אחרי שספורטאי בנבחרת הג'ודו הבוגרת נמצא חיובי בבדיקת קורונה במסגרת מחנה אימונים בקיבוץ שער הגולן, ל-ynet נודע כי גם נבחרות הג'וניור מושבתות לאחר שג'ודוקא מהנבחרת הצעירה נמצא חיובי לנגיף.
בהודעה שנשלחה לחברי נבחרת הג'וניור נכתב: "לצערנו הקורונה הגיעה לנבחרות. ספורטאי של נבחרת הג'וניור נמצא חיובי לנגיף, הוא התאמן עם נבחרת הג'וניור בשלישי וחמישי האחרונים בין השעות 10:00 ל-12:30".
2 צפייה בגלריה
האימונים הופסקו. אולם הג'ודו בווינגייט
האימונים הופסקו. אולם הג'ודו בווינגייט
האימונים הופסקו. אולם הג'ודו בווינגייט
(צילום: אבי שי, צלם המכון)
על פי אותה הודעה, ההנחיות החדשות הן כאלו: עד להודעה החדשה לא מתאמנים בווינגייט וכל האימונים מבוטלים, כשמי שהיה באימון נבחרת הג'וניור מתבקש להיכנס לבידוד.
בשל ההדבקה בנבחרת הג'וניור, גם הנבחרת המקבילה אצל הבנות הושבתה, כשבקבוצה שלה הובהר: "לצערנו בימים האחרונים התגלה מקרה קורונה ראשון בנבחרת הג'וניור של הגברים, וכדי לשמור על בריאות הספורטאים אימוני הנבחרת בווינגייט הופסקו עד להודעה חדשה. כדי לשמור על שגרת האימונים, נבחרת הקדטיות תמשיך להיפגש און-ליין בימי שלישי וחמישי דרך הזום".
הנחיות שהופנו לספורטאיות הנבחרת הצעירה: האימונים בזום פתוחים לכולן וגם הספורטאיות שלא הוזמנו עד כה לאימוני הנבחרת יכולות להצטרף.

זעם בעמק הירדן: "אין ילד שלא הצטלם והתחבק עם הספורטאים"

ראש מועצת עמק הירדן, עידן גרינבוים, זועם על התנהלות יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, מאחר שלטענתו הגורמים הרלבנטיים לא עודכנו שאחד הספורטאים סבל מתסמיני קורונה במהלך מחנה האימונים של הנבחרת בשבוע שעבר בקיבוץ שער גולן, שוחרר ונמצא כחיובי בבדיקה. הדבר גרם להשבתת הקיבוץ.
רק בשעות הלילה ביום ראשון האחרון קיבל גרינבוים שיחת טלפון בה נמסר לו ממנכ"ל איגוד הג'ודו, שדיווח לרכז הספורט של המועצה על הממצאים. זאת, אחרי שהספורטאי שנדבק עזב את מחנה האימונים כבר ביום רביעי שעבר.
בעקבות ההודעה הזו הפעילו במועצת עמק הירדן נוהל חירום, העלו את כל הגורמים לשיחת זום דחופה והתקבלו מספר החלטות: השבתת מערכת החינוך כולל גני הילדים, הפרדת האוכולוסיה המבוגרת מהצעירה וסגירת חדר האוכל הקיבוצי.
גרינבוים זעם: "רק בראשון בערב עדכנו אותנו שיש חולה קורונה. זאת, כשאותו ספורטאי לא חש בטוב כבר ביום שלישי והוחזר לביתו ברביעי. לא אמרו לנו מילה שמישהו לא מרגיש טוב או משהו כזה. רק ביום שני הוא השתתף במשחק כדורגל נגד הנוער של הקיבוץ. הספורטאים אכלו כל הימים האלו בחדר האוכל עם האוכלוסיה הותיקה והילדים של הקיבוץ, ואין ילד בעמק שלא הצטלם והתחבק איתם. בחמישי בערב אפילו התקיים אימון ראווה עם מאה ילדים מכל האזור, וגם אז לא אמרו מילה".
2 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
הספורטאי שנדבק ישן עם שגיא מוקי בחדר
(צילום: אורן אהרוני)
הג'ודוקא שאומת כחולה קורונה ישן ככל הידוע באותו החדר עם שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק, שעברו אתמול בעצמם בדיקת קורונה. "אם היינו מיודעים כמו שצריך על ידי האיגוד במה שקורה, היינו מבטלים את מחנה האימון, אבל לא אמרו לנו מילה. כולם פה בטרפת. קיבוץ שער הגולן מושבת. אנחנו מקווים שלא יהיה אירוע גדול יותר אם יהיו חולים נוספים, כולנו בדריכות לתוצאות הבדיקות הנוספות. פתחנו להם את הבית, כמעט הכל ללא תמורה ובאהבה גדולה, ובמקום להתנצל - פונטי עוד משתלח בנו".
פונטי נכח רק ביום ראשון במחנה האימונים, אולם הגיע לישיבת הנהלת הועד האולימפי שלשום, מה שעורר ביקורת רבה בקרב הבכירים בועד האולימפי.
מאיגוד הג'ודו נמסר בתגובה: "בניגוד לשמועות הלא אחראיות שמופצות, נבחרת הגברים בג'ודו פעלה על פי כללי והנחיות משרד הבריאות בצורה קפדנית. מהרגע שהבחור חש ברע, ובטרם אובחן, הוא היה לבדו בחדרו לא השתתף בפעילויות הנבחרת כלל. ברגע שהוא אובחן לאחר סיום המחנה הנבחרת כולה, כולל מי שנדרש לכך על פי ההנחיות נכנס לבידוד. אנחנו בקשר שוטף וברוח טובה עם אנשי הקיבוץ שעודכנו כל העת, כמו גם גורמי הרפואה בעמק הירדן".