בתחילת העונה של הליגה הספרדית, היה אפשר לראות שאתלטיקו מדריד היא הקבוצה הכי רעבה לקחת את האליפות, בעוד שתי הענקיות - ריאל מדריד וברצלונה - עשו רושם שהן לא מרוכזות, לא איכותיות ובטח שלא יציבות. בארסה הגדילה לעשות כאשר שקעה בשפל אמיתי, נפלה למקום העשירי והפגינה יכולת מחפירה. מדהים איך בסיבוב השני אנחנו רואים קבוצה אחרת לגמרי. בארסה של 2021 היא אחת הקבוצות הטובות באירופה, והנה הסיבות לכך:
1. האמונה של רונלד קומאן: ההולנדי לא ויתר למרות פתיחת העונה הקשה, וזכה מחדש באמון של השחקנים. הוא הכניס דם החדש וצעיר למערכת, בדמותם של פדרי, רונלד אראוחו, סרג'יניו דסט, אוסקר מינגסה, ריקי פוץ' (למרות מיעוט הדקות שלו, פרוספקט גדול לשנים הבאות) ואילאיש מוריבה - ושימו לב, כבר מדובר ב-6 שחקנים צעירים ומוכשרים (5 שחקני בית) שמהווים את הרוב בהרכב. זה שינוי מדהים עבור המועדון שהשתמש בשנים האחרונות במעט מאוד שחקנים צעירים ושחקני בית.

1 צפייה בגלריה
צמד חמד. לאו מסי עם פדרי
צמד חמד. לאו מסי עם פדרי
צמד חמד. לאו מסי עם פדרי
(צ ילום: AFP)

2. הגנה טובה: רק 24 שערי חובה בליגה העונה, ההגנה הרביעית בטיבה בליגה, שספגה רק שער אחד יותר מהנמסיס ריאל מדריד.
3. ההתקפה הכי טובה בליגה: 68 שערי זכות, הרבה לפני כל קבוצה אחרת בספרד. והנה הכובשים והמבשלים המובילים: לאו מסי - 23 שערים ו-8 בישולים אנטואן גריזמן - 8 שערים ו-6 בישולים פרנקי דה יונג - 4 בישולים ו-3 שערים ג'ורדי אלבה - 3 שערים ו-4 בישולים
4. מומנטום מתמשך: מאז שעברנו ל-2021, ברצלונה עומדת על 9:39 ב-14 משחקים. אלו נתונים מצוינים עבור קבוצה שמתמודדת על תואר האליפות, אך יש עוד נתון, מרשים עוד יותר: 13 ניצחונות ב-14 מחזורים. כן כן, ברצלונה לא הפסידה אפילו פעם אחת בליגה בשנת 2021, ואיבדה נקודות רק ב-1:1 הביתי מול קאדיס. לא רק שניצחה בכל השאר, אלא שברוב המקרים הביסה.
מסקנה לסיום: לא ניתן לראות איזו קבוצה ספרדית תוכל לעצור את מסי וחבריו. בשבת מחכה קלאסיקו נגד ריאל מדריד (מועמדת לאליפות כמו תמיד), אך הבלאנקוס יהיו בלי המנהיג בהגנה, סרחיו ראמוס, חיסרון משמעותי וגדול, שלא לדבר על כך שהם בין שני משחקים מול ליברפול בליגת האלופות. ברצלונה צריכה לדעת לנצל זאת.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.