בתום אחד הערבים הדרמטיים ביותר בתולדות הקרוסיבל, האולם המארח של אליפות העולם בסנוקר, אפשר להצטער רק על דבר אחד - הקהל שלא יכול היה להיכנס ולצפות בפלא הזה מקרוב.
רוני אוסאליבן מול קיירן ווילסון - זה הגמר המצפה לנו בתום יום הכרעה משוגע שבו שני חצאי הגמר הגיעו למשחקון מכריע. אוסאליבן (45) רשם קאמבק מזהיר מול מארק סלבי, ניצח 16:17 ודווקא בעונה פושרת במושגים שלו מחזיק פתאום בסיכוי טוב לזכות באליפות העולם בפעם השישית בקריירה - ולהשתוות לסטיב דייויס במקום השני בכל הזמנים. קיירן ווילסון (29) מנגד ניצח 16:17 את אנתוני מקגיל אחרי אחד ממשחקוני ההכרעה המטורפים ביותר שנראו בענף וינסה לזכות בתואר בפעם הראשונה בקריירה.
6 צפייה בגלריה
ניצחון אחד מאליפות עולם שישית בקריירה. אוסאליבן
ניצחון אחד מאליפות עולם שישית בקריירה. אוסאליבן
ניצחון אחד מאליפות עולם שישית בקריירה. אוסאליבן
(צילום: Getty Images)
6 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
נכנע לקאמבק ענק. מארק סלבי
(צילום: AP)
מאזן המשחקים בין השניים עומד על 2:4 לטובתו של אוסאליבן, כשהמשחק האחרון ביניהם באליפות וויילס השנה דווקא הסתיים בניצחון של ווילסון 5:6. הגמר ייערך בשיטת הטוב מ-35 משחקונים ויימתח על פני יומיים וארבעה סשנים. הממשלה הבריטית אישרה כניסה של קהל מצומצם לשני ימי הגמר.

לו"ז גמר

סשן 1 - יום ש', 15:30
סשן 2 - יום ש' - 21:30
סשן 3 - יום א' - 15:30
סשן 4 - יום א' - 21:30

רוני אוסאליבן - מארק סלבי 16:17

דווקא מול מארק סלבי, מי שנחשב לאחד השחקנים הכי חזקים מנטלית בסבב, שחקן שתיסכל אותו בעבר ומכונה על ידו "המענה" רוני אוסאליבן הצליח לחולל קאמבק נפלא, חזר מ-16:14 וניצח 16:17 בדרך לגמר אליפות עולם שביעי בקריירה.
סלבי התחיל את היום ביתרון 7:9 ולמרות סשן שלישי גרוע של אוסאליבן, לא הגדיל את הפער והגיע אל הסשן הרביעי והמכריע ביתרון 11:13. אוסאליבן פתח טוב את הסשן ועם ברייקים של 114 ו-47 נקודות השווה ל-13:13. סלבי הגיב במהרה, ניצח בשני המשחקונים הבאים והחזיר לעצמו יתרון של שני משחקונים - 13:15. אוסאליבן צימק ל-15:14, אבל סלבי ניצח במשחקון ה-30 והציב את עצמו במרחק משחקון מהגמר - 14:16.
6 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
לא ממש היה מרוצה מהיכולת שלו. רוני אוסאליבן
(צילום: getty images)
מהנקודה הזו החל הקאמבק המדהים של אוסאליבן שניצח בשלושת המשחקונים הבאים עם סנצ'רי מרהיב של 138 נקודות וברייקים של 71 ו-64 נקודות. במשחקון ה-33 והאחרון, אוסאליבן עלה ל-0:64 לפני שהחמיץ, סלבי צימק ל-64:34, אך בסיומו של קרב הגנתי איפשר לאוסאליבן זווית נוחה על הכדור האדום ומשם "רוקט רוני" כבר ניקה את השולחן.
אוסאליבן, שידוע באופיו הפרפקציוניסטי, לא נשמע מרוצה מדי בסיום: "כבר שלושה ימים אני מנסה להכות בכדור ישירות. רציתי רק לעשות תוצאה מכובדת. אפשר היה לראות שהמשחק שלי לא היה מצוין. אני מניח שהיה לי מזל".
סלבי: "בשלושת המשחקונים האחרונים לא ממש הייתה לי הזדמנות. הרגשתי שהוא נהג קצת בחוסר כבוד באופן שבו הוא שיחק. בכל פעם שהצבתי אותו בסנוקר, הוא פשוט הכה בכדורים בעוצמה והם יכלו להתגלגל לכל מקום".

