אחרי הפארסה עם ועדת האיתור ומינוי המאמן לנבחרת, קפצו אין ספור בדיחות על החלטורה. על חוסר הרצינות. הוויכוחים בתקשורת ואצל האוהדים מי היה ראוי לאמן את הנבחרת היו חמים וסוערים. ברקוביץ', אבוקסיס, גרנט. לכולם היו טיעונים כבדי משקל לטובת מי שהם ראו כראוי.
רק שלטעמי, הוויכוחים הללו מגוחכים מיסודם. אני אגלה לכולכם סוד: גם אם נחדש ימינו כקדם ונמנה זוג מאמנים בנוסח ש.ג, ומי שיבחרו לאמן את נבחרתנו המהוללת יהיו פפ גווארדיולה ויורגן קלופ, לא נגיע לשום דבר. מי באמת משלה את עצמו שמה שמונע מבחורינו המצוינים להגיע לטורניר גדול זה מאמן כזה או אחר? באמת?

1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)

הסתכלתם פעם על הסגל של הנבחרת שלנו לעומת הסגלים של המתחרות? יש לנו אולי 4-3 שחקנים שמשחקים בדרגים הבינוניים של הליגות העולמיות. ואולי אחד בדרג הגבוה, וגם זה רק לאחרונה (דאבור בבונדסליגה). ראיתם איפה שיחקו השחקנים של אוסטריה וסלובניה? יש להם עשרות שחקנים בליגות הכי בכירות. על פולין אין מה להרחיב בכלל. ואם ליורו שאליו עולות 24 נבחרות (כמעט מחצית מהנבחרות באירופה) אנחנו מתקשים להגיע, המונדיאל בכלל לא בהישג יד.
אם רוצים באמת שיום אחד נוכל להגיע להישגים באופן קבוע, לא איזו עלייה מקרית לטורניר כלשהו (היוש ותודה לליגת האומות), השינוי צריך להתבצע מהשורש. בניין שיסודותיו נבנים בצורה עקומה לא יהיה ישר בקצהו. חייבים לשנות פה את התפישה. עד שבגילאי ילדים ונוער לא יתחילו להתייחס לכדורגל באופן מקצועי, לא נגיע לכלום. מדינות שעשו את השינוי, כמו בלגיה ושווייץ למשל, התחילו מגילאים צעירים ביותר.
גם לא צריך ללכת רחוק. תראו מה קורה בכדורסל. כשראו שהכישלונות חוזרים על עצמם, מינו איש מקצוע מהשורה הראשונה למנהל העל של הנבחרות (פיני גרשון), והנה איזה פלא, תוך זמן קצר מתחילים לראות פירות. עניין של זמן עד שהנבחרת הבוגרת בכדורסל תהפוך שוב לנבחרת איכותית ברמה האירופית.
ככה עובדים. ככה מגיעים להישגים. יש מבינים?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.