגלריה
יונג מין סון והארי קיין
יונג מין סון והארי קיין
סון יונג-מין והארי קיין
(צילום: AFP)

למרות כל זאת, העונה נפתחה ברגל שמאל. אנצ'לוטי ואברטון הגיעו ללונדון למשחק הראשון. טוטנהאם שיחקה כדורגל אפאתי וחסר חיים. האוהדים נזכרו בעונה שעברה והיו כאלה שכבר דרשו לפטר את מוריניו, אחרי שהמשחק נגמר בניצחון לטובת אברטון. אך מאז הכל השתנה. הספרס יצאו למסע של 8 משחקים ללא הפסד, מסע שכלל 2 תוצאות תיקו (בשני המשחקים ספיגת שער השוויון הייתה במהלך האחרון במשחק), ו-6 ניצחונות (בתוכם 1:6 על יונייטד באולד טראפורד ו-0:2 על סיטי של פפ במשחק טקטי מרהיב של מוריניו והבחורים שלו). נדמה שמוריניו מצא את ההרכב המנצח עם רביעיית הגנה מהירה ואלגנטית של דוהרטי, דאייר, אלדרווירלד ורגילון, מרכז קישור עוצמתי ואגרסיבי שכולל את הויביירג, סיסוקו ואנדומבלה, ובחוד כמובן סון וקיין, שמשחקים בתיאום מושלם אחד עם השני, עם חיזוקים בדמותם של בייל, לוקאס מורה, לו סלסו וברחוויין. מי בכלל מרגיש שדלה עלי כמעט כל משחק מחוץ לסגל.
השנה, עם סגל איכותי ורחב, שילוב טוב של ותיקים וצעירים, מאמן בדמות מוריניו (שמעיד על עצמו שתמיד העונה השנייה שלו בקבוצה חדשה יותר טובה מהראשונה), הפציעות שפוקדות את ליברפול וחוסר היציבות של מנצ'סטר סיטי -יש תחושה שהספרס מסוגלים לעשות את הבלתי ייאמן וללכת עד הסוף.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.