נואה ליילס נגד כריס קולמן. אלוף העולם ב-200 מטר העביר ביקורת על חברו לנבחרת האמריקאית ואלוף העולם ב-100 מטר, כריסטיאן קולמן.
ליילס טען שקולמן צריך לקחת אחריות אחרי שהושעה זמנית מכל פעילות על כך שהחמיץ שוב בדיקת סמים שנקבעה ל-9 בדצמבר 2019.
4 צפייה בגלריה
כריסטיאן קולמן
כריסטיאן קולמן
בצרות. כריסטיאן קולמן
(צילום: gettyimages)
ליילס (23) טען כי "כואב לו" על כל הפרותיו של קולמן, מה שעלול להקטין את סיכויי נבחרת השליחים של ארצות הברית באולימפיאדת טוקיו. "אתה רק מקווה שהוא יקח קצת יותר אחריות. זה כואב, כי אנחנו רוצים לנסוע לטוקיו ולכוון לשיא העולם", אמר בראיון ל-BBC.
"אתה לא מאחל לאף אחד שיחמיץ בדיקות סמים - זו הדרך המהירה ביותר להשעיה. כואב לראות דברים כאלה. מערכת הדיווחים היא די קלה. אני מאמין שהיו לי שני מקרים בהם פספסתי בדיקות, אחת הייתה באשמתם ואחת באשמתי. הם התרחשו בשנים שונות ומאז לא החמצתי שום בדיקה".
4 צפייה בגלריה
נואה ליילס
נואה ליילס
"החמצת בדיקות - הדרך המהירה להשעיה". ליילס
(צילום: gettyimages)
זו השנה השנייה ברציפות שקולמן נמצא בצרות בעקבות בדיקות סמים, רק שהפעם עלול הדבר לעלות לו במקום במשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הבא. זו הבדיקה השלישית שהוא החמיץ בטוח של שנה, עבירה שהעונש עליה עשוי להיות השעיה עד לשנתיים. הבדיקות הקודמות שהיו אמורות להיערך לו נקבעו ל-16 בינואר 2019 ול-26 באפריל 2019, אך הוא כאמור לא הגיע אליהן.
לטענת קולמן, הבודקים הגיעו לדירתו ב-9 בדצמבר, אך הוא היה בקניות לחג המולד באותו זמן במרכז שמרוחק חמש דקות נסיעה. האתלט הוסיף כי הבודקים לא ניסו ליצור איתו קשר והסתפקו רק בדפיקה בדלת הכניסה. למחרת הוא קיבל הודעה על כך שהחמיץ את הבדיקה. עוד כתב קולמן כי לדעתו כל הליך הבדיקה ב-9 בדצמבר "היה מכוון על מנת לגרום לי להחמיץ אותה".
4 צפייה בגלריה
כריסטיאן קולמן
כריסטיאן קולמן
התלונן שהבודקים עשו לו תרגיל בכוונה. קולמן
(צילום: AFP)
על פי ההוראות, אתלטים חייבים לדווח על לוח הזמנים היומי שלהם ל-AIU, ולהשאיר בכל יום חלון של שעה בו הבודקים יכולים, אם ירצו, להגיע ולבצע להם בדיקת סמים.
בפעם הקודמת בה כמעט הושעה החמיץ קולמן גם כן שלוש בדיקות סמים, אבל לבסוף הצליח להתחמק מעונש בעקבות טעות טכנית של הבודקים בתאריכים. על פי התקנות, אם אתלט החמיץ שלוש בדיקות בטווח של עד שנה הוא צפוי להיות מושעה, ושלוש הבדיקות שנערכו לו היו בטווח של יותר משנה.
בעקבות הטעות של הבודקים, קולמן הורשה להשתתף באליפות העולם בדוחא 2019, בה זכה במדליית הזהב בריצה ל-100 מטר, אחרי שחצה את קו הסיום בזמן של 9.76 שניות. הוא זכה בזהב גם בריצת השליחים 100X4 יחד עם הנבחרת האמריקנית.

ליילס נגד הגזענות

באותו ראיון בו דיבר ליילס נגד קולמן הוא סיפר כי הוא מחפש את הדרך הטובה ביותר לקדם את הקמפיין לצדק גזעי ושוויון, גם על הבמה הגדולה ביותר בספורט.
4 צפייה בגלריה
נואה ליילס
נואה ליילס
מקדם קמפיין. נואה ליילס
(צילום: AFP)
ליילס השתתף במחאה באורלנדו ביוני, בתגובה לסרטון הוויראלי של מותו של ג'ורג' פלויד בזמן מעצרו. ליילס חשף כי הוא תרם תרומה משמעותיות לקבוצות ללא מטרות רווח והוא עובד עם ספונסרים כדי לבצע שינויים.
עם זאת, לדבריו, הוא מאמין שמחווה סמלית על המסלול או הפודיום בטוקיו, שתפר את הכללים האולימפיים, עשויה להיות פרודוקטיבית. "אתה רוצה להצהיר, אבל אתה גם רוצה להישמע. באמת למצוא את הזמן הנכון לחלוק את המסר שלך".