עם כל הכבוד לאליפות המרגשת והראשונה שלברון הביא לעיר הולדתו, לקוואי לנארד שהוביל קבוצה חכמה ומאוזנת לטבעת היסטורית, להייפ סביב לוקה דונצ'יץ, לעתיד המבטיח של זאיון וויליאמסון ולזינוק של יאניס אנדטקומבו – חמש השנים האחרונות יירשמו בדברי הימים של הליגה כעידן של קבוצה אחת מרשימה, היסטורית, עתירת הישגים ואלופה רבת עצמה – גולדן סטייט ווריורס. הפציעות של השנה האחרונה פירקו את האימפריה, שמסתכלת על כל הליגה מלמטה עם מאזן 50:15. בדיחות נכתבו, ממים עוצבו ואחרי חמישה גמרים רצופים, שלוש טבעות ובעיקר כדורסל מהפנט, המועדון מהמפרץ צריך להתרגל למציאות חדשה. או שלא.
כמה מרכיבים יכולים וצריכים להתחבר ולהחזיר את גולדן סטייט לקדמה הבמה בעונה הבאה, עד כדי גמר שישי או טבעת רביעית. לדעתי המנוע החשוב ביותר הוא שהווריירס השיבו את מה שאבד להם - המוטיבציה והרעב. כל שחקן ואוהד יודע איזה מאמץ אדיר כרוך בלהשיג טבעת, בוודאי שלישית, מהן שתיים ברציפות וביניהן עונה של 73 ניצחונות.
2 צפייה בגלריה
 דריימונד גרין וסטפן קרי
 דריימונד גרין וסטפן קרי
דריימונד גרין וסטפן קרי
(צילום: רויטרס)
הווריורס מרגישים (במידה רבה של צדק) שהאליפות הרביעית נגזלה מהם ורק רצף פציעות כואב של שחקני מפתח סידר את התואר לראפטורס, שכמעט ולא עשו טעויות בדרך. אז הם באים להוכיח, להחזיר את מעמדם כשליטים ואפילו קצת לנקום במי שהעזו להכריז על קץ השושלת. הייתה להם הזדמנות להסתכל מהצד ולראות בכאב ובתחושת החמצה את הגביע חומק מהם, ועוד שנה שלמה לחזות בקבוצות אחרות נאבקות על משבצת הדומיננטיות שאותה הם הותירו ריקה.
שנית, הליבה. אותה ליבה של האליפות הראשונה, של שיא הניצחונות ההיסטורי, שהכתיבה את האופי והסגנון – הספלאש בראדרס וגרין. חשוב לדבר בהקשר הזה על החלמה מפציעות ובכלל על עייפות. עידן הווריורס עד 2019 היה מסע מתיש של 82 משחקים, פלוס ארבע סדרות פלייאוף על פני חמש שנים ברציפות. זו שחיקה שסביר שתתבע את מחירה והיא אכן דרשה. תומפסון קרע את הרצועה הצולבת במשחק האחרון של הפלייאוף, קארי הופיע בחמישה מתוך 65 משחקים עקב פציעה, והחיסרון של שני אלו הבליט עוד יותר את השחיקה והעייפות של גרין.
תומפסון ניצל את השנה לשיקום, ובכלל נדמה שמאחורי הקלעים התקבלה החלטה שלא להתאמץ יתר על המידה עבור עונה אבודה מראש, וכך הם עשו. נדמה שהם מגיעים כולם רעננים ובריאים יותר. קרי בן 32, תומפסון וגרין בני 30. לא בגיל 27 שנחשב לשיא, אבל גם לא הגילים שבהם הירידה ביכולות הגופניות היא משמעותית. אם מציבים לצד הגיל את הניסיון, המשוואה משחקת מעולה לטובת גולדן סטייט, שנשארה קבוצת הפלייאוף הכי מנוסה בליגה.

2 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
שמועות על מעבר לגולדן סטייט. יאניס אנדטוקומבו
(צילום: AP)
שלישית, אנדרו וויגינס. את מה שאפשר לומר נגדו אומרת ההיסטוריה שלו מגרונם של שפע עיתונאים ואוהדים, אבל הסיטואציה עבורו השתנתה לחלוטין. כמו כל הקבוצה, הוא אמור לקבל זריקת מוטיבציה אדירה להוכיח משהו לכל מי שפקפק ומפקפק בו, ויש לו תנאים נהדרים לכך - קבוצה מנוסה, מאמן חכם, הרבה שוטינג על המגרש ובעיקר הרבה פחות אור זרקורים שמופנה אליו. הוא שחקן נהדר ברמת היכולות, שחקן של כל המגרש, חזק ואתלטי שיודע לייצר מצבים לעצמו ויכול להיתרם מאוד מקבוצה מאומנת שיודעת היטב ליצור מצבים עבורו. "הגבול הוא השמיים עבורו", אמר עוזר המאמן רון אדאמס. "הסיטואציה של הספלאש בראדרס והעבודה של גרין אמורים לאפשר לוויגינס לממש את הפוטנציאל שלו במלואו". מעמדת השחקן המרכזי במינסוטה לעבור להיות כינור רביעי בגולדן סטייט יכול להיות הדבר הכי טוב עבורו, בוודאי שהוא ככל הנראה הכינור הרביעי הכי מוכשר בליגה.
רביעית, הצעירים. וויגינס הוא רק הבכיר מבין סוללת הצעירים. אריק פסקאל הראה ניצוצות נהדרים בעונה האחרונה, עם 14 נקודות ב-50% מהשדה וכמעט חמישה ריבאונדים והרבה ממה שסטיב קר אוהב ומעריך - תרומה למאמץ הקבוצתי ולחימה. יש להם את מרקז כריס שצעיר מפסקאל בשלוש שנים והכי חשוב – את אחת מחמש הבחירות הראשונות בדראפט.
סוגייה אחרונה שנוגעת לרוסטר היא הבאה של אולסטאר נוסף לקבוצה, בעיקר שמועות (ופנטזיות) על יאניס אנדטקומבו, אבל לא רק הוא. יש לווריורס בנוסף את בחירת הסיבוב הראשון המוגנת של מינסוטה לשנת 2021, חריגת שכר עצומה של 17.2 מיליון דולר, ועוד כמה צעירים שיכולים להיות על שולחן הטרייד. זה מספיק כדי להביא שחקן בסדר גודל שידחף אותם למעלה, אבל מכאן והלאה הכל ספקולציות. נצטרך לחכות.
מול כל אלו הכרחי לציין שבהיעדר פציעות או תנועות שחקנים דרמטיות, המערב הנוכחי הוא מהחזקים ואולי החזק ביותר שגולדן סטייט התמודדו מולו, אבל התרחיש של הופעה שישית בגמר אינה מופרכת. מה שבטוח, יהיה מהנה, מסקרן ומרתק לעקוב אחריהם בעונה הבאה - ככל שהקורונה תאפשר את קיומה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.