ה־2:2 במשחק העונה אמנם הוכיח שהחלטה של מיץ' גולדהאר לשחרר את דור מיכה ועומר אצילי ממכבי ת"א בשל פרשת "הכדורגלנים הקטינות" גרמה לאובדן הצלחת, אך גם בניגוד ליעקב שחר שחשב לטווח הקצר ובנה קבוצה לאליפות אחת, הקנדי הקים מועדון עם ערכים שהביא חמש אליפויות בתשע שנים – וצפוי להמשיך לשלוט.
מכבי ת"א פתחה את העונה השלישית שלה עם מגבלות הפייר־פליי, ולאור העובדה שאסור לה לרכוש יותר שחקנים ממה שהיא מכרה, השיחרור של אצילי ומיכה היווה מכה מקצועית קשה, במיוחד כשהצהובים כיוונו לעונה אירופית ארוכה.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
גם השפעת הקורונה לא פסחה על הקבוצה, ויחד עם 13 משחקים שקיימה יותר בהשוואה למכבי חיפה, אין ספק שהעייפות המצטברת גרמה לאובדן נקודות במשחקים המכריעים של העונה.
למרות אובדן האליפות המסתמן, אוהדי מכבי ת"א יכולים להיות מרוצים. הם זכו באלוף האלופים, גביע הטוטו, הגיעו ל־32 האחרונות באירופה, קרובים לזכייה בגביע המדינה והיו במאבק האליפות עד השנייה האחרונה. אי אפשר לזכות באליפות בכל עונה, אבל מכבי ת"א צריכה לכוון לזכייה ב בשש־שבע אליפויות בכל עשור, ולהמשיך להיות המועדון המוביל בישראל.
נכון להיום, מכבי חיפה לא ניצחה את יריבתה הגדולה בליגה 1,659 ימים, גם מזה אי אפשר להתעלם. הירוקים היו צריכים שכל הכוכבים יתחברו להם כדי לזכות באליפות אחרי עשור: פתיחת העונה הלא טובה של מכבי ת"א עם מאמן שלא מתאים לה, קורונה, פרשת מיכה ואצילי, ועונה אירופית ארוכה של יריבתה הישירה לאליפות.
אין ספק שצירוף מקרים שכזה נדיר ולכן אוהדי מכבי חיפה צריכים לשמוח באליפות הנוכחית כי לאור יחסי הכוחות והנוקאאוט שגולדהאר נתן ליעקב שחר מבחינה מוסרית וניהולית, האליפויות בשנים הבאות יחזרו כנראה לקריית־שלום.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.