רפאל נדאל, מלך החימר הבלתי מעורער, עשה זאת שוב - הספרדי זכה בפעם ה-13 בקריירה ברולאן גארוס והוכח לכולם גם בגיל 34 שהוא השחקן הטוב בהיסטוריה של מגרש החימר. זהו תואר הגראנד סלאם ה-20 בקריירה של השור ממאיורקה, ובכך השתווה לשיא הזכיות של רוג'ר פדרר.
כמה סמלי שבגמר הזה ניצח את נובאק ג'וקוביץ' 0:3 ושבר את שוויון הניצחונות במשחקי גמר ביניהם בגראנד סלאמים (4:5), מה שהוכיח אחת ולתמיד מי השחקן הגדול מביניהם. ג'וקוביץ' בן ה-33 מחזיק ב-17 תוארי גראנד סלאם ויכול מאוד להיות שישבור את שיאם של פדרר ונדאל, אך גם אם יעשה זאת שניהם ייזכרו כגדולים ממנו. למרות הישגיו המרשימים, הטניסאי הסרבי הוא פשוט שחקן פחות טוב מהם. חסרה לו הטכניקה המושלמת של פדרר, כמו שמלמדים, ואת הקלאסה שלו. ראינו כמה עוד יש לסרבי להשתפר בכך, אחרי שרק לפני חודש חבט כדור שפגע בגרונה של שופטת קו והורחק מאליפות ארה"ב בבושת פנים. חסר לו גם האופי של נדאל, שנלחם על כל כדור ושעבר פציעות שהיו יכולות לגמור את הקריירה שלו.

1 צפייה בגלריה
רוג'ר פדרר ורפאל נדאל
רוג'ר פדרר ורפאל נדאל
נדאל ופדרר
(צילום: getty images)

פדרר ונדאל בשיאם היו היריבים המושלמים. אני זוכר איך כילד הייתי רואה את שני הענקים האלה נלחמים אחד בשני במשך שעות בווימבלדון. ג'וקוביץ' באותה תקופה אפילו לא התקרב לרמה שלהם. למעשה, ג'וקוביץ' הגיע לשיאו רק כששניהם התחילו לדעוך, ועדיין שנים לאחר מכן נדאל הצליח להביס אותו.
פדרר הוא שחקן ששינה את פני המשחק. לפניו, גיל הפרישה הממוצע היה 32-31, והוא, בגיל 37, לקח לפני שנתיים את הגראנד סלאם ה-20 וכנראה האחרון שלו. נדאל, שכנראה יעקוף אותו בשנה הבאה, עדיין ייחשב מבחינתי הסגן שלו. וג'וקוביץ', שכנראה יעקוף את שניהם, יישאר שלישי, כי את המורשת שלהם 21 או 22 גראנד סלאמים לא ישנו, ואת מה שיש להם הסרבי כנראה כבר לא ילמד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.