אחרי מספר ימים של תוצאות סולידיות למדי, היום החמישי של אליפות העולם היה רווי בהפתעות מרעישות. שני שחקנים מדורגים, שון מרפי ומארק אלן הודחו אתמול בניגוד לתחזיות המוקדמות.
מי שחתום על ההפתעה הגדולה ביותר הוא השחקן הוולשי ג'יימי קלארק שהדהים 8:10 את מארק אלן, המדורג 3 בעולם. קלארק (89 בעולם) בהופעה הראשונה שלו באליפות היה עדיף על אלן שדווקא לא רשם משחק גרוע במיוחד ואף השיג חמישה סנצ'ריז.
3 צפייה בגלריה
מארק אלן
מארק אלן
בחוץ. מארק אלן
(צילום: getty images)
אלן שומר בכך על הרקורד המאכזב שלו באליפויות העולם. למרות שהוא נחשב לאחד השחקנים החזקים בסבב, הוא הגיע רק פעם אחת לשלב חצי הגמר, לפני 11 שנים - ובשנתיים האחרונות נפרד מהאליפות בסיבוב הראשון.
"אני חסר מילים, האמנתי שאני יכול לנצח, אני לא יודע למה אבל האמנתי...", אמר קלארק בסיום, "הסיום היה פשוט משוגע". קלארק יפגוש בשמינית הגמר לא-מדורג אחר אנתוני מקגיל הסקוטי.
מרפי הובס 10:4 מול נופון סאנגקהאם התאילנדי שהשיג ניצחון ראשון בקריירה באליפות העולם. מרפי הגיע ליום השני של ההתמודדות בפיגור משמעותי 6:3. נופון פתח מצוין את הסשן השני ועם ברייקים של 53 ו-63 נקודות ברח ל-3:8. מרפי עוד צימק ל-8:4, אבל ברייקים של 60 ו-76 נקודות מצדו של התאילנדי סגרו עניין.
3 צפייה בגלריה
גם הוא בחוץ. שון מרפי
גם הוא בחוץ. שון מרפי
גם הוא בחוץ. שון מרפי
(צילום: gettyimages)
"זה הניצחון הגדול של חיי, זה החלום שלי", אמר נופון בסיום, "אני מופתע. לא יכולתי לישון הלילה. הלכתי לישון ב-1:00 והתעוררתי ב-5:00. אני עדיין לא מאמין שניצחתי. חשבתי על האנשים בתאילנד שצופים בי, אני מקווה שהם גאים בי".
מרפי: "ההכנה שלי הייתה טובה מאוד, כך שהייתי בהלם מההופעה הרעה שלי, אבל כולנו בני אדם. שיחקתי מתחת לסטנדרט במשך כל המשחק, אלו היו היומיים הכי גרועים שלי השנה. מעבר לזה, נופון שיחק מצוין, אני מברך אותו".
יריבו הבא של נופון יהיה מארק סלבי, אלוף העולם שלוש פעמים, שניצח 6:10 את ג'ורדן בראון. המפסיד הציג יכולת לא רעה בהתחשב בכך שהייתה זו ההופעה הראשונה שלו בקרוסיבל, אבל זה לא הספיק מול שחקן כה מנוסה כמו סלבי.
3 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
מארק סלבי
(צילום: getty images)
"הסיבוב הראשון הוא תמיד הכי קשה, אתה עוד לא מרגיש שאתה ממש חלק מהטורניר", אמר סלבי בסיום, "הופתעתי קצת מהניצחון של נופון על מרפי, אבל אין יותר משחקים קלים בסבב. שיחקתי איתו בעבר והוא היה פנטסטי".
מדורג נוסף שהסתבך מאוד הוא סטיבן מגווייר שרק לאחרונה זכה באליפות הסבב היוקרתית. מגווייר מפגר 7:2 מול מרטין גולד שהציג יכולת מצוינת עם ארבעה סנצ'ריז. המשחק ביניהם יושלם הערב ב-21:00. בארי הוקינס שלרוב מתעלה באליפויות העולם פתח יתרון משמעותי 2:6 על אלכסנדר אורסנבאקר השווייצרי. המשחק ביניהם יושלם היום ב-15:00.
במקביל לסיום הסיבוב הראשון, היום ייפתח גם שלב שמינית הגמר. ג'ון היגינס, אלוף העולם ארבע פעמים יגיע כפייבוריט מובהק למשחק מול קורט מאפלין שייפתח ב-15:00. בשעה 21:00 ייפתח משחק מסקרן בין שני שועלים ותיקים סטיוארט בינגהאם ומארק וויליאמס. המשחקים בשמינית הגמר יערכו בשיטת הטוב מ-25 משחקונים.