קיירן ווילסון - אנתוני מקגיל 16:17

על המשחקון הזה עוד ידברו הרבה בענף הסנוקר. מהדוגמאות שלנצח ישתמשו בהן כשידברו על הרגעים הדרמטיים או המותחים ביותר בתולדות אליפות העולם. קיירן ווילסון (28) העפיל לגמר אליפות העולם בסנוקר לראשונה בקריירה אחרי שניצח 16:17 את אנתוני מקגיל (29) בתום משחקון מכריע שהמילה דרמטי קטנה עליו בכמה מידות.
את הקרב האפי הזה שהיה מותח לכל אורכו, חייבים להתחיל לתאר מהסוף – מההתרחשות המטורפת במשחקון האחרון שנמשך כשעה. ווילסון היה למעשה בעמדה להשיג ניצחון נוח יחסית במשחקון – אבל הוא החמיץ כדור אדום פשוט ביותר, כזה שבאימונים הוא בטח מצליח להכניס בעיניים עצומות.
6 צפייה בגלריה
ווילסון בפעולה
ווילסון בפעולה
ווילסון. איזה משחק
(צילום: gettyimages)
מהנקודה זו המשחק הפך לקרב הגנתי, כשבנקודה מסוימת ווילסון הציב את מקגיל בסנוקר קשה ביותר. מקגיל התקשה מאוד להיחלץ מהסנוקר, החמיץ שמונה פעמים והעניק לווילסון 35 נקודות יקרות שהציבו אותו ביתרון.
מקגיל היה זקוק לסנוקר – והשיג אותו אחרי טעות של ווילסון. בנקודה הזו השניים נאבקו על הטבעה של כדור אדום קשה מאוד שהיה צמוד לדופן. אחרי מספר ניסיונות, היה זה מקגיל שהטביע את הכדור והציב את עצמו בעמדה לנקות את השולחן ולנצח. לצערו של הסקוטי, מכה לא טובה שלו גרמה לו לאבד פוזיציה על הכדורים.
6 צפייה בגלריה
מקגיל. נשאר רק עם המחמאות
מקגיל. נשאר רק עם המחמאות
מקגיל. נשאר רק עם המחמאות
(צילום: gettyimages)
הדרמה הגיעה לשיאה כשווילסון הכניס כדור ירוק ב"פוקס", מבלי שבכלל התכוון להטביע אותו. כאן גם אפשר היה לקבל המחשה לספורטיביות הנפלאה של הענף הזה – במקום שווילסון יחגוג את הרגע שככל הנראה הבטיח לו את המקום בגמר, הוא היה נראה מובך מאוד – לא כך הוא רצה לנצח. מקגיל היה זקוק לסנוקר נוסף, אבל לא השיג אותו ואחרי שווילסון הטביע כדור ורוד המשחק הוכרע והשניים לחצו ידיים בחמימות, למרות נהלי הקורונה.
"המשחק הזה אכזרי. חלמתי על הרגע הזה אבל לא רציתי להגיע אליו ככה. זה לא נחמד לשלוח מישהו הביתה בגלל 'פוקס'", התייחס ווילסון בסיום לכדור הירוק שהכניס במזל, "אמרתי לו שאני ממש מצטער – ושאם הוא ימשיך לשחק ככה, הוא יחזור לפה בקרוב מאוד".
6 צפייה בגלריה
ווילסון. "המשחק הזה אכזרי"
ווילסון. "המשחק הזה אכזרי"
ווילסון. "המשחק הזה אכזרי"
(צילום: gettyimages)
למרות שזו תהיה ההופעה הראשונה שלו בגמר אליפות העולם, ווילסון הוא אחד השחקנים היציבים ביותר בשנים האחרונות בכל הקשור להופעות בקרוסיבל – הוא הגיע לפחות לרבע הגמר בכל חמש השנים האחרונות. ווילסון יגיע כאנדרדוג לגמר בגלל היעדר הניסיון במעמד - בניגוד לאוסאליבן, אבל אם אכן יזכה בגביע זו לא תהיה הפתעה מרעישה.
למרות שמקגיל לבטח מרוסק מההפסד הדרמטי, הוא יכול בהחלט להיות מרוצה מהאופי שהציג בחצי הגמר ולכל אורך האליפות – ומעצם העפלתו הראשונה בקריירה למעמד ארבעת האחרונים. בפיגור של 14:11 הוא רשם שלושה משחקונים מצוינים ועם ברייקים של 84, 87 ו-122 השווה ל-14:14. מקגיל אף עלה ל-15:16 עם ברייק יפה נוסף של 98 נקודות, אבל ווילסון השווה ל-16:16 ואז הגיע המשחקון האחרון והמדובר.
"ברכות לווילסון, הוא שיחק נהדר", אמר מקגיל בסיום, "אני לא חושב שעשיתי טעות שבגללה הפסדתי. נהניתי מהקרב, בסוף מישהו צריך להפסיד והפעם זה הייתי אני".
פורסם לראשונה: 21:34, 14.08.20