מכבי ת"א ממשיכה את מסע הרכש שלה לשדרוג הקבוצה, לאחר שהודיעה כי יפתח זיו חתם לשנתיים ומגיע על תקן הרכז המחליף. היא שיפרה את עמדות הגבוהים; פתרה את בעיית הסנטר המחליף בדמותו של ג'יילן ריינולדס; מצאה את הפאור פורוורד החזק והאתלט שהיא חיפשה – דרק וויליאמס; את השם הגדול וקלעי השלוש לצד סקוטי ווילבקין בעמדת הסמול פורוורד – ג'יימס נאנלי; את עמדת הקלעי המחליף מאייש קמרון טיילור.
אבל למרות ההחתמות המרשימות, מכבי עדיין חייבת למצוא רכז פותח בעל ניסיון, וגבוה ישראלי שיחליף את עומרי כספי שצפוי להודיע על פרישה. בכתבה הבאה נראה סיקור של השחקנים החתומים, השחקנים שסיכמו, והשחקנים שנמצאים בפנקס של אנשי הסקאוטינג.

2 צפייה בגלריה
ווילבקין מול וורקמן
ווילבקין מול וורקמן
ווילבקין. מקבל חיזוק
(צילום: ראובן שוורץ)

חתמו רשמית

ג'יילן ריינולדס – הסנטר החדש-ישן של המועדון הצהוב שיחק בעונה שעברה בבאיירן מינכן ונבחר לתואר "הפתעת העונה". ריינולדס העמיד אשתקד ממוצעים מרשימים של 13.6 נקודות ו-6 ריבאונדים. לריינולדס יש יכולת התקפית מרשימה מאוד, אך ההגנה שלו עדיין לוקה בחסר. היתרון שלו הוא חזרה למכבי כשחקן טוב יותר ובעל ניסיון שמכיר את המועדון, ובכך יהיה לו קל יותר להסתגל למאמן ולקבוצה. לטעמי זו החתמה מעולה ביחס לכסף שהוא מקבל – 600 אלף דולר.
ג'יימס נאנלי – הסמול פורוורד נחשב לאחד מקלעי השלוש בעלי האחוזים הטובים ביורוליג בכל הזמנים (49). הוא שחקן הגנה לא רע בזכות הלחץ שלו על השחקן עם הכדור, ויתרונו המרכזי הוא היכולת ההתקפית, כך שהציוות שלו עם ווילבקין ייצור צמד קלעים מעניין מאוד. החיסרון הוא שבשנה וחצי האחרונות שיחק רק 11 משחקים בשל פציעה.
דרק וויליאמס – הבחירה מספר 2 בדראפט 2011 ב-NBA. עקף שמות גדולים כיום כמו קוואי לנארד וג'ימי באטלר, אך לא הצליח לעמוד בציפיות. הוא נחשב לפאוור פורוורד אתלטי מאוד, בעל יד טובה משלוש שהעמיד העונה ממוצעים של 12.5 נקודות, 4 ריבאונדים ו-35% משלוש. הוא גם נחשב לשחקן הגנה טוב, ומביא ניסיון רב במחיר נמוך. בעיניי, ההחתמה הכי טובה, חשובה וחכמה של הצהובים הקיץ.
קמרון טיילור – קלע שיכול לשחק גם כפורוורד. טיילור החל את הקריירה שלו בליגות המשנה בגרמניה, עד שהגיע לווירצבורג מהליגה הבכירה. הוא גם הופיע עם באמברג בליגת האלופות. בניגוד לשאר השחקנים שחתמו בקבוצה, טיילור מגיע למכבי ללא ניסיון אירופי מספיק, אך מכבי מקווה שהוא יהיה "גניבה" בסגנון ריקי היקמן. טיילור נחשב לקלע טוב משלוש ולשחקן הגנה מצוין, והשאלה היא אם יוכל לעשות את קפיצת המדרגה לשחקן יורוליג. ימים יגידו.
יפתח זיו - התקדם מאוד בשנתיים האחרונות במדי גלבוע/גליל. זיו הוא שחקן נשמה ובסדרת גמר הפלייאוף נגד מכבי הראה גם הרבה מאוד ווינריות על הפרקט. לטעמי זיו מתאים למכבי כמו כפפה ליד, כשהציוות שלו לצד ווילבקין יהיה מצוין בזירה האירופית.
ג'ייק כהן – סנטר נבחרת ישראל שב לקדנציה שלישית במועדון, לאחר ששיחק בעונה שעברה באוברדוירו הספרדית, שם סיפק מספרים מאכזבים למדי: 8 נקודות ו-4 ריבאונדים.

2 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
יפתח זיו. עובר לצהוב
(צילום: עוז מועלם)

סיכם ולא חתם עדיין

קינן אוואנס – רכז הפועל חיפה נתן עונה נהדרת בליגה. הוא הראה יכולות התקפיות והגנתיות מרשימות. כל התנאים מולו כבר סוכמו, אך במכבי עדיין מתלבטים אם להביא אותו, להשאיר את כריס ג'ונס או להחתים את לורנזו בראון מבאיירן מינכן - למרות שיאניס ספרופולוס רוצה את אוואנס ומאמין בו.

נמצאים במו"מ עם הקבוצה

לורנזו בראון – הרכז בן ה-31 מחזיק בעבר עשיר בכדורסל האירופי, בפנרבחצ'ה ובכוכב האדום. בשנים האחרונות, ובעיקר בעונה החולפת, למכבי לא היה רכז טבעי ויוצר כמוהו, מה שהוביל להרבה חורים התקפיים. הוא יוכל להוריד את נטל הובלת הכדור מסקוטי, ובכך להשאיר לו את הדבר שהכי אהוב עליו – לקלוע! לפי דעתי, בראון הוא האופציה הטובה ביותר למכבי בשל הניסיון הרב, היכולת המרשימה ותג השכר היחסית נמוך לשחקנים מהסוג שלו.
יובל זוסמן ועוז בלייזר – צפויים להמשיך ללבוש צהוב גם בעונה הבאה, ולהוות את השלד הישראלי של המועדון, למרות ההתעניינות של אלבה ברלין בזוסמן.
טי-ג'יי ליף – ליף הוא המועמד הכי טוב להחליף את כספי בשוק הישראלי. הוא מתנשא לגובה של 2.08 מטרים ונחשב לקלעי 3 טוב מאוד. הוא שיחק 4 עונות ב-NBA, אך כעת מסתמן שהוא מעוניין להגיע לאירופה ומכבי עשויה לקלוט אותו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.