כמעט כל שנה התסריט של בית"ר ירושלים חוזר על עצמו: פתיחה מגומגמת, רצף ניצחונות ופנטזיות, ואז שוב הפסדים שממצבים את הקבוצה במקומות 4-3. שוב ושוב היא נתקלת בקיר דמיוני שהיא לא מצליחה לעבור.
התשובה נעוצה בחוסר סבלנות. הקבוצה על קוצים 24/7, כל הזמן לחץ ועצבים של ילד בן שלוש שנשכב בקניון ורוצה את הצעצוע שלו עכשיו. לפעמים בית"ר מקבלת את "העכשיו" הזה באמצעות פיטורי מאמן ועוברת הלאה. לעוד עונה מלאת תקוות.
2 צפייה בגלריה
רוני לוי על הקווים
רוני לוי על הקווים
הרוויח את הזכות לסיים את העונה. רוני לוי
(צילום: אורן אהרוני)

בתחילה ניסו בבית"ר להנמיך ציפיות, חזרו ואמרו שזאת קבוצה צעירה ושלא נשפוט אותם עכשיו. כעת, אחרי שהתוצאות לא יציבות. בית"ר בעצמה נכנסת ללחץ וכל הצוות המקצועי על הכוונת. זה לא הגיוני. פתאום שכחו שבעונה שעברה הקבוצה הייתה בפלייאוף התחתון. העונה הזאת היא לא הצלחה גדולה, אבל גם לא כישלון כמו שהאוהדים מרגישים. בגלל הפסד 3:0 להפועל תל אביב לא שוברים את הכלים.
בית"ר לא קבוצה לאליפות, נציגיה אמרו זאת בעצמם לאורך כל העונה. עכשיו הם מתהפכים בגלל לחץ של האוהדים. זה מיותר. זה לא יתרום שום דבר למועדון. זה רק יראה לאוהדים שעדיין יש להם אמירה בצד המקצועי, לא דבר שמועדון בריא צריך לעשות. אני לא יודע אם בית"ר צריכה לפטר את רוני לוי, אבל הוא לגמרי הרוויח את הזכות לסיים את העונה בכבוד.
לירושלמים יש את התקציב השלישי-רביעי בליגה. לכן מקומם הטבעי הוא 4-3. כדי להתחרות עם מכבי חיפה ומכבי תל אביב בטווח המיידי משה חוגג יצטרך להכניס את היד עמוק לכיס. מכיוון שזה לא יקרה, האופציה השנייה היא לנסות לבנות קבוצה במשך כמה עונות. לתת לה להיכשל, לנסות לחזק איפה שצריך, ולא לפרק ולהרכיב בכל עונה מחדש. נפוצו דיווחים על מהפכה מתוכננת בסגל, זאת טעות. לבית"ר כאמור יש סגל טוב שיכול לאיים על הצהובים והירוקים. אם רק ייתנו לו קצת זמן. עלי מוחמד, אנטואן קונט, פרדי פלומן, ולוי גרסיה הם שחקנים טובים מאוד שעוד יכולים להיות אפילו טובים יותר. הם צריכים עוד להתבשל, ולקבוצה שלהם הייתה עונה לא רעה בכלל.
2 צפייה בגלריה
לוי גרסיה מול שרן ייני
לוי גרסיה מול שרן ייני
שחקנים טובים שיכולים אפילו להשתפר. גרסיה
(צילום: עוז מועלם)

מה רוצים מהאוהדים?

שוב ציקצוקים בתקשורת וברשתות החברתיות אחרי שאוהדי מכבי תל אביב התקהלו בתל אביב. בסך הכל שרו ועשו מעט רעש, ולא בכפר נידח שרגיל לסגור את האור ב-20:00 אלא באמצע "העיר ללא הפסקה". שוב איומים שיסגרו את הכדורגל, על מה? על זה שאוהדים עודדו ואפילו לא קרוב למגרש?
הרי מותר לשבת בפאבים ובבתי קפה, המועדונים נפתחו והמבלים בהם לא בדיוק שומרים על שני מטר. רק אוהדי הכדורגל צריכים לעשות זאת. הם לא הגיעו למגרש, הם התנהגו בצורה חוקית לחלוטין והכל היה באוויר הפתוח ולא בחלל סגור. הביקורת עליהם הזויה.

האוהדים לא קיבלו פתרון לבעיות שלהם. אף אחד לא פנה אליהם. הם לא יכולים לצפות בחינם במשחקי קבוצותיהם, על אף שיש להם מינוי שנתי. הקבוצות לא ניסו לפתוח את הערוצים בתשלום בשביל בעלי המנויים ולא נתנו להם פתרון אחר.
לארגן צפייה משותפת זה לא נגד החוק לפי המעט שידוע לי, גם לא ללכת על הכביש ולשיר. אם מותר מסיבות אז מותר גם לצפות בכדורגל יחד עם חברים. לפעמים נדמה שלא משנה מה יעשו האוהדים, הם יחטפו ציקצוקים מכל עבר. הרשויות צריכות למצוא להם פתרון ראוי וגם -תחזיקו חזק- לתת להם לעודד. ביג דיל.