הליגה חוזרת. נכון, אמרנו את אותו הדבר רק לפני שבועיים, אבל ככה זה כשמחברים קורונה עם פגרת נבחרת וחגים שמתקרבים – מקבלים ליגה מקוטעת, עם המון עצירות. מחזור פתיחה, למי ששכח, כבר היה לנו, ואז הפסקה, והנה אנחנו במחזור השני. לפניכם ארבעה סיפורים ששווה לעקוב אחריהם במחזור.
בכר מול באר שבע: ברק בכר כבר הספיק לפגוש את האקסית שאיתה זכה באליפות, וזה קרה בגביע הטוטו. סינטיהו סלליך, שעשה את הדרך ההפוכה לדרום, הבקיע את שער הניצחון. עם כל הכבוד לגביע טוטו, ואין הרבה, עכשיו הגיע הדבר האמיתי. כולנו מצטערים שאין אוהדים במגרשים, וכמה שהדבר צורם הוא אפילו מפריע עוד יותר באירועים מהסוג הזה, כשיש לנו איזה סיפור אישי שמתחבר למשחק.
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
לא סתם אקסית. ברק בכר
(צילום: ראובן שוורץ)
יש פה גם צד מקצועי. שתי הקבוצות ניצחו במחזור הפתיחה, אבל היכולת לא הייתה מבריקה. אז לאן הן הולכות עכשיו, בעקבות הרמה שהציגו או התוצאה שהשיגו? שתיהן גם הספיקו לצרף שני זרים חדשים, כל אחת, בין המחזור הראשון לשני, ואף אחד מהם עדיין לא שיחק. בקיצור, העניין מגיע מכל כיוון אפשרי.
הגנת האלופה: מכבי ת"א, בניגוד ליריבות האפשריות שלה על אליפות, הפסידה במחזור הפתיחה, ולא פחות משמעותי מזה הציגה גם משחק הגנה שלא מאפיין אותה. אולי יותר נכון לומר שלא אפיין אותה בעונה שעברה, כי הצהובים עם מאמן חדש ועם שני שחקנים הגנה, ז'איר אמאדור ואנדרה ז'ראלדש, פחות.
4 צפייה בגלריה
מאור קנדיל וניק בלקמן
מאור קנדיל וניק בלקמן
לא מתאים להם. השחקנים מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
שני השערים שספגה קבעו הפסד ראשון במחזור הראשון, וזאת אחרי שבעונה שעברה הגיע ההפסד הראשון, והיחיד, במחזור האחרון. שרן ייני היה נראה קצת אבוד לפני שבועיים, בעוד הבלם השני, איתן טיבי, שהציג יכולת אדירה בעונה שעברה, רשם שני משחקים לא מוצלחים בנבחרת. יורגוס דוניס לא הצליח לחזק את הקבוצה שלו בפגרה. עכשיו תארו לכם מה יקרה אם ההגנה שוב תספוג מחר מול בני יהודה, במשחק לא פשוט. תארו מה יקרה אם מכבי שוב תפסיד.
קרב המפתיעות: מי שניצחה את מכבי ת"א במחזור הראשון היא מכבי פ"ת. גם הפועל ת"א יצאה עם אפס נקודות ממשחק הבכורה של העונה אחרי שהפסידה להפועל כפר סבא. עכשיו פ"ת וכפר סבא, השתיים שהזיזו את ת"א הצידה, נפגשות. מעבר למאבק הקבוצתי מעניין מאוד לעקוב גם אחרי שני השחקנים שכבשו את שערי הניצחון. בצד הירוק מדובר באוגנדי לוואגה קיזיטו. בכחול זה ליאל עבדה.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים עם גיא לוזון
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים עם גיא לוזון
בית לכישרונות צעירים. מכבי פ"ת
(צילום: עוז מועלם)
עבדה נחת אתמול בארץ אחרי ששהה בבידוד באיי פארו מאז הפסד הנבחרת הצעירה שם. הציפיה היא שישחק בשבת ונזכיר שהוא רק בן 18, ככה שמי שרוצה לצפות בכישרון מקומי גדול צריך לעשות זאת במשחקים של מכבי פ"ת.
רותח בבית"ר: טוב, תמיד רותח בבית"ר ירושלים, אבל בעוד ניצחונות מורידים לרוב את גובה הלהבות, אין שקט סביב הקבוצה למרות שלוש הנקודות במחזור הראשון, שהושגו על ידי המאמן הזמני יוסי מזרחי. מאז הספיק משה חוגג למנות את סלובודן דראפיץ' ושי ברדה. דראפיץ', דווח במקומות שונים, כבר זכה לנזיפה על דברים שאמר בקשר לדן איינבינדר, שלא משחק בהוראה מלמעלה. ויש גם את נושא הקנס. אחרי ההפסד המביך לטאוטה האלבנית החליטו ראשי בית"ר לקנוס את השחקנים בשיעור של 20 אחוזים משכרם. הנקנסים, אפשר להבין, לא אהבו זאת, ואתמול התדיינו ביניהם שחקני בית"ר אם בכלל להופיע לאימון או לא. בלגן. ברוכים השבים לליגת העל.
4 צפייה בגלריה
אימון בית"ר ירושלים
אימון בית"ר ירושלים
בסוף התאמנו כרגיל. השחקנים עם דראפיץ'
(צילום: אלכס קולומוסקי)