חודשיים לאחר שאלוף העולם בג'ודו, שגיא מוקי, השלים את פרויקט גיוס ההמונים שלו - היום (שני) הגיע לבי"ח לניאדו בנתניה הציוד שנרכש מאותן התרומות, ונערך טקס מיוחד לכבוד המאורע. בהשתתפות מנכ"ל בית החולים נדב חן, המנהל הרפואי פרופ' צבי שמעוני וכמובן מוקי עצמו.
מוקי הנרגש אמר בטקס: "אני עכשיו מבין את כל העבודה הקשה. אמנם הייתי בפרונט, אבל היו הרבה אנשים טובים מאחוריי. פתאום לבוא ולראות את התמורה לחצי מיליון השקלים האלה, אני בהתרגשות שיא שזכיתי לעשות משהו גדול. זו התרגשות יותר גדולה מזכייה במדליה".
4 צפייה בגלריה
הציוד הרפואי שנקנה מהתרומות
הציוד הרפואי שנקנה מהתרומות
שגיא מוקי והציוד הרפואי שנקנה מהתרומות
(צילום: אורן אהרוני)
כזכור, הג'ודוקא אסף רבע מיליון שקלים לטובת רכישת מכונות הנשמה לנפגעי וירוס הקורונה באמצעות קרן נתניה, לאחר שמכר פריטים אישיים יקרים ללבו שאסף במהלך הקריירה, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet ספורט ו"ידיעות אחרונות".
הסכום הושלם במלואו לאחר שתורם יהודי אמרקיאי המתגורר בפלורידה, קנה את חליפת הג'ודו אותה לבש מוקי בזמן שזכה בתואר אלוף העולם. על החליפה המיוחדת עמה עלה לפודיום, העביר התורם סכום של 50 אלף דולרים, וכל זה בתמורה שמוקי ישמור את החליפה אצלו.
4 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
התוכנית של מוקי כפי שפורסמה בידיעות אחרונות
50 אלף דולרים נוספים הופקדו בחשבן על ידי משפחת בלווטניק, ושומשו לרכישת ציוד חירום עבור בית החולים, שכלל ציוד רנטגן נייד שישפר דרמטית את התפקוד גם בשגרה, בנוסף לחמש מכונות הנשמה שנרכשו עוד קודם מהכסף שנאסף.
על חשיבות הפרויקט תעיד העובדה כי ביממה האחרונה ישנם חמישה מונשמים במחלקת קורונה, מה שגרם לכך שרק שתיים ממכונות הנשמה הובאו לתצוגה בטקס - בזמן שהשלוש האחרות כבר נמצאות בשימוש בית החולים. מוקי הוסיף: "אנחנו רואים שיש התחזקות שיא של הקורונה וזה מפחיד, אבל עכשיו אנחנו יותר מוכנים. אני מרגיש שפשוט זכיתי לעשות דבר כזה, וכל זמן שאוכל ויש לי את הזמן אמשיך לעשות דברים כאלה. אלה פעולות שמצילות חיים, וזה נתן לי עוד מוטיבציה להמשיך ולהצליח עבור מדינת ישראל. רואים את הערבות ההדדית שכולם מתחברים בשביל המטרה הזאת, אני שמח שאנחנו עם חזק, שברגעים הקשים ניצחנו ולא וויתרנו ונמשיך קדימה".
4 צפייה בגלריה
הציוד הרפואי שנקנה מהתרומות
הציוד הרפואי שנקנה מהתרומות
מוקי עם נדב חן, ופרופ' צבי שמעוני
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
הציוד הרפואי שנקנה מהתרומות
הציוד הרפואי שנקנה מהתרומות
חלק מהציוד הרפואי שנקנה מהתרומות
(צילום: אורן אהרוני)
מנכ"ל לניאדו, מר נדב חן, הודה למוקי: "מרגש להיות פה היום לצד אלוף העולם בג'ודו. מתברר שהוא גם אלוף העולם בנתינה. ההירתמות של שגיא למהלך הזה מחממת את לב הצוות כולו. בתקופה האחרונה נרכש ציוד רב ובעל ערך לטיפול בחולי הקורונה, הודות למשאבים ששגיא גייס".