שש שנים עברו מאז הפעם האחרונה שבה הפועל ומכבי ראשון לציון נפגשו בגמר הפלייאוף. יש לכך לא מעט סיבות, חלקן קשורות לעלייה של מועדונים אחרים לצמרת כמו הפועל אשדוד ובזמנו מכבי תל אביב, וגם לעניינים כלכליים בתוך שתי הראשל"ציות. אבל הנה, החל ממחר (שישי, 16:00) הפועל ומכבי יתמודדו אחת נגד השנייה בסדרה של הטוב מחמישה משחקים בקרב על הצלחת.
הפועל, שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון ותהנה מיתרון ביתיות בסדרה, מחפשת זכייה מספר 19 באליפות, בזמן שמכבי רוצה להניף בפעם ה-16.
2 צפייה בגלריה
יובל גררה מול איבן קראציץ
יובל גררה מול איבן קראציץ
יובל גררה מול איבן קראציץ'
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
עידן מימון, שהיה שם כשחקן בפעם האחרונה שהאדומים זכו, והיום הוא מאמן הקבוצה, התייחס לסדרה: "דרבי, זה כיף גדול, גמר פלייאוף, סדרה ארוכה, מותחת, עם כל האמוציות וכל האדרנלין. אולמות מלאים, כמה התגעגענו אחרי הקורונה. אנחנו מקבלים את הסופר קלאסיקו של הכדוריד הישראלי, ולא יכולנו לבקש יותר מזה".
מאמן הצהובים, ג'ו מתתיה, שהדריך אותם בסדרת הגמר בין הקבוצות ב-2015, הפסיד, עזב וחזר לקדנציה שנייה, הוסיף: "דרבי בגמר, עם כל הכבוד לקבוצות האחרות, זה טירוף אחר מבחינת קהל ואווירה. העיר בשיגעון. היה סיכוי שלא יהיו ראשוניות בגמר, אבל בסוף זה הסתדר ככה ולענף זה כיף גדול אחרי המון שנים שזה לא היה, וזה הולך להיות מיוחד. בעיני הסיכויים הם 50-50. הפועל ראשל"צ הוכיחה מול אשדוד שהיא קבוצה יותר איכותית, שעם רצון והקרבה ועם המסורת, אפשר לצמצם פערים. לא הכל נמדד באיכות של שחקנים. זה אתגר מאוד מאוד קשה. כמו שראינו בסדרות האחרונות יתרון ביתיות לא באמת משפיע, אבל בעיני זה יתרון ואנחנו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי להעביר אותו אלינו".
2 צפייה בגלריה
עידן מימון
עידן מימון
"דרבי, זה כיף גדול". מימון
(צילום: אבי מועלם)
שתי הקבוצות נפגשו העונה שלוש פעמים והמאזן עומד על 1:2 לטובת הפועל. דווקא במשחק הראשון שנערך בבית מכבי הפועל הביסה את יריבתה 21:27, בעיקר מכיוון שמכבי שיחקה ללא הזרים שלה שהיו פצועים או נדבקו בקורונה.
בחצי גמר גביע המדינה נרשמה אותה תוצאה, אבל הפוכה - 21:27 למכבי במשחק שנערך ברעננה. באותו שבוע הן נפגשו גם במסגרת המחזור האחרון בבית העליון - מכבי סיפקה תצוגת תכלית וניצחה בנחלת יהודה 20:29.