ריאל מדריד נפרדה במנצ'סטר מליגת האלופות לעונה הנוכחית, כשההנחה היא ששחקנה הוולשי גארת' בייל צופה במשחק מעל מסך הטלוויזיה. לא בגלל שסבל מפציעה, אלא פשוט בגלל שלא רצה לשחק, גם לא לנסוע עם חבריו לאנגליה. כן, החלטה בלתי נתפסת. בכל שטח אחר בחיים, לא רק בכדורגל.
האמת היא שבייל נתן הרבה למדריד (כשרצה לשחק) ואת זה אי אפשר להסתיר. ארבעה גביעי ליגת האלופות, כולל שערים מכריעים בשניים מהם (מול אתלטיקו בדסימה ומול ליברפול בגביע ה-13) נמצאים אצלו ברזומה, אבל כל זה לא מחפה על מצבו הנוכחי במועדון.

1 צפייה בגלריה
ריאל מדריד מול סוסיאדד
ריאל מדריד מול סוסיאדד
בייל
(צילום: Getty Images)

הכישלון הוא של כולם. בייל הוא אחד השחקנים בעלי השכר הגבוה בעולם, אבל בשלוש השנים האחרונות, או יותר, ביצועיו לא כמו תמול שלשום. בעונה שהסתיימה עבור ריאל, 600 שחקנים, לא פחות, כבשו יותר שערים ממנו (הבקיע רק שלושה שערים) בליגות האירופיות. הוא לא הצדיק אפילו אירו אחד מהמיליונים שריאל מדריד מזרימה לחשבונו! ההסתפקות שלו במועט כל כך ממש מבישה עבור שחקן מקצועני.
הוא מבהיר לכולם שעבורו, עדיף לקום בבוקר, לפתוח את החלון בביתו המפואר ולראות את השמש זורחת במדריד, מאשר להרגיש איזה שחקן מעולה חבוי בתוכו. לא. הבעיה היא לא תחביבו, הגולף. נראה כרגע כאילו הכדורגל הפך למשהו מרוחק ממרכז חייו. כרגע נראה שהוא מוכן להעביר עוד עונה או שתיים במדריד (נשארו לו שנתיים בחוזהו עם המועדון) בלי לעשות הרבה עבור מי שמשלם לו כל כך הרבה.
יש מצב שהכישלון בנושא הזה הוא של זידאן. המאמן החליט שהוא לא רוצה את גארת' בקבוצה ולא הסתיר את זה. לזידאן היה ברור שאין לו הרבה מה לעשות, בחושיו הוא הבחין שהשחקן נתן את כל מה שהיה לו עבור המועדון, והפך לנטל. למרות זאת, הוא הרכיב אותו לעתים, לא קרובות, כדי להוכיח ש"המלך הוא עירום", ואין לו כבר את היכולת להיות השחקן שהוא רוצה להיות. לזידאן כבר אין את היכולת שתגרום לו לעזוב, במיוחד אחרי שהמאמן הכריז שבייל חשוב מאוד עבור המועדון. הרי את החוזה קשה לשבור.
גם המועדון עצמו נכשל בנושא. המצב הפך לבלתי נסבל, וריאל לא הגיבה למרות ששחקן לא מוכן למלא את חובתו, קרי, לשחק כשהמאמן מחליט זאת, ובמיוחד כשחבריו בחדר ההלבשה יודעים שהוא מלך המשתכרים במועדון, ובלי להצדיק את שכרו! בשנה האחרונה המצב הפך לגרוע יותר. בייל לא רוצה לעזוב, ולא רוצה לוותר על שכרו העצום. הוא דבוק לחוזהו, אבל לא תמיד מקיים אותו.
יש מצב לגרום לפיטוריו, כמו שהיה קורה בכל מקצוע אחר לפי מצב התנהלותו, והמועדון לא יכול להרשות לעצמו להמשיך את הקשר איתו במצב הדברים הנוכחי. ערכו בשוק השחקנים נמצא בפיחות מתמיד, ואם יימצא מועדון שיחפוץ בשירותיו, דבר שקשה להאמין שיקרה, אין ספק שריאל תסכים מיידית שיעזוב. עכשיו בקבוצה רק מחכים בכיליון עיניים למחזרת שתסכים לשלם לשחקן את שכרו המנופח, ולשחרר אותה סוף סוף ממעגל האימים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.