שנה וחצי לאחר שאיגוד הג'ודו הבינלאומי (IJF) החליט להשעות את האיגוד האיראני מתחרויות בעקבות הסירוב של המדינה לאפשר למתחרים שלה להשתתף בקרבות נגד ישראלים, ישובו האיראנים להתחרות החל מהחודש הבא.
ההחלטה התקבלה לאחר שבתחילת החודש קיבל בית הדין הבינלאומי לבוררות בספורט (cas) את הערעור של איגוד הג'ודו האיראני וטען כי אין בסיס חוקי להשעיה הבלתי מוגבלת.
1 צפייה בגלריה
ג'וואד מחג'וב
ג'וואד מחג'וב
האיראני ג'וואד מחג'וב
(צילום: AP)
התחרות הראשונה שבה יהיה ניתן לראות את דגל איראן תתקיים בגראנד סלאם אנטליה, לשם יגיע ספורטאי איראני בודד להתחרות בקטגוריית משקל עד 60 ק"ג. אותו ספורטאי צפוי להיעדר מהזירה במקרה שיוגרל מול הישראלי מתן קוקולייב, שגם הוא יגיע לתחרות.
מספר ימים לאחר מכן תגיע משלחת גדולה יותר של ג'ודוקאים איראנים כדי להשתתף באליפות אסיה שתתקיים בבישקק, בירת קירגיזסטן. לאחר מכן הם יגיעו להשתתף בתחרויות המעטות שנותרו עד המשחקים האולימפיים, כולל אליפות העולם.
השאלה הגדולה היא מה יעלה בגורל הספורטאים האיראנים באולימפיאדת טוקיו, מאחר שנכון להיום רק מוחמדי מוחמד המתחרה בקטגוריית משקל עד 73 ק"ג צבר ניקוד גבוה מספיק לפני ההשעיה של ארצו, אשר מבטיח לו את המקום באולימפיאדה. יתר הספורטאים האיראנים רחוקים עדיין מהיעד.
בתוך כך, בסוף השבוע האחרון החזיר איגוד הג'ודו העולמי גם את שמה של איראן כאחת המדינות הרשומות באתר הרשמי שלו, וכן את כל הכרטיסים האישיים של הספורטאים.